Zobrazit minimální záznam

Distant therapy significant after Facial nerve paralysis
dc.contributor.advisorGrünerová Lippertová, Marcela
dc.creatorTupikina, Uliana
dc.date.accessioned2023-05-11T15:01:08Z
dc.date.available2023-05-11T15:01:08Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/180145
dc.description.abstractRehabilitace parézy nervus facialis je jak časově, tak také fyzicky náročný proces, který k dosažení příznivých výsledků navíc také vyžaduje mnoho trpělivosti a motivace. Tato bakalářská práce zkoumá význam distanční terapie po paréze nervus facialis a zabývá se problematikou obrny lícního nervu a možnostmi její léčby. Cílem této bakalářské práce bylo vyzkoušet nově vyvinutý program virtuální Mirror therapy na okamžité nežádoucí účinky. Cílem teoretické části bylo shrnout poznatky týkající se etiopatogeneze, diagnostiky a terapií parézy nervus facialis. Pro praktickou část byl využit nově vytvořený program virtuální Mirror therapy pro parézu nervus facialis. Pilotní studie nově vyvinutého programu Faciální reedukace pro vyzkoušení softwaru na okamžité nežádoucí účinky proběhlo v domácím prostředí u 10 zdravých probandů a rovněž u pacientky s parézou lícního nervu. Probandi (n=10) měli možnost vyzkoušet terapeutický koncept, v první části praktické části formou betatestování o délce 30 minut. Výsledky jsem poté ve druhé části ověřila formou kazuistiky u pacientky s parézou nervus facialis, která absolvovala 6-týdenní terapii v domácím prostředí. Ve výsledcích bakalářské práce jsou zhodnocena zjištěná data. V diskuzi jsou také porovnány výsledky terapie s dosavadní existující literaturou. Klíčová...cs_CZ
dc.description.abstractRehabilitation of facial nerve paresis is both a time-consuming and physically demanding process, which also requires a lot of patience and motivation to achieve favorable results. This bachelor's thesis The importance of distance therapy after facial nerve paresis deals with the issue of facial nerve palsy and its treatment options. The aim of this bachelor thesis was to test the newly developed virtual Mirror therapy program for immediate side effects. The aim of the theoretical part was to summarize knowledge regarding etiopathogenesis, diagnosis and therapy of facial nerve paresis. For the practical part, the newly created virtual Mirror therapy program for paresis of the facial nerve was used. A pilot study of the newly developed Facial Reeducation program was conducted in a home environment in 10 healthy probands and in a patient with facial nerve palsy to test the software for immediate side effects. Probands (n=10) had the opportunity to try the therapeutic concept in the first part of the practical part in the form of beta testing lasting 30 minutes. I then verified the results in the second part in the form of a case report on a patient with facial nerve paresis who completed a 6-week therapy at home. The obtained data are evaluated in the results of the bachelor thesis. The discussion...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 3. lékařská fakultacs_CZ
dc.titleVýznam distanční terapie po paréze n. facialiscs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-09
dc.description.departmentKlinika rehabilitačního lékařství 3. LF UK a FNKVcs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Rehabilitation Medicine 3FM CU and UHKVen_US
dc.description.faculty3. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultyThird Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId244438
dc.title.translatedDistant therapy significant after Facial nerve paralysisen_US
dc.contributor.refereeZvelebilová, Pavlína
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFyzioterapiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysiotherapyen_US
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs3. lékařská fakulta::Klinika rehabilitačního lékařství 3. LF UK a FNKVcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enThird Faculty of Medicine::Department of Rehabilitation Medicine 3FM CU and UHKVen_US
uk.faculty-name.cs3. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enThird Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs3.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFyzioterapiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysiotherapyen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csRehabilitace parézy nervus facialis je jak časově, tak také fyzicky náročný proces, který k dosažení příznivých výsledků navíc také vyžaduje mnoho trpělivosti a motivace. Tato bakalářská práce zkoumá význam distanční terapie po paréze nervus facialis a zabývá se problematikou obrny lícního nervu a možnostmi její léčby. Cílem této bakalářské práce bylo vyzkoušet nově vyvinutý program virtuální Mirror therapy na okamžité nežádoucí účinky. Cílem teoretické části bylo shrnout poznatky týkající se etiopatogeneze, diagnostiky a terapií parézy nervus facialis. Pro praktickou část byl využit nově vytvořený program virtuální Mirror therapy pro parézu nervus facialis. Pilotní studie nově vyvinutého programu Faciální reedukace pro vyzkoušení softwaru na okamžité nežádoucí účinky proběhlo v domácím prostředí u 10 zdravých probandů a rovněž u pacientky s parézou lícního nervu. Probandi (n=10) měli možnost vyzkoušet terapeutický koncept, v první části praktické části formou betatestování o délce 30 minut. Výsledky jsem poté ve druhé části ověřila formou kazuistiky u pacientky s parézou nervus facialis, která absolvovala 6-týdenní terapii v domácím prostředí. Ve výsledcích bakalářské práce jsou zhodnocena zjištěná data. V diskuzi jsou také porovnány výsledky terapie s dosavadní existující literaturou. Klíčová...cs_CZ
uk.abstract.enRehabilitation of facial nerve paresis is both a time-consuming and physically demanding process, which also requires a lot of patience and motivation to achieve favorable results. This bachelor's thesis The importance of distance therapy after facial nerve paresis deals with the issue of facial nerve palsy and its treatment options. The aim of this bachelor thesis was to test the newly developed virtual Mirror therapy program for immediate side effects. The aim of the theoretical part was to summarize knowledge regarding etiopathogenesis, diagnosis and therapy of facial nerve paresis. For the practical part, the newly created virtual Mirror therapy program for paresis of the facial nerve was used. A pilot study of the newly developed Facial Reeducation program was conducted in a home environment in 10 healthy probands and in a patient with facial nerve palsy to test the software for immediate side effects. Probands (n=10) had the opportunity to try the therapeutic concept in the first part of the practical part in the form of beta testing lasting 30 minutes. I then verified the results in the second part in the form of a case report on a patient with facial nerve paresis who completed a 6-week therapy at home. The obtained data are evaluated in the results of the bachelor thesis. The discussion...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, 3. lékařská fakulta, Klinika rehabilitačního lékařství 3. LF UK a FNKVcs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV