Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorKliment, Pavel
dc.contributor.authorThelenová, Kateřina
dc.date.accessioned2023-01-26T14:04:37Z
dc.date.available2023-01-26T14:04:37Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/178652
dc.language.isocs_CZcs
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs
dc.titleLegitimizace konceptu krizového řízení v sociálních službáchcs
dc.typeVědecký článekcs
dcterms.accessRightsopenAccess
dcterms.licensehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/
uk.abstract.csVe své stati přibližujeme výsledky empirického šetření, které se snažilo rozkrýt prožívání a jednání pomáhajících ve vybraném zařízení sociálních služeb v době epidemie Covid-19. Snažili jsem se zachytit, jak se tato situace projevila ve zmíněných psychických rovinách, jak se promítla do životů pomáhajících, ale též jejich klientů, jakož i rodinných příslušníků klientů. Zvolili jsme cestu kvalitativního šetření, celkově jsme oslovili 31 stěžejních aktérů, jejich výpovědi jsme zpracovali prostřednictvím otevřeného, axiálního a selektivního kódování. Centrální kategorií se ukázala nejistota, ve které se sledovaní aktéři dlouhodobě nacházejí, chybí jim jasná kognitivní struktura situace, jakož i intencionálních postupů v takové situaci. Uvedenému by v budoucnu bylo možné vzdorovat prostřednictvím krizového řízení, pomocí kterého by obdobné situace šlo kontrolovat a vnášet do nich řád, což by redukovalo nastalou nejistotu a posílilo kvalitu poskytovaných služeb.cs
uk.abstract.enIn this paper, we describe the results of our empirical research, which focused on the experience and behaviour of professionals in one particular social services facility during the time of the Covid-19 epidemic. We tried to show how this situation influenced the psychic areas mentioned above and how it affected the lives of the professionals, their clients, and their family members. We chose the way of qualitative research design and spoke to 31 strategic communication partners. We processed the interviews through open, axial and selective coding. The principal category was uncertainty. The communication partners have lived in uncertainty for a long time; they also miss clear cognitive structures and some intentional steps in such a situation. We suggest preventing such issues in the future through crisis management. This tool can help control and hold some order, reducing uncertainty and strengthening quality.cs
dc.publisher.publicationPlacePrahacs
uk.internal-typeuk_publication
dc.description.startPage94cs
dc.description.endPage99cs
dcterms.isPartOf.nameFórum sociální prácecs
dcterms.isPartOf.journalYear2022
dcterms.isPartOf.journalVolume2022
dcterms.isPartOf.journalIssue2
dcterms.isPartOf.issn2336-6664
dc.relation.isPartOfUrlhttps://forumsocialniprace.ff.cuni.cz


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV