dc.contributor.advisor | Fajfr, Marek | |
dc.creator | Mejšner, Štěpán | |
dc.date.accessioned | 2023-01-18T12:21:41Z | |
dc.date.available | 2023-01-18T12:21:41Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/178520 | |
dc.description.abstract | This diploma thesis aims to examine the philosophical essence of questioning. My task was to present a cross-section of philosophical thoughts and to separate their essence of questioning and to present their structure. Compare these structures with other studied philosophers and find their similarities or, conversely, the exact opposite. The problem that some philosophers are dealing with and some will omit altogether is the language itself. Language is also a partial answer to the nature of the questioning as such. | en_US |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce si vytyčila za cíl zkoumat filosofickou povahu tázání. Mým úkolem bylo představit průřez filosofických myšlení a jejich povahy tázání vyseparovat a představit jejich strukturu. Tyto struktury porovnat s ostatními zkoumanými filosofy a najít jejich podobnosti či naopak naprosté opaky. Problém, kterým se někteří filosofové zaobírají a někteří jej úplně vypustí, je samotný jazyk. Jazyk je i částečnou odpovědí na povahu tázání jako takového. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | questioning | en_US |
dc.subject | question | en_US |
dc.subject | being | en_US |
dc.subject | hermeneutics | en_US |
dc.subject | language | en_US |
dc.subject | speech | en_US |
dc.subject | tázání | cs_CZ |
dc.subject | otázka | cs_CZ |
dc.subject | bytí | cs_CZ |
dc.subject | hermeneutika | cs_CZ |
dc.subject | jazyk | cs_CZ |
dc.subject | řeč | cs_CZ |
dc.title | Filosofická povaha tázání | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-09-21 | |
dc.description.department | HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.description.faculty | Hussite Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 212437 | |
dc.title.translated | Philosophical Essence of Questioning | en_US |
dc.contributor.referee | Blažková, Miloslava | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Husitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Hussite Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | HTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce si vytyčila za cíl zkoumat filosofickou povahu tázání. Mým úkolem bylo představit průřez filosofických myšlení a jejich povahy tázání vyseparovat a představit jejich strukturu. Tyto struktury porovnat s ostatními zkoumanými filosofy a najít jejich podobnosti či naopak naprosté opaky. Problém, kterým se někteří filosofové zaobírají a někteří jej úplně vypustí, je samotný jazyk. Jazyk je i částečnou odpovědí na povahu tázání jako takového. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis aims to examine the philosophical essence of questioning. My task was to present a cross-section of philosophical thoughts and to separate their essence of questioning and to present their structure. Compare these structures with other studied philosophers and find their similarities or, conversely, the exact opposite. The problem that some philosophers are dealing with and some will omit altogether is the language itself. Language is also a partial answer to the nature of the questioning as such. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |