Zobrazit minimální záznam

German as a pluricentric language in educational contexts
Němčina jako pluricentrický jazyk ve vzdělávacích kontextech
dc.contributor.advisorDovalil, Vít
dc.creatorFrejlachová, Markéta
dc.date.accessioned2022-08-24T09:16:04Z
dc.date.available2022-08-24T09:16:04Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/175127
dc.description.abstractThesis deals with question, how is pluricentricity of German taken in consideration in classes in the Czech Republic. The research consists in analysis of textbooks and analysis of the data, which were acquired through interviews and group discussions and questionnaire. The attitudes of teachers and pupils of high schools and elementary schools to pluricentricity are evaluated according to language management theory. The information about pluricentricity (predominantly from the lexicon) are transmitted in textbooks as well as in classes to the pupils in a disorganized way. The teachers accept austrian varieties if they recognize them as austrian lexemes, but the preference for the dominant variety is apparent and for didactical accounted.en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá otázkou, jak je zohledněna pluricentričnost němčiny ve vyučování němčiny jako druhého cizího jazyka v České republice. Výzkum spočívá v analýze učebnic a analýze dat, která byla získání pomocí rozhovorů a skupinových rozhovorů. Postoje učitelů a žáků středních i základních škol k pluricentrismu jsou ohodnoceny v teoretickém rámci jazykového managementu. Informace týkající se pluricentrismu jsou v učebnicích i ze strany vyučujících předávány nesystematicky, nejčastěji jsou (pokud vůbec) tématizovány varianty v oblasti slovní zásoby. Učitelé akceptují rakouské varianty, pokud je jako rakouské lexémy rozpoznají, preference pro dominantní variantu je však zřetelná a obhajována jako odpovídající didaktickým principům.cs_CZ
dc.languageGermancs_CZ
dc.language.isode_DE
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectpluricentrismus|jazykový management|němčina|didaktikacs_CZ
dc.subjectpluricentricity|language management|German|didacticsen_US
dc.titleDeutsch als plurizentrische Sprache in Bildungskontextende_DE
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-07
dc.description.departmentInstitute of Germanic Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav germánských studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId218362
dc.title.translatedGerman as a pluricentric language in educational contextsen_US
dc.title.translatedNěmčina jako pluricentrický jazyk ve vzdělávacích kontextechcs_CZ
dc.contributor.refereeVachková, Marie
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineNěmecký jazyk a literatura - Turkologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineGerman Language and Literature - Turkish Studiesen_US
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav germánských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Germanic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csNěmecký jazyk a literatura - Turkologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enGerman Language and Literature - Turkish Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá otázkou, jak je zohledněna pluricentričnost němčiny ve vyučování němčiny jako druhého cizího jazyka v České republice. Výzkum spočívá v analýze učebnic a analýze dat, která byla získání pomocí rozhovorů a skupinových rozhovorů. Postoje učitelů a žáků středních i základních škol k pluricentrismu jsou ohodnoceny v teoretickém rámci jazykového managementu. Informace týkající se pluricentrismu jsou v učebnicích i ze strany vyučujících předávány nesystematicky, nejčastěji jsou (pokud vůbec) tématizovány varianty v oblasti slovní zásoby. Učitelé akceptují rakouské varianty, pokud je jako rakouské lexémy rozpoznají, preference pro dominantní variantu je však zřetelná a obhajována jako odpovídající didaktickým principům.cs_CZ
uk.abstract.enThesis deals with question, how is pluricentricity of German taken in consideration in classes in the Czech Republic. The research consists in analysis of textbooks and analysis of the data, which were acquired through interviews and group discussions and questionnaire. The attitudes of teachers and pupils of high schools and elementary schools to pluricentricity are evaluated according to language management theory. The information about pluricentricity (predominantly from the lexicon) are transmitted in textbooks as well as in classes to the pupils in a disorganized way. The teachers accept austrian varieties if they recognize them as austrian lexemes, but the preference for the dominant variety is apparent and for didactical accounted.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav germánských studiícs_CZ
thesis.grade.code4
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusN


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV