Zobrazit minimální záznam

The Iconography of St. Francis during the 17th and the 18th Century
dc.contributor.advisorVymazalová, Marie
dc.creatorDrdáková, Kateřina
dc.date.accessioned2022-11-21T13:49:19Z
dc.date.available2022-11-21T13:49:19Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/177984
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the iconography of selected works of St. Francis in the 17th and 18th centuries in Bohemia. The work is focused mainly on the paintings that were created and were associated with the development of begging orders during the Reformation of the Church. The first part is devoted to the life and legend of St. Francis, which is the basis for the subsequent processing of individual images. An integral part of the work is also the topic of the origin and development of the begging orders that caused the depiction of St. Francis. Specifically, Franciscans, Minorites and Capuchins. An important chapter is also the piety of the Czech lands in the Baroque period, which demonstrates the revival of the veneration of St. Francis during the 17th and 18th centuries in Bohemia. All the above-mentioned parts provide the basis for the following chapters on specific illustrations. The iconography of the individual scenes is first described in a general depiction, including the world's most important examples. A large part of the work is devoted to individual works associated with the Czech environment. The most represented depictions are Stigmatization of St. Francis, Ecstasy, The Porciunculus Miracle or his Death. Last but not least, the work will focus on the monastery lunette cycles...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá ikonografií vybraných děl sv. Františka v období 17. a 18. století v Čechách. Práce je zaměřena především na obrazy, které vznikly a byly svázány s rozvojem žebravých řádů v době reformace církve. První část se věnuje životu a legendě sv. Františka, která je základem pro následné zpracování jednotlivých vyobrazení. Neodmyslitelnou součástí práce je také téma vzniku a vývoje žebravých řádů, které zobrazování sv. Františka zapříčinily. A to konkrétně františkáni, minorité a kapucíni. Důležitou kapitolou je také zbožnost českých zemí v době baroka, která dokládá znovuoživení úcty sv. Františka v průběhu 17. a 18. století v Čechách. Všechny výše zmíněné části dají podklad pro následující kapitoly konkrétních vyobrazení. Ikonografie jednotlivých scén je popsána nejdříve v obecném zobrazení včetně nejvýznamnějších světových příkladů. Velká část práce se věnuje jednotlivým dílům spojeným s českým prostředím. Nejvíce zastoupeným vyobrazením jsou Stigmatizace sv. Františka, Extáze, Porciunkulový zázrak či jeho Smrt. V poslední řadě se práce zaměří na klášterní lunetové cykly ze života sv. Františka.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectSt. Francisen_US
dc.subjectMinoritesen_US
dc.subjectFranciscansen_US
dc.subjectCapuchinsen_US
dc.subjectIconographyen_US
dc.subject17th centuryen_US
dc.subject18th centuryen_US
dc.subjectSv. Františekcs_CZ
dc.subjectMinoritécs_CZ
dc.subjectFrantiškánics_CZ
dc.subjectKapucínics_CZ
dc.subjectIkonografiecs_CZ
dc.subjectBarokocs_CZ
dc.subject17. stoletícs_CZ
dc.subject18. Stoletícs_CZ
dc.titleIkonografie sv. Františka v období 17. a 18. stoletícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-15
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId223140
dc.title.translatedThe Iconography of St. Francis during the 17th and the 18th Centuryen_US
dc.contributor.refereeOulíková, Petra
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakulta::Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Faculty::Institute of Christian Art Historyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá ikonografií vybraných děl sv. Františka v období 17. a 18. století v Čechách. Práce je zaměřena především na obrazy, které vznikly a byly svázány s rozvojem žebravých řádů v době reformace církve. První část se věnuje životu a legendě sv. Františka, která je základem pro následné zpracování jednotlivých vyobrazení. Neodmyslitelnou součástí práce je také téma vzniku a vývoje žebravých řádů, které zobrazování sv. Františka zapříčinily. A to konkrétně františkáni, minorité a kapucíni. Důležitou kapitolou je také zbožnost českých zemí v době baroka, která dokládá znovuoživení úcty sv. Františka v průběhu 17. a 18. století v Čechách. Všechny výše zmíněné části dají podklad pro následující kapitoly konkrétních vyobrazení. Ikonografie jednotlivých scén je popsána nejdříve v obecném zobrazení včetně nejvýznamnějších světových příkladů. Velká část práce se věnuje jednotlivým dílům spojeným s českým prostředím. Nejvíce zastoupeným vyobrazením jsou Stigmatizace sv. Františka, Extáze, Porciunkulový zázrak či jeho Smrt. V poslední řadě se práce zaměří na klášterní lunetové cykly ze života sv. Františka.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the iconography of selected works of St. Francis in the 17th and 18th centuries in Bohemia. The work is focused mainly on the paintings that were created and were associated with the development of begging orders during the Reformation of the Church. The first part is devoted to the life and legend of St. Francis, which is the basis for the subsequent processing of individual images. An integral part of the work is also the topic of the origin and development of the begging orders that caused the depiction of St. Francis. Specifically, Franciscans, Minorites and Capuchins. An important chapter is also the piety of the Czech lands in the Baroque period, which demonstrates the revival of the veneration of St. Francis during the 17th and 18th centuries in Bohemia. All the above-mentioned parts provide the basis for the following chapters on specific illustrations. The iconography of the individual scenes is first described in a general depiction, including the world's most important examples. A large part of the work is devoted to individual works associated with the Czech environment. The most represented depictions are Stigmatization of St. Francis, Ecstasy, The Porciunculus Miracle or his Death. Last but not least, the work will focus on the monastery lunette cycles...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV