Zobrazit minimální záznam

Optimization of the Placement of Electric Vehicle Charging Stations
dc.contributor.advisorPilát, Martin
dc.creatorBeinhauer, David
dc.date.accessioned2022-10-04T17:46:37Z
dc.date.available2022-10-04T17:46:37Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/176143
dc.description.abstractAs the number of electric vehicles grows, so does the need to create a suitable network of charging stations. A solution of this problem can be significantly improved by the usage of suitable optimization techniques. We implement a simplified traffic simulator serving as a suitable tool for their analysis. We also analyze optimization techniques using the so-called greedy algorithm, genetic algorithm and k-means algorithm. Based on the exper- iments, the optimizations using the genetic algorithm and the greedy algo- rithm showed noticeably better results. The k-means method did not show signs of results better than a random approach.en_US
dc.description.abstractS rostoucím počtem elektrických vozidel roste i potřeba vytvořit vhod- nou infrastrukturu pro jejich nabíjení. K řešení tohoto problému může vý- razně napomoci použití vhodných optimalizačních metod. V práci jsme im- plementovali zjednodušený simulátor dopravy sloužící jako vhodný nástroj pro jejich analýzu. Analyzovali jsme také optimalizační metody tzv. hlado- vým algoritmem, genetickým algoritmem a algoritmem k-means. Na základě experimentů vykazovala prokazatelně lepší výsledky optimalizace za využití genetického algoritmu a hladová optimalizace. K-means optimalizace nevy- kazovala známky lepších výsledků oproti náhodnému přístupu.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectoptimization|traffic simulator|k-means|genetic algorithmen_US
dc.subjectoptimalizace|simulátor dopravy|k-means|genetický algoritmuscs_CZ
dc.titleOptimalizace rozmístění stanic pro nabíjení elektrických vozidelcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-12
dc.description.departmentDepartment of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
dc.description.departmentKatedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId238823
dc.title.translatedOptimization of the Placement of Electric Vehicle Charging Stationsen_US
dc.contributor.refereeFink, Jiří
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineComputer Science with specialisation in Artificial Intelligenceen_US
thesis.degree.disciplineInformatika se specializací Umělá inteligencecs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformatika se specializací Umělá inteligencecs_CZ
uk.degree-discipline.enComputer Science with specialisation in Artificial Intelligenceen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csS rostoucím počtem elektrických vozidel roste i potřeba vytvořit vhod- nou infrastrukturu pro jejich nabíjení. K řešení tohoto problému může vý- razně napomoci použití vhodných optimalizačních metod. V práci jsme im- plementovali zjednodušený simulátor dopravy sloužící jako vhodný nástroj pro jejich analýzu. Analyzovali jsme také optimalizační metody tzv. hlado- vým algoritmem, genetickým algoritmem a algoritmem k-means. Na základě experimentů vykazovala prokazatelně lepší výsledky optimalizace za využití genetického algoritmu a hladová optimalizace. K-means optimalizace nevy- kazovala známky lepších výsledků oproti náhodnému přístupu.cs_CZ
uk.abstract.enAs the number of electric vehicles grows, so does the need to create a suitable network of charging stations. A solution of this problem can be significantly improved by the usage of suitable optimization techniques. We implement a simplified traffic simulator serving as a suitable tool for their analysis. We also analyze optimization techniques using the so-called greedy algorithm, genetic algorithm and k-means algorithm. Based on the exper- iments, the optimizations using the genetic algorithm and the greedy algo- rithm showed noticeably better results. The k-means method did not show signs of results better than a random approach.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV