Show simple item record

School educational alternative: finding your own way
dc.contributor.advisorKasíková, Hana
dc.creatorMotyčáková, Klára
dc.date.accessioned2022-11-21T13:58:29Z
dc.date.available2022-11-21T13:58:29Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/178009
dc.description.abstractThe topic of the bachelor's thesis is School educational alternative: finding your own way. In the theoretical part, the bachelor's thesis focuses on the differences between alternative and usual institutions. Furthermore, the thesis deals with the concept of alternative education, community schools and describes the types of alternative institutions. The empirical part of the bachelor thesis includes detailed information about concrete instance of an alternative school, Koventinka. The main purpose is to bring closer a specific community school that has decided to look for its own way in education. Koventinka focuses on the development of socalled soft skills, the school places great emphasis on them. The thesis contains differences between schools that are and are not registered in the register of the Ministry of Education, Youth and Sports. Koventinka is not in the register. In the thesis is described what Koventinka relies on an exact schedule and how the school communicates/cooperates with parents. At the end of the empirical part is attached a questionnaire. The questionnaire is focused on information determining parents' satisfaction with Koventinka, for example reasons why parents chose the alternative school Koventinka for their children, why parents did not put the children in a regular school or...en_US
dc.description.abstractTématem bakalářské práce je Školní vzdělávací alternativa: hledání vlastní cesty. V teoretické části je zaměřena na rozdíl mezi alternativními a běžnými institucemi. Dále se zabývá konceptem alternativního vzdělávání, komunitními školami a popisuje druhy alternativních institucí. Cílem empirické části je přiblížit komunitní školu Koventinka, která se rozhodla hledat vlastní cestu ve vzdělávání. Bakalářská práce dále zahrnuje podrobné informace o dané komunitní škole. Koventinka klade velký důraz na rozvoj tzv. měkkých dovedností. Obsahuje rozdíly mezi školami zapsanými v registru MŠMT a těmi, které v registru MŠMT zapsány nejsou, což je i případ komunitní školy Koventinka. V práci je popsáno, na čem si komunitní škola zakládá, přesný harmonogram, jak škola komunikuje a spolupracuje s rodiči. V závěru empirické části je přiložen dotazník. Ten je zaměřen na informace zjišťující spokojenost rodičů s komunitní školou, důvody, proč rodiče zvolili pro své děti alternativní školu Koventinka namísto běžné školy, či jak si zjišťovali informace o alternativních institucích a alternativním vzdělávání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectalternative education|alternative schools|education|children|parents|teachers|conductoren_US
dc.subjectalternativní vzdělávání|alternativní školy|vzdělávání|děti|rodiče|pedagogové|průvodcics_CZ
dc.titleŠkolní vzdělávací alternativa: hledání vlastní cestycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-05
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId235037
dc.title.translatedSchool educational alternative: finding your own wayen_US
dc.contributor.refereeValášková Vincejová, Eva
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTématem bakalářské práce je Školní vzdělávací alternativa: hledání vlastní cesty. V teoretické části je zaměřena na rozdíl mezi alternativními a běžnými institucemi. Dále se zabývá konceptem alternativního vzdělávání, komunitními školami a popisuje druhy alternativních institucí. Cílem empirické části je přiblížit komunitní školu Koventinka, která se rozhodla hledat vlastní cestu ve vzdělávání. Bakalářská práce dále zahrnuje podrobné informace o dané komunitní škole. Koventinka klade velký důraz na rozvoj tzv. měkkých dovedností. Obsahuje rozdíly mezi školami zapsanými v registru MŠMT a těmi, které v registru MŠMT zapsány nejsou, což je i případ komunitní školy Koventinka. V práci je popsáno, na čem si komunitní škola zakládá, přesný harmonogram, jak škola komunikuje a spolupracuje s rodiči. V závěru empirické části je přiložen dotazník. Ten je zaměřen na informace zjišťující spokojenost rodičů s komunitní školou, důvody, proč rodiče zvolili pro své děti alternativní školu Koventinka namísto běžné školy, či jak si zjišťovali informace o alternativních institucích a alternativním vzdělávání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of the bachelor's thesis is School educational alternative: finding your own way. In the theoretical part, the bachelor's thesis focuses on the differences between alternative and usual institutions. Furthermore, the thesis deals with the concept of alternative education, community schools and describes the types of alternative institutions. The empirical part of the bachelor thesis includes detailed information about concrete instance of an alternative school, Koventinka. The main purpose is to bring closer a specific community school that has decided to look for its own way in education. Koventinka focuses on the development of socalled soft skills, the school places great emphasis on them. The thesis contains differences between schools that are and are not registered in the register of the Ministry of Education, Youth and Sports. Koventinka is not in the register. In the thesis is described what Koventinka relies on an exact schedule and how the school communicates/cooperates with parents. At the end of the empirical part is attached a questionnaire. The questionnaire is focused on information determining parents' satisfaction with Koventinka, for example reasons why parents chose the alternative school Koventinka for their children, why parents did not put the children in a regular school or...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV