Zobrazit minimální záznam

Hierarchická verze algoritmu kolapsu vlnové funkce
dc.contributor.advisorČerný, Vojtěch
dc.creatorFilek, Jiří
dc.date.accessioned2023-07-24T12:34:47Z
dc.date.available2023-07-24T12:34:47Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/181572
dc.description.abstractMaxim Gumin's Wave Function Collapse (WFC) is a recent algorithm used for pro- cedural content generation. The algorithm uses constraint solving and local similarity to generate outputs. However, it struggles to generate large or complex outputs. We aim to generalize the original work to make the algorithm work hierarchically on several differ- ent granularities. We show that this approach is promising and yields better results than the original algorithm in several challenging domains. Our approach also provides better controllability of the outcome. The algorithm has applications in the field of procedural content generation to generate different kinds of 2D game levels. It can provide good variability for the players and save the time of game designers. 1en_US
dc.description.abstractAlgoritmus kolapsu vlnové funkce (Wave Function Collapse) Maxima Gunima je nový přístup k procedurálnímu generování. Algoritmus je založený na řešení podminek a lokální podobnosti pro generování výstupů. Algoritmus má ovšem problémy s generováním velkých a složitých výstupů. V této prací zobecníme algoritmus, aby pracoval hier- archicky. Ukážeme, že náš přístup má potenciál a generuje lepší výsledky v několika náročných oblastech. Náš přístup také umožňuje větší kontrolu nad výsledkem. Algorit- mus je aplikovatelný v oblasti procedurálnímu generování 2D herních úrovní. Umožňuje nám vytvořit různorodý obsah a také ušetřit čas herním designérům. 1cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectwave function collapse|procedural content generation|computer games|hierarchical wave function collapseen_US
dc.subjectalgoritmus kolapsu vlnové funkce|procedurální generování obsahu|počítačové hry|hierarchická verze algoritmu kolapsu vlnové funkcecs_CZ
dc.titleHierarchical Version of the Wave Function Collapse Algorithmen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-06
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId246449
dc.title.translatedHierarchická verze algoritmu kolapsu vlnové funkcecs_CZ
dc.contributor.refereeHoleňa, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
thesis.degree.disciplineComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
thesis.degree.programInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
thesis.degree.programComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
uk.degree-discipline.enComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
uk.degree-program.csInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
uk.degree-program.enComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csAlgoritmus kolapsu vlnové funkce (Wave Function Collapse) Maxima Gunima je nový přístup k procedurálnímu generování. Algoritmus je založený na řešení podminek a lokální podobnosti pro generování výstupů. Algoritmus má ovšem problémy s generováním velkých a složitých výstupů. V této prací zobecníme algoritmus, aby pracoval hier- archicky. Ukážeme, že náš přístup má potenciál a generuje lepší výsledky v několika náročných oblastech. Náš přístup také umožňuje větší kontrolu nad výsledkem. Algorit- mus je aplikovatelný v oblasti procedurálnímu generování 2D herních úrovní. Umožňuje nám vytvořit různorodý obsah a také ušetřit čas herním designérům. 1cs_CZ
uk.abstract.enMaxim Gumin's Wave Function Collapse (WFC) is a recent algorithm used for pro- cedural content generation. The algorithm uses constraint solving and local similarity to generate outputs. However, it struggles to generate large or complex outputs. We aim to generalize the original work to make the algorithm work hierarchically on several differ- ent granularities. We show that this approach is promising and yields better results than the original algorithm in several challenging domains. Our approach also provides better controllability of the outcome. The algorithm has applications in the field of procedural content generation to generate different kinds of 2D game levels. It can provide good variability for the players and save the time of game designers. 1en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV