Uplatňování pohybových aktivit ve výuce na základní škole
Integrating physical activities during lessons in elementary schools
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/179526Identifikátory
SIS: 244607
Kolekce
- Kvalifikační práce [23728]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sedláčková, Daniela
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
25. 1. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
pohybová aktivita|didaktická hra|aktivizující výukové metody|školní pohybová aktivitaKlíčová slova (anglicky)
Physical activity|educational game|activation teaching methods|school physical activity(česky): Bakalářská práce se zabývá pohybovou aktivitou žáků mladšího školního věku během výuky na ZŠ. V teoretické části se zabývá vymezením pojmům jako jsou pohybová aktivita a její význam, kinestetický učební styl, typy pohybových aktivit při výuce, pohybové aktivity v jednotlivých předmětech, zmíní se také některé příklady výzkumů týkající se pohybové aktivity, které proběhly. Ve výzkumné části jsou uvedeny metody, které byly využity při výzkumu a jeho popis. Výzkum se skládal z dotazníkového šetření a z rozhovorů s učiteli z Komunitní školy Děvínek. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jakou pohybovou aktivitu využívají učitelé nejčastěji, zda pozorují změny v žákovských výsledcích při zavedení pohybových aktivit do vyučovacích hodin, z jakého důvodu ji zadávají, případně z jakých důvodů učitelé pohybovou aktivitu v hodinách nepraktikují. V počátku výzkumu budou osloveni učitele základních škol o vyplnění dotazníku. Poté jsem s učiteli z Komunitní školy provedla interview. Tyto výsledky jsou pro přehlednost zaznamenány do grafů. V závěru bakalářské práce jsou sepsané mé závěry a zhodnocení výzkumu.
(anglicky): The bachelor's thesis deals with the physical activity of pupils of younger school age during classes at elementary school. In the theoretical part, it deals with the definition of terms such as physical activity and its meaning, kinesthetic learning style, types of physical activity during teaching, physical activity in individual subjects, some examples of research related to physical activity that have taken place are also mentioned. In the research part, the methods that were used in the research and its description are presented. The research consisted of a questionnaire survey and interviews with teachers from the Děvínek Community School. The aim of the bachelor's thesis was to find out which physical activity teachers use most often, whether they observe changes in student results when introducing physical activities into lessons, for what reason they assign it, or for what reasons teachers do not practice physical activity in lessons. At the beginning of the research, elementary school teachers will be approached to fill out a questionnaire. After that, I conducted an interview with the teachers from the Community School. These results are recorded in graphs for clarity. My conclusions and evaluation of the research are written at the end of the bachelor's thesis.