Možnosti a limity sociální práce ve speciálním školství
Potential and limits of social work in special education
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/179776Identifikátory
SIS: 211522
Kolekce
- Kvalifikační práce [23729]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Matulayová, Tatiana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální práce
Datum obhajoby
7. 2. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Sociální práce|školství|speciální školství|handicap|sociální pracovník ve speciálním školství|ředitel školy|zástupce ředitele školy|prognóza školské sociální práce v budoucnostiKlíčová slova (anglicky)
social work|education|special education|handicap|social worker in special education|headteacher|deputy headteacher|prognosis of future school social workBakalářská práce zpracovává problematiku uplatnění sociálních pracovníků ve speciálním školství. Teoretická část se věnuje popisu jednotlivých oblastí charakteristických pro porozumění této problematice tak, že se ve výkladu postupuje od obecných údajů o sociální práci ke konkrétnímu zaměření práce sociálních pracovníků ve speciálních školách. Kapitoly v praktické části jsou řazeny v takovém pořadí, aby pomohly najít objektivní odpovědi na výzkumné otázky, které tvoří základ bakalářské práce. Obsah praktické části by měl poskytnout oporu pro vyhodnocení závěrů uvedených v textu na bázi výzkumných cílů. Např. se jedná o zmapování sociálně podmíněných problémů, které jsou ve školním prostředí nejakutnější, popř. zjištění způsobů, jakými je či není vykonávána práce, kterou může mít v kompetenci sociální pracovník.
The bachelor thesis examines the options for social workers in special education. The theoretical part describes the individual areas typical for understanding the issue from explaining general information on social work to the specific specialisation of social workers in specialised schools. The chapters in the practical part are presented in an order to help find objective answers to the research questions that form the basis of the bachelor thesis. The content of the practical part should provide support for the evaluation of conclusions in the text based on the research objectives. For example, this includes mapping socially determined problems that are most acute in the school environment, such as determining the methods used or not used in the performance of work that may be within the competence of a social worker.