Zobrazit minimální záznam

Turn-taking in distance teaching
dc.contributor.advisorNekvapil, Jiří
dc.creatorSvašková, Anna
dc.date.accessioned2022-11-21T13:58:40Z
dc.date.available2022-11-21T13:58:40Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/178036
dc.description.abstractThis bachelor thesis aims to describe some of the phenomena occurring during distance learning, predominantly when it comes to turn-taking. Based on some previous literature, the first chapters of the thesis introduce conversation analysis and its view on classroom interaction and computer-mediated communication, then also turn-taking including its particularities during videocalls and then the characteristics of interaction during distance learning specifically as well. The next part of the thesis introduces a conversation analysis research of distance learning recordings, which is focused on the issues of distance learning such as overlaps or a limited access to non-verbal communication, then also on its advantages such as the presence of the chat channel, then on the strategies that are used when teachers try to hand the floor over to the students, including giving some kind of hint, assigning the next speaker or adding a sub-question, and finally on the ways in which the teachers react to the students being silent, where the result is either needing to explain the matter or the silence being a sufficient form of response.en_US
dc.description.abstractBakalářská práce si klade za cíl popsat některé jevy vyskytující se při interakci během distanční výuky, a to převážně v souvislosti se střídáním mluvčích. Nejdříve práce na základě předchozí literatury představuje konverzační analýzu a její pohled na interakci ve třídě a počítačem zprostředkovanou komunikaci, dále také střídání mluvčích včetně jeho specifik při videohovorech a rovněž charakteristiku interakce konkrétně při distanční výuce. Poté práce představuje konverzačně analytický výzkum nahrávek distanční výuky, který se zaměřuje na její problémy zahrnující například překryvy nebo omezený přístup k neverbální komunikaci, dále i na její výhody zahrnující například přítomnost chatového kanálu, poté na strategie, kterými se během distanční výuky vyučující snaží předat slovo studentům, do kterých spadá například nápověda, určení dalšího mluvčího nebo dodání dílčí otázky, a nakonec na způsoby, kterými vyučující reagují na mlčení studentů, kde se jedná buď o nutnost vysvětlení látky nebo o případy, kde mlčení dostačuje jako forma odpovědi.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectConversation analysis|turn-taking|classroom interaction|distance learning|computer-mediated communication|videocallsen_US
dc.subjectkonverzační analýza|střídání mluvčích|interakce ve třídě|distanční výuka|počítačem zprostředkovaná komunikace|videohovorycs_CZ
dc.titleStřídání replik mluvčích při distanční výucecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-06
dc.description.departmentInstitute of Linguisticsen_US
dc.description.departmentÚstav obecné lingvistikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId234437
dc.title.translatedTurn-taking in distance teachingen_US
dc.contributor.refereeHavlík, Martin
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish for Intercultural Communication - General Linguisticsen_US
thesis.degree.disciplineAngličtina pro mezikulturní komunikaci - Obecná lingvistikacs_CZ
thesis.degree.programHumanitní vědycs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav obecné lingvistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Linguisticsen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAngličtina pro mezikulturní komunikaci - Obecná lingvistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish for Intercultural Communication - General Linguisticsen_US
uk.degree-program.csHumanitní vědycs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce si klade za cíl popsat některé jevy vyskytující se při interakci během distanční výuky, a to převážně v souvislosti se střídáním mluvčích. Nejdříve práce na základě předchozí literatury představuje konverzační analýzu a její pohled na interakci ve třídě a počítačem zprostředkovanou komunikaci, dále také střídání mluvčích včetně jeho specifik při videohovorech a rovněž charakteristiku interakce konkrétně při distanční výuce. Poté práce představuje konverzačně analytický výzkum nahrávek distanční výuky, který se zaměřuje na její problémy zahrnující například překryvy nebo omezený přístup k neverbální komunikaci, dále i na její výhody zahrnující například přítomnost chatového kanálu, poté na strategie, kterými se během distanční výuky vyučující snaží předat slovo studentům, do kterých spadá například nápověda, určení dalšího mluvčího nebo dodání dílčí otázky, a nakonec na způsoby, kterými vyučující reagují na mlčení studentů, kde se jedná buď o nutnost vysvětlení látky nebo o případy, kde mlčení dostačuje jako forma odpovědi.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis aims to describe some of the phenomena occurring during distance learning, predominantly when it comes to turn-taking. Based on some previous literature, the first chapters of the thesis introduce conversation analysis and its view on classroom interaction and computer-mediated communication, then also turn-taking including its particularities during videocalls and then the characteristics of interaction during distance learning specifically as well. The next part of the thesis introduces a conversation analysis research of distance learning recordings, which is focused on the issues of distance learning such as overlaps or a limited access to non-verbal communication, then also on its advantages such as the presence of the chat channel, then on the strategies that are used when teachers try to hand the floor over to the students, including giving some kind of hint, assigning the next speaker or adding a sub-question, and finally on the ways in which the teachers react to the students being silent, where the result is either needing to explain the matter or the silence being a sufficient form of response.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav obecné lingvistikycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV