Zobrazit minimální záznam

Analysis of Facebook negative campaigns led by leaders of selected political parties before the elections to the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in 2021
dc.contributor.advisorShavit, Anna
dc.creatorMrázek, Patrik
dc.date.accessioned2022-10-17T12:36:58Z
dc.date.available2022-10-17T12:36:58Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/177446
dc.description.abstract1 Abstract This thesis deals with the analysis of the negative campaigns run by seven leaders of political entities before the 2021 Czech parliamentary elections. Specifically, it focuses on the content found on the Facebook accounts of Andrej Babiš, Petr Fiala, Marian Jurečka, Markéta Pekarová Adamová, Ivan Bartoš, Vít Rakušan and Tomio Okamura. Attention is paid to the form and frequency of negative advertisement as it is an integral part of the pre-election period and, in the examined elections, was employed often in the campaign's strategy. In the theoretical section, negative advertising is placed into the wider scope of current trends in political communication and is tied in with political marketing tools. In relation to the unclear definition of the phenomenon, a unifying definition is introduced. Negative advertising is then further separated into subtypes, introduced in the Czech environment, and connected with concepts and theories debating the extent and perception of the use of negativity and emotion in campaigns. The quantitative analysis of content generates statistical data, explaining the method in which negative advertisement is used, its subtypes and affective components. Based on this, it evaluates the extent of negativity present in individual campaigns as well as their emotional tone....en_US
dc.description.abstract1 Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá analýzou negativních kampaní 7 lídrů politických subjektů před volbami do PS PČR v roce 2021. Konkrétně se zaměřuje na obsah facebookových účtů Andreje Babiše, Petra Fialy, Mariana Jurečky, Markéty Pekarové Adamové, Ivana Bartoše, Víta Rakušana a Tomia Okamury. Podobě a míře výskytu negativní reklamy v kampaních je věnována pozornost, jelikož je nedílnou součástí předvolebního klání a ve zkoumaných volbách byla často využívanou strategií kampaně. V teoretické části je negativní reklama zasazena do širšího rámce současných trendů politické komunikace a je navázána na nástroje politického marketingu. V souvislosti s nejasným vymezením fenoménu je představena sjednocující definice. Negativní reklama je dále rozdělena do subtypů, představena v prostředí ČR a usouvztažněna s koncepty a teoriemi pojednávajícími o míře a vnímání negativity a emocionality v kampaních. Kvantitativní analýza obsahu generuje statistická data vysvětlující způsob využití negativní reklamy, jejích subtypů a afektivní složky. Na základě toho vyhodnocuje míru negativity jednotlivých kampaní a její emocionální tón. Synchronně s tím kvalitativní analýza obsahu odhaluje 4 vzájemně provázané jevy, které se s fenoménem negativních kampaní pojí. Nalezení vztahů mezi těmito 4 jevy umožňuje vybudování...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectnegative political campaignen_US
dc.subjectnegative political advertisingen_US
dc.subjectelectionsen_US
dc.subjectelection campaignen_US
dc.subjectCzech parliamentary elections in 2021en_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectpolitical communicationen_US
dc.subjectpolitical marketingen_US
dc.subjectnegativní politická kampaňcs_CZ
dc.subjectnegativní politická reklamacs_CZ
dc.subjectvolbycs_CZ
dc.subjectvolební kampaňcs_CZ
dc.subjectvolby do PS PČR 2021cs_CZ
dc.subjectFacebookcs_CZ
dc.subjectpolitická komunikacecs_CZ
dc.subjectpolitický marketingcs_CZ
dc.titleAnalýza negativních kampaní lídrů vybraných politických stran na sociální síti Facebook před volbami do PS PČR v roce 2021cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-20
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId237934
dc.title.translatedAnalysis of Facebook negative campaigns led by leaders of selected political parties before the elections to the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in 2021en_US
dc.contributor.refereeNečas, Vlastimil
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs1 Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá analýzou negativních kampaní 7 lídrů politických subjektů před volbami do PS PČR v roce 2021. Konkrétně se zaměřuje na obsah facebookových účtů Andreje Babiše, Petra Fialy, Mariana Jurečky, Markéty Pekarové Adamové, Ivana Bartoše, Víta Rakušana a Tomia Okamury. Podobě a míře výskytu negativní reklamy v kampaních je věnována pozornost, jelikož je nedílnou součástí předvolebního klání a ve zkoumaných volbách byla často využívanou strategií kampaně. V teoretické části je negativní reklama zasazena do širšího rámce současných trendů politické komunikace a je navázána na nástroje politického marketingu. V souvislosti s nejasným vymezením fenoménu je představena sjednocující definice. Negativní reklama je dále rozdělena do subtypů, představena v prostředí ČR a usouvztažněna s koncepty a teoriemi pojednávajícími o míře a vnímání negativity a emocionality v kampaních. Kvantitativní analýza obsahu generuje statistická data vysvětlující způsob využití negativní reklamy, jejích subtypů a afektivní složky. Na základě toho vyhodnocuje míru negativity jednotlivých kampaní a její emocionální tón. Synchronně s tím kvalitativní analýza obsahu odhaluje 4 vzájemně provázané jevy, které se s fenoménem negativních kampaní pojí. Nalezení vztahů mezi těmito 4 jevy umožňuje vybudování...cs_CZ
uk.abstract.en1 Abstract This thesis deals with the analysis of the negative campaigns run by seven leaders of political entities before the 2021 Czech parliamentary elections. Specifically, it focuses on the content found on the Facebook accounts of Andrej Babiš, Petr Fiala, Marian Jurečka, Markéta Pekarová Adamová, Ivan Bartoš, Vít Rakušan and Tomio Okamura. Attention is paid to the form and frequency of negative advertisement as it is an integral part of the pre-election period and, in the examined elections, was employed often in the campaign's strategy. In the theoretical section, negative advertising is placed into the wider scope of current trends in political communication and is tied in with political marketing tools. In relation to the unclear definition of the phenomenon, a unifying definition is introduced. Negative advertising is then further separated into subtypes, introduced in the Czech environment, and connected with concepts and theories debating the extent and perception of the use of negativity and emotion in campaigns. The quantitative analysis of content generates statistical data, explaining the method in which negative advertisement is used, its subtypes and affective components. Based on this, it evaluates the extent of negativity present in individual campaigns as well as their emotional tone....en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV