Show simple item record

Protection of Computer Games and Video Games
dc.contributor.advisorHolcová, Irena
dc.creatorBrádlerová, Andrea
dc.date.accessioned2023-03-22T11:07:45Z
dc.date.available2023-03-22T11:07:45Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/179303
dc.description.abstractOchrana počítačových her a videoher Abstrakt Tato diplomová práce se zaměřuje na fenomén videoher a počítačových her a jejich ochranu v rámci práva duševního vlastnictví, především práva autorského. Jejím cílem je podání komplexního zhodnocení postavení videohry v českém autorském právu a přehledu možných režimů ochrany, přičemž také reflektuje aktuální praxi videoherního průmyslu. Výklad o problematice je uvozen seznámením s pojmem videohry jako interdisciplinárního předmětu zkoumání. V odpovídající míře se věnuje také historickému vývoji videoher a jejich technické podstatě. Počátek diskuse o právní povaze videohry vymezuje přehled relevantních právních předpisů v kontextu mezinárodním a vnitrostátním, kde je zdůrazněna zejména role harmonizace prostřednictvím evropských směrnic. Práce se dále zabývá základními autorskoprávními pojmy vnitrostátní úpravy a plynule přechází k vylíčení šíře možností pojetí videohry v aktuální úpravě autorského práva a předkládá argumenty a úvahy relevantní ke konkrétním klasifikacím videohry jako předmětu jeho ochrany podpořené příspěvky z odborného diskurzu. Pozornost je věnována debatě o pojetí videohry jako audiovizuálního díla, počítačového programu, databáze i autorského díla sui generis. Na dílčí závěry analýz navazují pojednání o důsledcích právních klasifikací,...cs_CZ
dc.description.abstractProtection of computer games and video games Abstract This thesis focuses on the phenomenon of video and computer games and their protection under intellectual property law, especially copyright law. It aims to provide a comprehensive assessment of the position of video games in Czech copyright law and an overview of possible protection regimes, while also reflecting on the current practice of the video game industry. The interpretation of the issue is introduced by the concept of video games as an interdisciplinary subject of research. The history of development of video games and their technical nature are also adequately addressed. The beginning of the discussion on the legal nature of video games is defined by a review of relevant legislation in the international and national context, where the role of harmonisation through European directives is particularly emphasised. The thesis then discusses the basic copyright concepts of national legislation and moves on to outline the breadth of possibilities for the concept of the video game in current copyright law, presenting arguments and considerations relevant to specific classifications of the video game as an object of its protection, supported by contributions from scholarly discourse. Attention is paid to the debate on the concept of the video game as...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectcopyrighten_US
dc.subjectvideo gamesen_US
dc.subjectcomputer gamesen_US
dc.subjectautorské právocs_CZ
dc.subjectvideohrycs_CZ
dc.subjectpočítačové hrycs_CZ
dc.titleOchrana počítačových her a videohercs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-01-31
dc.description.departmentÚstav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Copyright, Industrial Property and Competition Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.identifier.repId218015
dc.title.translatedProtection of Computer Games and Video Gamesen_US
dc.contributor.refereeKřesťanová, Veronika
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Institute of Copyright, Industrial Property and Competition Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csOchrana počítačových her a videoher Abstrakt Tato diplomová práce se zaměřuje na fenomén videoher a počítačových her a jejich ochranu v rámci práva duševního vlastnictví, především práva autorského. Jejím cílem je podání komplexního zhodnocení postavení videohry v českém autorském právu a přehledu možných režimů ochrany, přičemž také reflektuje aktuální praxi videoherního průmyslu. Výklad o problematice je uvozen seznámením s pojmem videohry jako interdisciplinárního předmětu zkoumání. V odpovídající míře se věnuje také historickému vývoji videoher a jejich technické podstatě. Počátek diskuse o právní povaze videohry vymezuje přehled relevantních právních předpisů v kontextu mezinárodním a vnitrostátním, kde je zdůrazněna zejména role harmonizace prostřednictvím evropských směrnic. Práce se dále zabývá základními autorskoprávními pojmy vnitrostátní úpravy a plynule přechází k vylíčení šíře možností pojetí videohry v aktuální úpravě autorského práva a předkládá argumenty a úvahy relevantní ke konkrétním klasifikacím videohry jako předmětu jeho ochrany podpořené příspěvky z odborného diskurzu. Pozornost je věnována debatě o pojetí videohry jako audiovizuálního díla, počítačového programu, databáze i autorského díla sui generis. Na dílčí závěry analýz navazují pojednání o důsledcích právních klasifikací,...cs_CZ
uk.abstract.enProtection of computer games and video games Abstract This thesis focuses on the phenomenon of video and computer games and their protection under intellectual property law, especially copyright law. It aims to provide a comprehensive assessment of the position of video games in Czech copyright law and an overview of possible protection regimes, while also reflecting on the current practice of the video game industry. The interpretation of the issue is introduced by the concept of video games as an interdisciplinary subject of research. The history of development of video games and their technical nature are also adequately addressed. The beginning of the discussion on the legal nature of video games is defined by a review of relevant legislation in the international and national context, where the role of harmonisation through European directives is particularly emphasised. The thesis then discusses the basic copyright concepts of national legislation and moves on to outline the breadth of possibilities for the concept of the video game in current copyright law, presenting arguments and considerations relevant to specific classifications of the video game as an object of its protection, supported by contributions from scholarly discourse. Attention is paid to the debate on the concept of the video game as...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV