Zobrazit minimální záznam

Identifying user needs for museum website visitors with the main focus on families with children
dc.contributor.advisorWančová, Nina
dc.creatorStará, Tereza
dc.date.accessioned2022-10-04T15:01:31Z
dc.date.available2022-10-04T15:01:31Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/175374
dc.description.abstractThe bachelor thesis focuses on the user needs of families with children in the museum website environment. The bachelor thesis maps the user needs of families with children and analyses the web interface of the institution Centrum stavitelského dědictví Plasy. The theoretical part focused on the role of websites for museum institutions and linked these findings to the behaviour of families with children in museums. The practical part of the thesis consists of qualitative research in the form of interviews with ten representatives of parents and children and their analysis. The questions focused on the circumstances of visits, families' decision-making and reflection on the sites. The research shows what makes families with children a specific target group visiting museums and what their specific needs are, and importantly, the physical visit cannot be separated from their user needs on the institution's website. These user needs should also be reflected on the website of the respective organisations, which is increasingly the case nowadays. Although more and more museums are focusing on families, the thesis also identifies room for improvement, both in general and with a set of specific recommendations for the Centrum stavitelského dědictví Plasy website.en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zaměřuje na uživatelské potřeby rodin s dětmi v prostředí muzejních webových stránek. Bakalářská práce mapuje uživatelské potřeby rodin s dětmi a analyzuje webové rozhraní instituce Centra stavitelského dědictví Plasy. Teoretická část se zaměřila na roli webových stránek pro muzejní instituce a tato zjištění propojila s chováním rodin s dětmi v muzeích. Praktická část práce je tvořena kvalitativním průzkumem formou rozhovorů s deseti představiteli rodičů a dětí a jejich analýzou. Otázky se zaměřily jak na okolnosti návštěv, způsob rozhodování rodin i reflexi webů. Z výzkumu vyplývá, čím jsou rodiny s dětmi specifickou cílovou skupinou navštěvující muzea a jaké mají specifické potřeby, přičemž je důležité, že fyzickou návštěvu nelze oddělit od jejich uživatelských potřeb na webových stránkách instituce. Tyto uživatelské potřeby by měly být reflektovány i na webu příslušných organizací, k čemuž v dnešní době dochází stále častěji. Ačkoli se na rodiny s dětmi zaměřuje stále více muzeí, práce vymezuje i prostor pro zlepšení, a to jak obecně, tak i souborem konkrétních doporučení pro web Centra stavitelského dědictví Plasy.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectuser needs|museum websites|museum promotion|families with children|museum visitorsen_US
dc.subjectuživatelské potřeby|muzejní weby|propagace muzeí|rodiny s dětmi|muzejní návštěvnícics_CZ
dc.titleZjištění uživatelských potřeb návštěvníků muzejních webů se zaměřením na rodiny s dětmics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-05
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianshipen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId224198
dc.title.translatedIdentifying user needs for museum website visitors with the main focus on families with childrenen_US
dc.contributor.refereePýcha, Čeněk
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.degree.disciplineInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianshipen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation Studies and Librarianshipen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zaměřuje na uživatelské potřeby rodin s dětmi v prostředí muzejních webových stránek. Bakalářská práce mapuje uživatelské potřeby rodin s dětmi a analyzuje webové rozhraní instituce Centra stavitelského dědictví Plasy. Teoretická část se zaměřila na roli webových stránek pro muzejní instituce a tato zjištění propojila s chováním rodin s dětmi v muzeích. Praktická část práce je tvořena kvalitativním průzkumem formou rozhovorů s deseti představiteli rodičů a dětí a jejich analýzou. Otázky se zaměřily jak na okolnosti návštěv, způsob rozhodování rodin i reflexi webů. Z výzkumu vyplývá, čím jsou rodiny s dětmi specifickou cílovou skupinou navštěvující muzea a jaké mají specifické potřeby, přičemž je důležité, že fyzickou návštěvu nelze oddělit od jejich uživatelských potřeb na webových stránkách instituce. Tyto uživatelské potřeby by měly být reflektovány i na webu příslušných organizací, k čemuž v dnešní době dochází stále častěji. Ačkoli se na rodiny s dětmi zaměřuje stále více muzeí, práce vymezuje i prostor pro zlepšení, a to jak obecně, tak i souborem konkrétních doporučení pro web Centra stavitelského dědictví Plasy.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis focuses on the user needs of families with children in the museum website environment. The bachelor thesis maps the user needs of families with children and analyses the web interface of the institution Centrum stavitelského dědictví Plasy. The theoretical part focused on the role of websites for museum institutions and linked these findings to the behaviour of families with children in museums. The practical part of the thesis consists of qualitative research in the form of interviews with ten representatives of parents and children and their analysis. The questions focused on the circumstances of visits, families' decision-making and reflection on the sites. The research shows what makes families with children a specific target group visiting museums and what their specific needs are, and importantly, the physical visit cannot be separated from their user needs on the institution's website. These user needs should also be reflected on the website of the respective organisations, which is increasingly the case nowadays. Although more and more museums are focusing on families, the thesis also identifies room for improvement, both in general and with a set of specific recommendations for the Centrum stavitelského dědictví Plasy website.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV