Zobrazit minimální záznam

The aspects healthy of school and healthy education in interwar Czechoslovakia
dc.contributor.advisorKasper, Tomáš
dc.creatorČížková, Michaela
dc.date.accessioned2022-10-04T15:55:18Z
dc.date.available2022-10-04T15:55:18Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/175654
dc.description.abstractThe idea of this work is to compare the efforts of different propagators and planners of new, and innovative approaches to healthy outdoors schools in the era between wars. To unveil the work of children's care propagators, as they not only focus on lecturing children. However, as they focus on children's social, physical, and psychological development and growth. The main point is to show propagators' efforts regarding children's development. Highlight the efforts of the propagators as they were not only focused on children's education, but also on the children's development as a human being. Understand the outstanding effort that the propagators made to see a child as a human being who needs adult's care to its growth and development. I would like to claim that the need for all-around development of a child is a crucial part of development. Passing on information is not the only necessity for a child. The relationship between an adult and a child frankly, is more important than information learned in school. Because the relationship between an adult and a child is equally important for both the adult and the child. Moreover, not only to educate, but physically and psychologically grow. The theoretical part is based on analysis of scholarly literature and will include chapters representing...en_US
dc.description.abstractSmyslem mé práce je porovnat snahy různých propagátorů a průkopníků nových, inovativních přístupů - tzv. zdravé školy, v meziválečném období. Představit práci propagátorů péče o dítě, kteří se soustředili na celou osobnost dítěte, nejen na klasickou frontální výuku, ale na rozvoj celé dětské osobnosti, její sociální, psychický i fyzický vývoj a růst. Smyslem je poukázat na jejich snahu pečovat o dítě, jako o celou bytost, se všemi potřebami. Vyzdvihnout jejich snahu zaměřit se na dítě, a také to, že jejich zájem nebyl zaměřen pouze na vzdělávání, ale i na působení výchovy na všechny stránky jeho osobnosti. Zdůraznit jejich snahu vidět v dítěti člověka, který potřebuje zájem a péči dospělého ke svému růstu. Ráda bych prokázala, že pro každé dítě je velmi důležitý všestranný vývoj a výchova, nejen strohé předávání informací, ale vřelý vztah mezi dvěma bytostmi, který rozvíjí a obohacuje obě strany výchovného procesu. Nejen se vzdělávat ale psychicky i fyzicky růst. Na základě analýzy odborné literatury bude teoretická část obsahovat kapitoly představující jednotlivé protagonisty a jejich pokusy o eubiotiku, zdravou školu a školy v přírodě v období mezi dvěma světovými válkami v Československu.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectEducation|reformed schooling|ferial settlements|holidays (wacions)|outdoors schooling|eubioticsen_US
dc.subjectVýchova|reformní pedagogika|feriální osady|prázdniny|školy v přírodě|eubiotikacs_CZ
dc.titleAspekty zdravé školy a zdravé výchovy v meziválečném Československucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-07
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId240421
dc.title.translatedThe aspects healthy of school and healthy education in interwar Czechoslovakiaen_US
dc.contributor.refereeValenta, Josef
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csSmyslem mé práce je porovnat snahy různých propagátorů a průkopníků nových, inovativních přístupů - tzv. zdravé školy, v meziválečném období. Představit práci propagátorů péče o dítě, kteří se soustředili na celou osobnost dítěte, nejen na klasickou frontální výuku, ale na rozvoj celé dětské osobnosti, její sociální, psychický i fyzický vývoj a růst. Smyslem je poukázat na jejich snahu pečovat o dítě, jako o celou bytost, se všemi potřebami. Vyzdvihnout jejich snahu zaměřit se na dítě, a také to, že jejich zájem nebyl zaměřen pouze na vzdělávání, ale i na působení výchovy na všechny stránky jeho osobnosti. Zdůraznit jejich snahu vidět v dítěti člověka, který potřebuje zájem a péči dospělého ke svému růstu. Ráda bych prokázala, že pro každé dítě je velmi důležitý všestranný vývoj a výchova, nejen strohé předávání informací, ale vřelý vztah mezi dvěma bytostmi, který rozvíjí a obohacuje obě strany výchovného procesu. Nejen se vzdělávat ale psychicky i fyzicky růst. Na základě analýzy odborné literatury bude teoretická část obsahovat kapitoly představující jednotlivé protagonisty a jejich pokusy o eubiotiku, zdravou školu a školy v přírodě v období mezi dvěma světovými válkami v Československu.cs_CZ
uk.abstract.enThe idea of this work is to compare the efforts of different propagators and planners of new, and innovative approaches to healthy outdoors schools in the era between wars. To unveil the work of children's care propagators, as they not only focus on lecturing children. However, as they focus on children's social, physical, and psychological development and growth. The main point is to show propagators' efforts regarding children's development. Highlight the efforts of the propagators as they were not only focused on children's education, but also on the children's development as a human being. Understand the outstanding effort that the propagators made to see a child as a human being who needs adult's care to its growth and development. I would like to claim that the need for all-around development of a child is a crucial part of development. Passing on information is not the only necessity for a child. The relationship between an adult and a child frankly, is more important than information learned in school. Because the relationship between an adult and a child is equally important for both the adult and the child. Moreover, not only to educate, but physically and psychologically grow. The theoretical part is based on analysis of scholarly literature and will include chapters representing...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV