Jazykové vzdělávání ve Finsku a v České republice
Language education in Finland and the Czech Republic
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/179515Identifikátory
SIS: 216642
Kolekce
- Kvalifikační práce [23716]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Valenta, Josef
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
24. 1. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Finsko|Česká republika|vzdělávací reformy|školský systém|jazykové vzdělávání|stínování|metody a formy práce při výuce jazykůKlíčová slova (anglicky)
Finland|the Czech Republic|educational reforms|language education|school system|job shadowing|methods and forms of language teachingHistorické souvislosti; školský systém; školská reforma; jazykové vzdělávání; charakteristika školy; metodya formy práce; rozbor hodin. Práce se zabývá srovnáním jazykové výuky ve Finsku a České republice. Východiskem jsou historické souvislosti,školskýsystém vobou zemích,vzdělávací reformya strategie vzdělávací politiky. Následuje charakteristika jazykového vzdělávání, metod a forem práce, vyučujících jazyků.Práce využívá osobní zkušenosti s výukou vobou zemích,charakteristikou jednotlivých škol a rozborem hodin výukyanglického jazyka.
Historical context;school systém;school reform; language education;school characteristics; methods and forms of teaching;,analysis oflessons. The topic of the thesis deals with the comparison of language education in Finland and the Czech republic. It analyses historical consequences, school systems in both countries, educationalreforms ans strategies of educational policy.It characterises language education, methods and forms of teaching, language teachers. It focuses personal experience with teaching in both countries, characteristics of schools and analysis of language lessons of English language