Zobrazit minimální záznam

Contemporary criticquest of school education and their ideological sources
dc.contributor.advisorStrouhal, Martin
dc.creatorPokorná, Anežka
dc.date.accessioned2022-08-24T09:54:27Z
dc.date.available2022-08-24T09:54:27Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/175097
dc.description.abstractThe Bachelor thesis summarizes the fundamental criticisms of contemporary education, which is being reflected in the official direction of the Czech education. This direction is determined based on strategic documents, in which it is possible to follow ideological origins. For the purpose of the thesis, contemporary education means the post-revolutionary period of Czechoslovakia and subsequently of the Czech Republic. To understand the context of the criticisms, the thesis briefly maps the development of the Czech education system with emphasis on the period of establishment of the compulsory education system and its subsequent changes in the historical context. The focus of the thesis is the analysis of texts presenting various forms of criticism of the traditional education system.en_US
dc.description.abstractBakalářská práce shrnuje zásadní kritiky soudobého vzdělávání, které se odráží v oficiálním směřování Českého školství. Směřování je určeno na základě strategických dokumentů, ve kterých lze sledovat ideová východiska. Soudobým vzděláváním je pro účely práce myšleno porevoluční období Československé a následně České republiky. Pro porozumění kontextu kritik je v práci stručně zmapován vývoj českého vzdělávacího systému s akcentem na období ustavení povinného vzdělávacího systému a jeho následných proměn v historických souvislostech. Těžištěm práce je analýza textů podávajících různé formy kritiky tradičního systému vzdělávání.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectvzdělávání|kritika|Bílá kniha|strategie 2030+|Český školský systém|současné vzdělávání|národní výchovacs_CZ
dc.subjecteducation|criticism|white book|strategy 2030+|czech education system|contemporary education|national upbringingen_US
dc.titleSoudobé kritiky školního vzdělávání a jejich ideová východiskacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-22
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId233558
dc.title.translatedContemporary criticquest of school education and their ideological sourcesen_US
dc.contributor.refereeKoťa, Jaroslav
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce shrnuje zásadní kritiky soudobého vzdělávání, které se odráží v oficiálním směřování Českého školství. Směřování je určeno na základě strategických dokumentů, ve kterých lze sledovat ideová východiska. Soudobým vzděláváním je pro účely práce myšleno porevoluční období Československé a následně České republiky. Pro porozumění kontextu kritik je v práci stručně zmapován vývoj českého vzdělávacího systému s akcentem na období ustavení povinného vzdělávacího systému a jeho následných proměn v historických souvislostech. Těžištěm práce je analýza textů podávajících různé formy kritiky tradičního systému vzdělávání.cs_CZ
uk.abstract.enThe Bachelor thesis summarizes the fundamental criticisms of contemporary education, which is being reflected in the official direction of the Czech education. This direction is determined based on strategic documents, in which it is possible to follow ideological origins. For the purpose of the thesis, contemporary education means the post-revolutionary period of Czechoslovakia and subsequently of the Czech Republic. To understand the context of the criticisms, the thesis briefly maps the development of the Czech education system with emphasis on the period of establishment of the compulsory education system and its subsequent changes in the historical context. The focus of the thesis is the analysis of texts presenting various forms of criticism of the traditional education system.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV