The Poetry and Journalism of James Fenton
Poezie a žurnalistika Jamese Fentona
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/179537Identifikátory
SIS: 246064
Kolekce
- Kvalifikační práce [24311]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Delbos, Stephan
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Anglofonní literatury a kultury se specializací Britské literatury a studia o zemích Britského společenství
Katedra / ústav / klinika
Ústav anglofonních literatur a kultur
Datum obhajoby
2. 2. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
James Fenton|Journalism|PoetryKlíčová slova (anglicky)
James Fenton|Journalism|PoetryTato práce analyzuje dílo britského poéta a žurnalisty Jamese Fentona s užším zaměřením na jeho tvorbu o jihovýchodní Asii. Jsem přesvědčen, že Fentonův žurnalismus reprezentuje experiment v přístupu ke psaní ovlivněného vlastní zkušeností, který se podobá Novému Žurnalismu, a které se zaměřuje na neobvyklosti. I přesto, podobně jako Benedict Anderson, se domnívám, že Fenton v některých momentech podléhá touze promovat své dílo jako komoditu raději než seriózní reportérskou činnost. Dále zkoumám Fentonův vztah k politice a psaní, přičemž mi přijde, že jeho psaní o Vietnamu ukazuje vzrůstající, ale neúplné rozčarování ze socialismu, a jeho dílo o Filipínách je o celkovém zpřetrhání, podobném typické změně bývalého věřícího, který se snaží zpřetrhat všechny minulé vazby. Co se týče Fentonovy poesie s tématem jihovýchodní Asie , vidím změnu mezi Fentonovou brzkou tvorbou v žurnalistické poesii a jeho pozdějším formálně zaujatou tvorbou přičemž tato změna dle mého vyvěrá z jeho změny politických postojů.
This thesis analyses the work of the British poet and journalist James Fenton, with a particular focus on his work on Southeast Asia. I argue that Fenton's journalism represents an interesting experiment in personally inflected writing, akin to the New Journalism, and which shows a keen eye for the unusual. However, I suggest, following Benedict Anderson, that Fenton is at times motivated by a desire to create a marketable commodity rather than more serious journalistic concerns. I examine the relationship between Fenton's politics and his writing, arguing that Fenton's work on Vietnam narrates a growing but incomplete disillusionment with socialism, and that his writing on the Philippines shows a complete break, marked by the typical ex-believer's desire to distance himself from past commitments. In terms of Fenton's poetry on Southeast Asian topics, I track the shift from Fenton's early experiments in journalistic poetry to his later, more formally concerned work, arguing that this shift mirrors the change in his political convictions.