Zobrazit minimální záznam

Integration of critical thinkinging to the teaching in primary school
dc.contributor.advisorPelzová, Markéta
dc.creatorMorávková, Lucie
dc.date.accessioned2022-08-24T09:19:33Z
dc.date.available2022-08-24T09:19:33Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/175093
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the issue of critical thinking and ways of its development and integration into primary school lessons. The aim of the thesis is to describe the extent to which critical thinking is included in the curriculum in primary schools, whether it is given sufficient attention and why we should pay attention to it in the 21st century. Part of this theoretical work are also semi-structured interviews with teachers. This thesis includes the definition of the concept of critical thinking, basic characteristics or definitions according to the authors. It also includes focusing on the importance of critical thinking for the present, its current integration in the FEP, including methods to add it to teaching. Keywords: Critical thinking, Primary school, Curriculum, Teaching, Rational thinkingen_US
dc.description.abstractato bakalářská práce se zabývá problematikou kritického myšlení způsoby jeho začlenění do vyučovacích hodin na základních školách. Cílem, do jaké míry je kritické myšlení začleněno do kurikula na základních školách. Zda je kritickému myšlení věnovaná dostatečná pozornost proč bychom se mu měli právě 21. století věnovat. Součástí této teoretické práce jsou polostrukturované učiteli. práce kritického myšlení, základní charakteristiky kritického myšlení ezení dle autorů. Součástí zaměření na důležitost kritického myšlení pro současnost aktuální začlenění včetně metod, do výuky přidat Klíčová slova: Kritické myšlení, Základní škola, Kurikulum, Výuka, Racionální myšlenícs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectKritické myšlení|Základní škola|Kurikulum|Výuka|Racionální myšlenícs_CZ
dc.subjectCritical thinking|Primary school|Curriculum|Teaching|Rational thinkingen_US
dc.titleZačlenění kritického myšlení do výuky na základních školáchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-22
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId234930
dc.title.translatedIntegration of critical thinkinging to the teaching in primary schoolen_US
dc.contributor.refereeValášková Vincejová, Eva
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csato bakalářská práce se zabývá problematikou kritického myšlení způsoby jeho začlenění do vyučovacích hodin na základních školách. Cílem, do jaké míry je kritické myšlení začleněno do kurikula na základních školách. Zda je kritickému myšlení věnovaná dostatečná pozornost proč bychom se mu měli právě 21. století věnovat. Součástí této teoretické práce jsou polostrukturované učiteli. práce kritického myšlení, základní charakteristiky kritického myšlení ezení dle autorů. Součástí zaměření na důležitost kritického myšlení pro současnost aktuální začlenění včetně metod, do výuky přidat Klíčová slova: Kritické myšlení, Základní škola, Kurikulum, Výuka, Racionální myšlenícs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with the issue of critical thinking and ways of its development and integration into primary school lessons. The aim of the thesis is to describe the extent to which critical thinking is included in the curriculum in primary schools, whether it is given sufficient attention and why we should pay attention to it in the 21st century. Part of this theoretical work are also semi-structured interviews with teachers. This thesis includes the definition of the concept of critical thinking, basic characteristics or definitions according to the authors. It also includes focusing on the importance of critical thinking for the present, its current integration in the FEP, including methods to add it to teaching. Keywords: Critical thinking, Primary school, Curriculum, Teaching, Rational thinkingen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV