Zobrazit minimální záznam

Coaching as a profession: bases for professional ethics of coaching and reflection on selected topics
dc.contributor.advisorJinek, Jakub
dc.creatorČervenka Kocourková, Karolína
dc.date.accessioned2023-03-22T11:32:59Z
dc.date.available2023-03-22T11:32:59Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/178898
dc.description.abstractTato diplomová práce představuje koučink coby samostatnou profesi. Ukazuje, že se nejedná pouze o metodu vzdělávání, poradenství nebo řízení zaměstnanců, která by se pak v důsledku řídila etikami oborů, v nichž je aplikována, ale že koučink je profese, která má svou vlastní metodiku, výzkum a praxi, během níž vyvstávají vlastní specifické etické otázky a na vybrané z nich se tato diplomová práce zaměřuje V první části se práce zabývá otázkou samotného pojmu koučinku. Na základě definice koučinku a jeho historického vývoje dokládá odlišnosti koučinku od psychoterapie, mentoringu, poradenství a také od sportovního trenérství. Zkoumá etymologii slova kouč a to, zda existuje vhodnější český ekvivalent tohoto označení, které je v povědomí veřejnosti úzce spojeno především se sportovním prostředím. Práce definuje profesní základnu koučinku, vymezuje jeho postavení mezi pomáhajícími profesemi, ukazuje jeho nezávislost a nalézá tak i výchozí body pro budoucí etickou reflexi. V druhé části diplomová práce stanovuje paradigma vztahu kouče a klienta, definuje profesní kompetence kouče a předpoklady na straně klienta. Také představuje etické problémy, které jsou pro profesi kouče specifické. Tyto problémy mimo jiné vznikají v trojstranném vztahu kouče, klienta (koučovaného zaměstnance) a sponzora procesu...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis presents coaching as an independent profession. It shows that it is not just a method of training, counseling or employee management, which would then follow the ethics of the fields in which it is applied, but that coaching is a profession that has its own methodology, research and practice, during which atise a specific ethical issues, and this diploma thesis will focus on selected ones. The first part deals with the issue of the concept of coaching. Based on the definition of coaching and its historical development, it tries to distinguish coaching from psychotherapy, mentoring, counseling and also from sports coaching. It examines the etymology of the word coach, whether there is any more suitable Czech equivalent of this profession designation, which is closely connected primarily with the sports environment. It tries to define the professional base of coaching, to find its position among the helping professions, to show its independence and thus to obtain starting points for future ethical reflections. In the second part of the diploma thesis, the paradigm of the coach- client relationship is determined, the coach's professional competencies and assumptions on the client's side are defined. It also presents ethical issues that are specific to the coaching profession. These...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectCoachingen_US
dc.subjectethicsen_US
dc.subjectethics in coachingen_US
dc.subjecthelping professionsen_US
dc.subjectprofessional relationshipen_US
dc.subjectclient's interestsen_US
dc.subjectconfidentialityen_US
dc.subjectdignityen_US
dc.subjectconflict of interestsen_US
dc.subjectrespecten_US
dc.subjectKoučinkcs_CZ
dc.subjectetikacs_CZ
dc.subjectetika koučovánícs_CZ
dc.subjectpomáhající profesecs_CZ
dc.subjectprofesní vztahcs_CZ
dc.subjectzájmy klientacs_CZ
dc.subjectdůvěrnostcs_CZ
dc.subjectdůstojnostcs_CZ
dc.subjectstřet zájmůcs_CZ
dc.subjectrespektcs_CZ
dc.titleKoučink coby profese: východiska pro profesní etiku koučinku a reflexe vybraných tématcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-01-11
dc.description.departmentKatedra systematické teologie a filosofiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of systematic Theology and Philosophyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId248213
dc.title.translatedCoaching as a profession: bases for professional ethics of coaching and reflection on selected topicsen_US
dc.contributor.refereeSousedík, Prokop
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAplikovaná etikacs_CZ
thesis.degree.disciplineApplied Ethicsen_US
thesis.degree.programAplikovaná etikacs_CZ
thesis.degree.programApplied Ethicsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakulta::Katedra systematické teologie a filosofiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Faculty::Department of systematic Theology and Philosophyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAplikovaná etikacs_CZ
uk.degree-discipline.enApplied Ethicsen_US
uk.degree-program.csAplikovaná etikacs_CZ
uk.degree-program.enApplied Ethicsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce představuje koučink coby samostatnou profesi. Ukazuje, že se nejedná pouze o metodu vzdělávání, poradenství nebo řízení zaměstnanců, která by se pak v důsledku řídila etikami oborů, v nichž je aplikována, ale že koučink je profese, která má svou vlastní metodiku, výzkum a praxi, během níž vyvstávají vlastní specifické etické otázky a na vybrané z nich se tato diplomová práce zaměřuje V první části se práce zabývá otázkou samotného pojmu koučinku. Na základě definice koučinku a jeho historického vývoje dokládá odlišnosti koučinku od psychoterapie, mentoringu, poradenství a také od sportovního trenérství. Zkoumá etymologii slova kouč a to, zda existuje vhodnější český ekvivalent tohoto označení, které je v povědomí veřejnosti úzce spojeno především se sportovním prostředím. Práce definuje profesní základnu koučinku, vymezuje jeho postavení mezi pomáhajícími profesemi, ukazuje jeho nezávislost a nalézá tak i výchozí body pro budoucí etickou reflexi. V druhé části diplomová práce stanovuje paradigma vztahu kouče a klienta, definuje profesní kompetence kouče a předpoklady na straně klienta. Také představuje etické problémy, které jsou pro profesi kouče specifické. Tyto problémy mimo jiné vznikají v trojstranném vztahu kouče, klienta (koučovaného zaměstnance) a sponzora procesu...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis presents coaching as an independent profession. It shows that it is not just a method of training, counseling or employee management, which would then follow the ethics of the fields in which it is applied, but that coaching is a profession that has its own methodology, research and practice, during which atise a specific ethical issues, and this diploma thesis will focus on selected ones. The first part deals with the issue of the concept of coaching. Based on the definition of coaching and its historical development, it tries to distinguish coaching from psychotherapy, mentoring, counseling and also from sports coaching. It examines the etymology of the word coach, whether there is any more suitable Czech equivalent of this profession designation, which is closely connected primarily with the sports environment. It tries to define the professional base of coaching, to find its position among the helping professions, to show its independence and thus to obtain starting points for future ethical reflections. In the second part of the diploma thesis, the paradigm of the coach- client relationship is determined, the coach's professional competencies and assumptions on the client's side are defined. It also presents ethical issues that are specific to the coaching profession. These...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Katedra systematické teologie a filosofiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV