Zobrazit minimální záznam

Radio Plays in Czech Radio during the Period of Normalization
dc.contributor.advisorJust, Vladimír
dc.creatorMíšková, Gabriela
dc.date.accessioned2022-10-04T14:11:57Z
dc.date.available2022-10-04T14:11:57Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/176163
dc.description.abstractThe master's thesis is dedicated to Ivan Škapa and his dramaturgical work on the original radio plays in the Czechoslovak Radio in the years 1977-1984. His personal fate demonstrates some tragic aspects of the so far little-described and complicated period of normalization in the Czechoslovak Radio, as well as the daily radio practice in the Radio Plays Department during the observed period. The key point of the work is the extensive case surrounding Jiří Just's original radio play Clowns and Patriots. The detailed analysis of the case is a model example of the functioning of an institutions in a totalitarian regime and the subsequent effects on the fate of an individual. The inventive dramaturgical work of Ivan Škapa is placed in the context of the dramatic creation of the given period, and the analysis of the play Clowns and Patriots and its clash with normalizing censorship also affects the difficult conditions of the dramaturg's work in the given period. The master thesis is based on available sources and literature for the given period, which it was necessary to confront with the oral history research method.en_US
dc.description.abstractMagisterská diplomová práce je věnována Ivanu Škapovi a jeho dramaturgické práci na původních rozhlasových hrách v Československém rozhlase v letech 1977-1984. Na jeho osudu jsou demonstrovány některé tragické aspekty doposud málo popsaného a komplikovaného období normalizace v Československém rozhlase, i každodenní rozhlasová praxe v oddělení rozhlasových her ve sledovaném období. Klíčovým bodem práce je rozsáhlá kauza kolem původní rozhlasové hry Jiřího Justa Klauni a vlastenci. Detailní rozbor kauzy je modelovým příkladem fungování instituce v totalitním zřízení a následných dopadů na osud jednotlivce. Invenční dramaturgická práce Ivana Škapy je zasazena do kontextu dramatické tvorby dané doby a na analýze hry Klauni a vlastenci a jejím střetu s normalizační censurou jsou postihnuty i nelehké podmínky práce dramaturga v daném období. Diplomová práce se opírá o dostupné prameny a literaturu k danému období, jež bylo nezbytné konfrontovat s výzkumnou metodou oral history.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectCzechoslovak Radio|period of normalization|Ivan Škapa|dramaturgy|original radio play|Jiří Just|Clowns and Patriots case|radio historyen_US
dc.subjectČeskoslovenský rozhlas|normalizace|Ivan Škapa|dramaturgie|původní rozhlasová hra|Jiří Just|kauza Klauni a vlastenci|rozhlasová historiecs_CZ
dc.titleDramatická tvorba v Českém rozhlase v období normalizacecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-05
dc.description.departmentDepartement of Theatre Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra divadelní vědycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId192302
dc.title.translatedRadio Plays in Czech Radio during the Period of Normalizationen_US
dc.contributor.refereeTopolová, Barbara
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTheatre Studiesen_US
thesis.degree.disciplineDivadelní vědacs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra divadelní vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Departement of Theatre Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDivadelní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enTheatre Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csMagisterská diplomová práce je věnována Ivanu Škapovi a jeho dramaturgické práci na původních rozhlasových hrách v Československém rozhlase v letech 1977-1984. Na jeho osudu jsou demonstrovány některé tragické aspekty doposud málo popsaného a komplikovaného období normalizace v Československém rozhlase, i každodenní rozhlasová praxe v oddělení rozhlasových her ve sledovaném období. Klíčovým bodem práce je rozsáhlá kauza kolem původní rozhlasové hry Jiřího Justa Klauni a vlastenci. Detailní rozbor kauzy je modelovým příkladem fungování instituce v totalitním zřízení a následných dopadů na osud jednotlivce. Invenční dramaturgická práce Ivana Škapy je zasazena do kontextu dramatické tvorby dané doby a na analýze hry Klauni a vlastenci a jejím střetu s normalizační censurou jsou postihnuty i nelehké podmínky práce dramaturga v daném období. Diplomová práce se opírá o dostupné prameny a literaturu k danému období, jež bylo nezbytné konfrontovat s výzkumnou metodou oral history.cs_CZ
uk.abstract.enThe master's thesis is dedicated to Ivan Škapa and his dramaturgical work on the original radio plays in the Czechoslovak Radio in the years 1977-1984. His personal fate demonstrates some tragic aspects of the so far little-described and complicated period of normalization in the Czechoslovak Radio, as well as the daily radio practice in the Radio Plays Department during the observed period. The key point of the work is the extensive case surrounding Jiří Just's original radio play Clowns and Patriots. The detailed analysis of the case is a model example of the functioning of an institutions in a totalitarian regime and the subsequent effects on the fate of an individual. The inventive dramaturgical work of Ivan Škapa is placed in the context of the dramatic creation of the given period, and the analysis of the play Clowns and Patriots and its clash with normalizing censorship also affects the difficult conditions of the dramaturg's work in the given period. The master thesis is based on available sources and literature for the given period, which it was necessary to confront with the oral history research method.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV