Potenciál vzdělávacích aktivit ve výkonu trestu odnětí svobody
Potential of educational activities in serving a custodial sentence
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/179492Identifikátory
SIS: 232674
Kolekce
- Kvalifikační práce [24330]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Valenta, Josef
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
25. 1. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Vězeňství|odsouzená|vzdělávání|aktivita|resocializace|výkon trestu odnětí svobody|potenciál|oddíl|žena|prizonizaceKlíčová slova (anglicky)
Prisons|convicts|education|activity|resocialization|potential|section|woman|imprisonment(česky) Diplomová práce se zaměřuje na význam vzdělávacích a zájmových aktivit organizovaných v prostředí několika věznic v České republice. Cílem mé diplomové práce je zjistit, jaký potenciál mají vzdělávací aktivity pro odsouzené při pobytu ve věznici a jak tyto aktivity mohou přispívat při následné integraci do intaktní společnosti. Práce je členěna na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části se věnuji popisu vězeňství v ČR, s přihlédnutím na vychovatelství a popis vzdělávacích a zájmových aktivit. V praktické části jsou představeny výsledky polostrukturovaných rozhovorů s několika účastníky průzkumu z řad zaměstnanců věznice, odsouzených ve výkonu trestu a propuštěnými. Data byla analyzována metodou tematické analýzy. Cílem empirické části je zjistit, jaký potenciál mají vzdělávací aktivity pro odsouzené při pobytu ve věznici a jak tyto aktivity mohou přispívat při následné integraci do intaktní společnosti. Diplomová práce bude podkladem pro tvorbu plánu vzdělávacích aktivit ve Vazební věznici Praha Ruzyně a jejích dalších oddělení.
(in English): The thesis focuses on the importance of educational and leisure activities organized in the environment of several prisons in the Czech Republic. The aim of my thesis is to find out what potential educational activities have for convicts during their stay in prison and how these activities can contribute to their subsequent integration into the intact society. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. In the theoretical part I describe the prison system in the Czech Republic, taking into account the educational system and the description of educational and leisure activities. The practical part presents the results of semi- structured interviews with several research participants from prison staff, inmates in prison and released prisoners. The data were analysed using the method of thematic analysis. The aim of the empirical part is to find out what potential educational activities have for convicts during their stay in prison and how these activities can contribute to their subsequent integration into the intact society. The thesis will be the basis for the development of a plan of educational activities in the Prague Ruzyne Prison and its other departments.