Zobrazit minimální záznam

Current position of teaching asistant
dc.contributor.advisorProcházková, Jana
dc.creatorKárová, Aneta
dc.date.accessioned2022-10-17T12:37:08Z
dc.date.available2022-10-17T12:37:08Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/177443
dc.description.abstract1 Summary This thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The topic is the current position of teaching assistant. The theoretical part discusses the position of teaching assistant from the point of view of legislation, requirements for his person and requirements for his qualifications. Communication and cooperation with other participants in the educational process is also an important topic. Last but not least, what are the possibilities for the integration of different pupils with different problems or disadvantages. The practical part is focused on an investigation, which aims to use questionnaires to find out how the teaching assistant is perceived by students of different schools - classical, Waldorf, Montessori, and then compare whether the results differ in any way. Another point of comparison are classes where the teacher's assistant does not work regularly and classes where the teacher's assistant works regularly. The results of these comparisons are surprising and interesting The result of the questionnaire survey shows that if the teacher's assistant acts as desired, and in accordance with the assumptions and recommendations in the professional literature, the pupils perceive him positively.en_US
dc.description.abstractSouhrn Tato diplomová práce je rozdělena na dvě části a to teoretickou a praktickou. Tématem je Současné postavení asistenta pedagoga. Teoretická část pojednává o pozici asistenta pedagoga z hlediska legislativy, požadavků na jeho osobu a požadavků na jeho kvalifikaci. Důležité téma je také komunikace a spolupráce s dalšími účastníky vzdělávacího procesu. V neposlední řadě jaké jsou možnosti při integraci různých žáků s různými problémy či znevýhodněními. Praktická část je zaměřena na šetření, které si klade za cíl pomocí dotazníků zjistit, jak asistenta pedagoga vnímají žáci různých škol - klasická, Waldorfská, Montessori a následně srovnat, zda se výsledky v něčem liší. Dalším bodem srovnání jsou třídy, kde asistent pedagoga pravidelně nepůsobí a třídy, kde asistent pedagoga pravidelně působí. Výsledky těchto srovnání jsou překvapivé a zajímavé Výsledek dotazníkového šetření ukazuje, že pokud asistent pedagoga působí tak, jak je žádoucí, tedy v souladu s předpoklady a doporučeními v odborné literatuře, vnímají ho žáci kladně.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjectTeaching assistanten_US
dc.subjecteffecten_US
dc.subjectstudenten_US
dc.subjecteducational processen_US
dc.subjectAsistent pedagogacs_CZ
dc.subjectpůsobenícs_CZ
dc.subjectžákcs_CZ
dc.subjectvzdělávací procescs_CZ
dc.titleSoučasné postavení asistenta pedagogacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-20
dc.description.departmentHTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId203804
dc.title.translatedCurrent position of teaching asistanten_US
dc.contributor.refereeJanošová, Pavlína
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csSouhrn Tato diplomová práce je rozdělena na dvě části a to teoretickou a praktickou. Tématem je Současné postavení asistenta pedagoga. Teoretická část pojednává o pozici asistenta pedagoga z hlediska legislativy, požadavků na jeho osobu a požadavků na jeho kvalifikaci. Důležité téma je také komunikace a spolupráce s dalšími účastníky vzdělávacího procesu. V neposlední řadě jaké jsou možnosti při integraci různých žáků s různými problémy či znevýhodněními. Praktická část je zaměřena na šetření, které si klade za cíl pomocí dotazníků zjistit, jak asistenta pedagoga vnímají žáci různých škol - klasická, Waldorfská, Montessori a následně srovnat, zda se výsledky v něčem liší. Dalším bodem srovnání jsou třídy, kde asistent pedagoga pravidelně nepůsobí a třídy, kde asistent pedagoga pravidelně působí. Výsledky těchto srovnání jsou překvapivé a zajímavé Výsledek dotazníkového šetření ukazuje, že pokud asistent pedagoga působí tak, jak je žádoucí, tedy v souladu s předpoklady a doporučeními v odborné literatuře, vnímají ho žáci kladně.cs_CZ
uk.abstract.en1 Summary This thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The topic is the current position of teaching assistant. The theoretical part discusses the position of teaching assistant from the point of view of legislation, requirements for his person and requirements for his qualifications. Communication and cooperation with other participants in the educational process is also an important topic. Last but not least, what are the possibilities for the integration of different pupils with different problems or disadvantages. The practical part is focused on an investigation, which aims to use questionnaires to find out how the teaching assistant is perceived by students of different schools - classical, Waldorf, Montessori, and then compare whether the results differ in any way. Another point of comparison are classes where the teacher's assistant does not work regularly and classes where the teacher's assistant works regularly. The results of these comparisons are surprising and interesting The result of the questionnaire survey shows that if the teacher's assistant acts as desired, and in accordance with the assumptions and recommendations in the professional literature, the pupils perceive him positively.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV