Zobrazit minimální záznam

The influence of the primary anti-drug prevention program on the development of specific competencies of pupils and students
dc.contributor.advisorLorenzová, Jitka
dc.creatorNováková, Daniela
dc.date.accessioned2022-10-04T14:14:54Z
dc.date.available2022-10-04T14:14:54Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/175927
dc.description.abstractThe topic of the dissertation thesis is the influence of the primary drug prevention program on the development of specific competencies of pupils and students. The thesis is divided into a theoretical and an empirical part. The theoretical part is devoted to the importance of drug prevention in the context of drug and education policy of the EU and the Czech Republic, drug addiction in children and young people, prevention of substance use from history to the present, school and primary drug prevention and development of pupils and students in the context of school primary prevention. The methods used in this part include theoretical analysis and interpretation of key concepts presented in professional literature. Furthermore, the theoretical part is based on research and other resources, so as to obtain the basis for the focus and design of research. The empirical part presents empirical research with mixed design. The main goal was to find out whether primary drug prevention programs effectively contribute to the development of specific competencies of primary and secondary school pupils and students. The survey is based on methodological triangulation of qualitative and quantitative research techniques and was divided into three phases. In the initial phase of the research, a questionnaire...en_US
dc.description.abstractTématem disertační práce je vliv programu primární protidrogové prevence na rozvoj specifických kompetencí žáků a studentů. Práce je členěna na teoretickou a empirickou část. Teoretická část je věnována významu drogové prevence v kontextu protidrogové a vzdělávací politiky EU a ČR, problematice drogové závislosti u dětí a mladých lidí, prevenci užívání návykových látek od historie po současnost, školské a primární prevenci drogových závislostí a rozvoji kompetencí žáků a studentů v kontextu školní primární prevence. K užitým metodám této části patří teoretická analýza a interpretace klíčových konceptů prezentovaných v odborné literatuře. Dále se teoretická část opírá o realizované výzkumy a další zdroje, tak, aby byla získána východiska pro zaměření a design výzkumu. V empirické části je prezentován empirický výzkum se smíšeným designem. Hlavním cílem bylo zjistit, zda programy primární protidrogové prevence efektivně přispívají k rozvoji specifických kompetencí žáků a studentů ZŠ a gymnázií. Šetření je založeno na metodologické triangulaci technik kvalitativního a kvantitativního výzkumu a bylo rozvrženo do tří fází. V počáteční fázi výzkumu bylo realizováno dotazníkové šetření (n = 418), které porovnávalo rozvoj specifických kompetencí u účastníků programu primární prevence s těmi, kteří se...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectPrimary prevention programs|School drug prevention|Specific anti-drug competencies of studentsen_US
dc.subjectProgramy primární prevence|Školní protidrogová prevence|Specifické protidrogové kompetence žáků a studentůcs_CZ
dc.titleVliv programu primární protidrogové prevence na rozvoj specifických kompetencí žáků a studentůcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-09
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId205271
dc.title.translatedThe influence of the primary anti-drug prevention program on the development of specific competencies of pupils and studentsen_US
dc.contributor.refereeProcházka, Miroslav
dc.contributor.refereeChudý, Štefan
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTématem disertační práce je vliv programu primární protidrogové prevence na rozvoj specifických kompetencí žáků a studentů. Práce je členěna na teoretickou a empirickou část. Teoretická část je věnována významu drogové prevence v kontextu protidrogové a vzdělávací politiky EU a ČR, problematice drogové závislosti u dětí a mladých lidí, prevenci užívání návykových látek od historie po současnost, školské a primární prevenci drogových závislostí a rozvoji kompetencí žáků a studentů v kontextu školní primární prevence. K užitým metodám této části patří teoretická analýza a interpretace klíčových konceptů prezentovaných v odborné literatuře. Dále se teoretická část opírá o realizované výzkumy a další zdroje, tak, aby byla získána východiska pro zaměření a design výzkumu. V empirické části je prezentován empirický výzkum se smíšeným designem. Hlavním cílem bylo zjistit, zda programy primární protidrogové prevence efektivně přispívají k rozvoji specifických kompetencí žáků a studentů ZŠ a gymnázií. Šetření je založeno na metodologické triangulaci technik kvalitativního a kvantitativního výzkumu a bylo rozvrženo do tří fází. V počáteční fázi výzkumu bylo realizováno dotazníkové šetření (n = 418), které porovnávalo rozvoj specifických kompetencí u účastníků programu primární prevence s těmi, kteří se...cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of the dissertation thesis is the influence of the primary drug prevention program on the development of specific competencies of pupils and students. The thesis is divided into a theoretical and an empirical part. The theoretical part is devoted to the importance of drug prevention in the context of drug and education policy of the EU and the Czech Republic, drug addiction in children and young people, prevention of substance use from history to the present, school and primary drug prevention and development of pupils and students in the context of school primary prevention. The methods used in this part include theoretical analysis and interpretation of key concepts presented in professional literature. Furthermore, the theoretical part is based on research and other resources, so as to obtain the basis for the focus and design of research. The empirical part presents empirical research with mixed design. The main goal was to find out whether primary drug prevention programs effectively contribute to the development of specific competencies of primary and secondary school pupils and students. The survey is based on methodological triangulation of qualitative and quantitative research techniques and was divided into three phases. In the initial phase of the research, a questionnaire...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV