Zobrazit minimální záznam

Indie Rocková Poezie: Album Whatever People Say I Am, That's What I'm Not kapely Arctic Monkeys
dc.contributor.advisorDelbos, Stephan
dc.creatorKiristaev, Michail
dc.date.accessioned2023-03-22T12:05:21Z
dc.date.available2023-03-22T12:05:21Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/179718
dc.description.abstractBakalářská práce vytváří akademický diskurz s cílem dokázat, že texty skladeb na debutovém albu Arctic Monkeys Whatever People Say I Am, That's What I'm Not (2006) by měly být považovány za literaturu a označovány jako indie-rocková poezie. Argument ve prospěch považování textů za literaturu je založen na teoretickém rámci navrženém Terry Eagletonem, Stanley Fishem a Antony Easthopem: literatura je konstrukt, přičemž literární hodnotu nelze univerzálně identifikovat. Literární hodnota existuje v rámci interpretačního média, v jehož kontextu lze hodnotu pouze uměle přiřadit. S cílem dokázat, že Whatever People Say I Am, That's What I'm Not má literární hodnotu, funguje předkládaná bakalářská práce jako interpretační médium, v němž je tato hodnota přiřazena. Práce nejprve představuje Eagletonův a Fishův pohled na podstatu literární hodnoty, podpořený Easthopeovou kritikou literární hodnoty jako konceptu. To je následně podpořeno tezí o neexistujícím rozdílu mezi kulturou vysokou a populární, umožňující akademickou studii o albu Whatever People Say I Am, That's What I'm Not jako dílu populární kultury. Další kapitola pak poskytuje sociokulturní rámec pro literární analýzu textů v následujících kapitolách. Představuje pojmy jako indie kultura, severoanglická identita a rocková poezie a nastiňuje...cs_CZ
dc.description.abstractThe following thesis creates an academic discourse in order to prove that the lyrics on Arctic Monkeys' debut album Whatever People Say I Am, That's What I'm Not (2006) should be considered as literature and referred to as indie-rock poetry. The argument in favor of the lyrics being literature is based on the theoretical framework proposed by Terry Eagleton, Stanley Fish and Anthony Easthope: literature is a construct, with literary value being impossible to identify in universal terms. Literary value exists within an interpretative medium, in the context of which the value can only be artificially assigned. To prove that Whatever People Say I Am, That's What I'm Not has literary value, the thesis functions as an interpretive medium within which the value is assigned. It begins by presenting Eagleton's and Fish's notions about the nature of literary value, supported by Easthope's idea of the denouncement of literary value as a concept. It is then supported by the notion of the vanishment of the split between high culture and popular culture, which makes the academic study of Whatever People Say I Am, That's What I'm Not possible, since it is an item of popular culture. The next chapter provides a sociocultural framework for the literary analysis of the lyrics in the later chapters. It introduces...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectindie rock poetry|Northern England|British cultureen_US
dc.subjectindie rocková poezie|Severní Anglie|Britská kulturacs_CZ
dc.titleIndie Rock Poetry: Arctic Monkeys' Whatever People Say I Am, That's What I'm Noten_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-01-31
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId246059
dc.title.translatedIndie Rocková Poezie: Album Whatever People Say I Am, That's What I'm Not kapely Arctic Monkeyscs_CZ
dc.contributor.refereeRoraback, Erik Sherman
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce vytváří akademický diskurz s cílem dokázat, že texty skladeb na debutovém albu Arctic Monkeys Whatever People Say I Am, That's What I'm Not (2006) by měly být považovány za literaturu a označovány jako indie-rocková poezie. Argument ve prospěch považování textů za literaturu je založen na teoretickém rámci navrženém Terry Eagletonem, Stanley Fishem a Antony Easthopem: literatura je konstrukt, přičemž literární hodnotu nelze univerzálně identifikovat. Literární hodnota existuje v rámci interpretačního média, v jehož kontextu lze hodnotu pouze uměle přiřadit. S cílem dokázat, že Whatever People Say I Am, That's What I'm Not má literární hodnotu, funguje předkládaná bakalářská práce jako interpretační médium, v němž je tato hodnota přiřazena. Práce nejprve představuje Eagletonův a Fishův pohled na podstatu literární hodnoty, podpořený Easthopeovou kritikou literární hodnoty jako konceptu. To je následně podpořeno tezí o neexistujícím rozdílu mezi kulturou vysokou a populární, umožňující akademickou studii o albu Whatever People Say I Am, That's What I'm Not jako dílu populární kultury. Další kapitola pak poskytuje sociokulturní rámec pro literární analýzu textů v následujících kapitolách. Představuje pojmy jako indie kultura, severoanglická identita a rocková poezie a nastiňuje...cs_CZ
uk.abstract.enThe following thesis creates an academic discourse in order to prove that the lyrics on Arctic Monkeys' debut album Whatever People Say I Am, That's What I'm Not (2006) should be considered as literature and referred to as indie-rock poetry. The argument in favor of the lyrics being literature is based on the theoretical framework proposed by Terry Eagleton, Stanley Fish and Anthony Easthope: literature is a construct, with literary value being impossible to identify in universal terms. Literary value exists within an interpretative medium, in the context of which the value can only be artificially assigned. To prove that Whatever People Say I Am, That's What I'm Not has literary value, the thesis functions as an interpretive medium within which the value is assigned. It begins by presenting Eagleton's and Fish's notions about the nature of literary value, supported by Easthope's idea of the denouncement of literary value as a concept. It is then supported by the notion of the vanishment of the split between high culture and popular culture, which makes the academic study of Whatever People Say I Am, That's What I'm Not possible, since it is an item of popular culture. The next chapter provides a sociocultural framework for the literary analysis of the lyrics in the later chapters. It introduces...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV