Zobrazit minimální záznam

The Master of the Hradec Králové Altarpiece
dc.contributor.advisorRoyt, Jan
dc.creatorVopřadová, Dita
dc.date.accessioned2017-04-12T13:26:53Z
dc.date.available2017-04-12T13:26:53Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/18119
dc.description.abstractDita Vopřadová Mistr Královéhradeckého oltáře Bakalářská práce Český abstrakt V menších českých městech v druhé polovině 15. století lze předpokládat rozsáhlou a kvalitní malířskou produkci, jako je tomu v případě Mistra Královéhradeckého oltáře působící v Chrudimi ve východních Čechách. Díky poměrně velkému množství dochovaných malířských a řezbářských památek v kostelích města Chrudimi a jeho okolí J. Pešina konstruoval hypotézu, že dílna mohla existovat právě v Chrudimi od devadesátých let 15. století. Na konci patnáctého století se Chrudim stávala pozdně gotickým střediskem a svou výtvarnou produkcí tak mohla konkurovat samotné Praze. Vyznačovala slohovou jednotností, kterou udávalo působení této dílny a lze ji odvodit z dochovaného množství památek. Tematickou stránkou naznačuje stejnou slohovou příslušnost jako křivoklátská archa, která je datovaná také na konec patnáctého století. Malíři obou děl zřejmě získali vzdělání v dílně stejného mistra pozdně gotického anonyma Mistra příbuzenstva Mariina v Kolíně nad Rýnem. Silný vliv tohoto mistra se odráží nejen v převzetí námětů ze života Panny Marie, ale také v důrazu na intenzivní citovou stránku děje. Dílna exportovala své práce i dále do okolních měst (Hradce Králové a Pouchobrad). Mistr královéhradeckého oltáře působil v Chrudimi na konci 15. století...cs_CZ
dc.description.abstractENGLISH ABSTRACT: In a war of Hussites the Prague art activity was going to her disappearace or was pushed away to the countryside where succumbed in a certain way become popular. Desk painting in the Czech territory was after the Hussites was adjusted almost to its disappearence. Contrary of the south part of Czech Kingdom, which were as regards Hussites not jotted and the production of painting could continue in her making and already in the third decade of fiftenth century got quality late gothic style in the Master of Rajhrad altar with its Austrian signs. In fourth decade happened sudden step back to the past to "krásný sloh" to reiteration its marks, renewal devotio and Marian painting diferent ikonography types. The same was as in the middle Bohemia, the territory in the east of Bohemia was signed with Hussites war too. Chrudim in that time became late-gothic-style centre and with its production of paintings could compete with Prague. Unlike the memories for examples Kutná Hora, Chrudim was characterized by unity of style, which was determinated by activity of this manufactory and it can be derive from extanded quantity of pieces. Its production subordinate to influences from german Köln am der Main and Master of the Mary's Life. gothic style - altar - wood painting - Master - style of painting...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.titleMistr královehradeckého oltářecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-10
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId14979
dc.title.translatedThe Master of the Hradec Králové Altarpieceen_US
dc.contributor.refereeMudra, Aleš
dc.identifier.aleph000997668
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDita Vopřadová Mistr Královéhradeckého oltáře Bakalářská práce Český abstrakt V menších českých městech v druhé polovině 15. století lze předpokládat rozsáhlou a kvalitní malířskou produkci, jako je tomu v případě Mistra Královéhradeckého oltáře působící v Chrudimi ve východních Čechách. Díky poměrně velkému množství dochovaných malířských a řezbářských památek v kostelích města Chrudimi a jeho okolí J. Pešina konstruoval hypotézu, že dílna mohla existovat právě v Chrudimi od devadesátých let 15. století. Na konci patnáctého století se Chrudim stávala pozdně gotickým střediskem a svou výtvarnou produkcí tak mohla konkurovat samotné Praze. Vyznačovala slohovou jednotností, kterou udávalo působení této dílny a lze ji odvodit z dochovaného množství památek. Tematickou stránkou naznačuje stejnou slohovou příslušnost jako křivoklátská archa, která je datovaná také na konec patnáctého století. Malíři obou děl zřejmě získali vzdělání v dílně stejného mistra pozdně gotického anonyma Mistra příbuzenstva Mariina v Kolíně nad Rýnem. Silný vliv tohoto mistra se odráží nejen v převzetí námětů ze života Panny Marie, ale také v důrazu na intenzivní citovou stránku děje. Dílna exportovala své práce i dále do okolních měst (Hradce Králové a Pouchobrad). Mistr královéhradeckého oltáře působil v Chrudimi na konci 15. století...cs_CZ
uk.abstract.enENGLISH ABSTRACT: In a war of Hussites the Prague art activity was going to her disappearace or was pushed away to the countryside where succumbed in a certain way become popular. Desk painting in the Czech territory was after the Hussites was adjusted almost to its disappearence. Contrary of the south part of Czech Kingdom, which were as regards Hussites not jotted and the production of painting could continue in her making and already in the third decade of fiftenth century got quality late gothic style in the Master of Rajhrad altar with its Austrian signs. In fourth decade happened sudden step back to the past to "krásný sloh" to reiteration its marks, renewal devotio and Marian painting diferent ikonography types. The same was as in the middle Bohemia, the territory in the east of Bohemia was signed with Hussites war too. Chrudim in that time became late-gothic-style centre and with its production of paintings could compete with Prague. Unlike the memories for examples Kutná Hora, Chrudim was characterized by unity of style, which was determinated by activity of this manufactory and it can be derive from extanded quantity of pieces. Its production subordinate to influences from german Köln am der Main and Master of the Mary's Life. gothic style - altar - wood painting - Master - style of painting...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990009976680106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV