dc.contributor.advisor | Pelzová, Markéta | |
dc.creator | Morávková, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2022-08-24T09:19:33Z | |
dc.date.available | 2022-08-24T09:19:33Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/175093 | |
dc.description.abstract | This bachelor thesis deals with the issue of critical thinking and ways of its development and integration into primary school lessons. The aim of the thesis is to describe the extent to which critical thinking is included in the curriculum in primary schools, whether it is given sufficient attention and why we should pay attention to it in the 21st century. Part of this theoretical work are also semi-structured interviews with teachers. This thesis includes the definition of the concept of critical thinking, basic characteristics or definitions according to the authors. It also includes focusing on the importance of critical thinking for the present, its current integration in the FEP, including methods to add it to teaching. Keywords: Critical thinking, Primary school, Curriculum, Teaching, Rational thinking | en_US |
dc.description.abstract | ato bakalářská práce se zabývá problematikou kritického myšlení způsoby jeho začlenění do vyučovacích hodin na základních školách. Cílem, do jaké míry je kritické myšlení začleněno do kurikula na základních školách. Zda je kritickému myšlení věnovaná dostatečná pozornost proč bychom se mu měli právě 21. století věnovat. Součástí této teoretické práce jsou polostrukturované učiteli. práce kritického myšlení, základní charakteristiky kritického myšlení ezení dle autorů. Součástí zaměření na důležitost kritického myšlení pro současnost aktuální začlenění včetně metod, do výuky přidat Klíčová slova: Kritické myšlení, Základní škola, Kurikulum, Výuka, Racionální myšlení | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Kritické myšlení|Základní škola|Kurikulum|Výuka|Racionální myšlení | cs_CZ |
dc.subject | Critical thinking|Primary school|Curriculum|Teaching|Rational thinking | en_US |
dc.title | Začlenění kritického myšlení do výuky na základních školách | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2022 | |
dcterms.dateAccepted | 2022-06-22 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 234930 | |
dc.title.translated | Integration of critical thinkinging to the teaching in primary school | en_US |
dc.contributor.referee | Valášková Vincejová, Eva | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | ato bakalářská práce se zabývá problematikou kritického myšlení způsoby jeho začlenění do vyučovacích hodin na základních školách. Cílem, do jaké míry je kritické myšlení začleněno do kurikula na základních školách. Zda je kritickému myšlení věnovaná dostatečná pozornost proč bychom se mu měli právě 21. století věnovat. Součástí této teoretické práce jsou polostrukturované učiteli. práce kritického myšlení, základní charakteristiky kritického myšlení ezení dle autorů. Součástí zaměření na důležitost kritického myšlení pro současnost aktuální začlenění včetně metod, do výuky přidat Klíčová slova: Kritické myšlení, Základní škola, Kurikulum, Výuka, Racionální myšlení | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor thesis deals with the issue of critical thinking and ways of its development and integration into primary school lessons. The aim of the thesis is to describe the extent to which critical thinking is included in the curriculum in primary schools, whether it is given sufficient attention and why we should pay attention to it in the 21st century. Part of this theoretical work are also semi-structured interviews with teachers. This thesis includes the definition of the concept of critical thinking, basic characteristics or definitions according to the authors. It also includes focusing on the importance of critical thinking for the present, its current integration in the FEP, including methods to add it to teaching. Keywords: Critical thinking, Primary school, Curriculum, Teaching, Rational thinking | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |