Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorČechová, Tereza
dc.date.accessioned2023-01-26T14:08:22Z
dc.date.available2023-01-26T14:08:22Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/178654
dc.language.isocs_CZcs
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs
dc.subjectVztah mezi pracovníky a klientycs
dc.subjecthranice ve vztahucs
dc.subjectdomov pro seniorycs
dc.subjectseniořics
dc.subjectpracovník v sociálních službáchcs
dc.titleHranice ve vztahu mezi pracovníky a klienty v domově pro seniorycs
dc.typeVědecký článekcs
dcterms.accessRightsopenAccess
dcterms.licensehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/
uk.abstract.csCílem výzkumu je zjistit, jaký význam přikládají pracovníci a klienti domova pro seniory hranicím ve vztahu a jakým způsobem dochází k nastavování a reflexi hranic ve vztahu. Kvalitativní výzkum je koncipován jako případová studie malého domova pro seniory. Primární data vycházejí z polostrukturovaných rozhovorů s pracovnicemi a klientkami a ze zúčastněného pozorování. Zdrojem sekundárních dat jsou dokumenty, kterými se domov pro seniory řídí. Z výzkumu vyplývá, že vztahy jsou v domově pro seniory velmi blízké, i přes to, že pracovnice udržují určité hranice. Mezi pracovnicemi nepanuje shoda v tom, kde přesně hranice nastavit. Podle klientek je důležité, aby si pracovnice od nich profesionální odstup zachovaly. Jak pracovnice, tak klientky jsou velmi spokojené s tím, jaké mají v rámci organizace vztahy.cs
uk.abstract.enThe research aims to find out how workers and clients of a retirement home understand the boundaries in relationships and how they attach importance to the boundaries. Moreover, the process of a boundary formation and workers´ reflections on their boundaries will be described. The qualitative research is designed as a case study of a small retirement home. The sources of primary data were semi-structured interviews with workers and clients and participatory observation. Documents describing the rules of the retirement home are the source of secondary data. The results showed that despite the fact, that workers keep professional boundaries, the relationships are very close in the retirement home. According to the clients, workers should keep a professional distance from them. Both workers and clients are satisfied with the relationships within the organization.cs
dc.publisher.publicationPlacePrahacs
uk.internal-typeuk_publication
dc.description.startPage109cs
dc.description.endPage121cs
dcterms.isPartOf.nameFórum sociální prácecs
dcterms.isPartOf.journalYear2022
dcterms.isPartOf.journalVolume2022
dcterms.isPartOf.journalIssue2
dcterms.isPartOf.issn2336-6664
dc.relation.isPartOfUrlhttps://forumsocialniprace.ff.cuni.cz


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV