Zobrazit minimální záznam

The Role of Public Libraries in Development of Digital Literacy
dc.contributor.advisorŠerák, Michal
dc.creatorSchiffnederová, Aneta
dc.date.accessioned2022-08-24T09:17:56Z
dc.date.available2022-08-24T09:17:56Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/175092
dc.description.abstractThe aim of this diploma thesis is to analyze the state of involvement of public libraries in the development of digital literacy among the adult population. The introduction of the diploma thesis is focuses on the concept of digital literacy and related concepts such as the digital divide or digital competence. Studies of the Czech Statistical Office (CZSO) and the PIAAC study of the Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD) are used to determine the state of digital literacy of the Czech adult population. The second chapter is focuses on the analysis of strategic and political documents connected with digital issues. These documents include publications issued by the European Commission and strategies approved by the Government of the Czech Republic. The next chapter is focuses on public libraries, which are cultural institutions and therefore play an important role in the field of further education and thus also in the implementation of digital literacy support for adults. The subsequent empirical survey builds on the previous chapters and aims to analyze in what way public libraries are involved in the development of digital literacy in the Czech Republic. For the purposes of the empirical survey was used a quantitative survey method, through its own questionnaire, which was...en_US
dc.description.abstractCílem práce je analýza stavu zapojení veřejných knihoven do rozvoje digitální gramotnosti u dospělé populace. V úvodu se práce zaměřuje na koncept digitální gramotnosti a s ní související pojmy jako digitální propast či digitální kompetence. Ke zjištění stavu digitální gramotnosti u české dospělé populace jsou využity studie Českého statistického úřadu (ČSÚ) a studie Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) PIAAC. Pozornost je dále zaměřena na analýzu strategických a politických dokumentů zabývajících se digitální problematikou. Jedná se o sdělení vydaná Evropskou komisí a strategie schválené vládou České republiky. Následující kapitola se soustředí na veřejné knihovny, které jako kulturní instituce sehrávají významnou roli v oblasti dalšího vzdělávání a tím i důležitou úlohu v realizaci podpory digitální gramotnosti u dospělých. Na úvodní kapitoly navazuje empirické šetření, jehož cílem je analyzovat, jakým způsobem se veřejné knihovny podílejí na rozvoji digitální gramotnosti v České republice. Potřebné informace jsou získávány pomocí kvantitativní metody šetření prostřednictvím vlastního dotazníku, zaslaného městským knihovnám České republiky prostřednictvím e-mailu. Záměrem je shromáždit co nejvíce dat týkajících se realizace digitálního vzdělávání pro veřejnost a zvýšení...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectdigitální gramotnost|digitální kompetence|informační společnost|digitální vzdělávání|veřejné knihovny|městské knihovnycs_CZ
dc.subjectdigital literacy|digital competence|information society|digital education|public libraries|city librariesen_US
dc.titleRole veřejných knihoven v rozvoji digitální gramotnostics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-15
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId214976
dc.title.translatedThe Role of Public Libraries in Development of Digital Literacyen_US
dc.contributor.refereeVojtko, Tibor
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem práce je analýza stavu zapojení veřejných knihoven do rozvoje digitální gramotnosti u dospělé populace. V úvodu se práce zaměřuje na koncept digitální gramotnosti a s ní související pojmy jako digitální propast či digitální kompetence. Ke zjištění stavu digitální gramotnosti u české dospělé populace jsou využity studie Českého statistického úřadu (ČSÚ) a studie Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) PIAAC. Pozornost je dále zaměřena na analýzu strategických a politických dokumentů zabývajících se digitální problematikou. Jedná se o sdělení vydaná Evropskou komisí a strategie schválené vládou České republiky. Následující kapitola se soustředí na veřejné knihovny, které jako kulturní instituce sehrávají významnou roli v oblasti dalšího vzdělávání a tím i důležitou úlohu v realizaci podpory digitální gramotnosti u dospělých. Na úvodní kapitoly navazuje empirické šetření, jehož cílem je analyzovat, jakým způsobem se veřejné knihovny podílejí na rozvoji digitální gramotnosti v České republice. Potřebné informace jsou získávány pomocí kvantitativní metody šetření prostřednictvím vlastního dotazníku, zaslaného městským knihovnám České republiky prostřednictvím e-mailu. Záměrem je shromáždit co nejvíce dat týkajících se realizace digitálního vzdělávání pro veřejnost a zvýšení...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this diploma thesis is to analyze the state of involvement of public libraries in the development of digital literacy among the adult population. The introduction of the diploma thesis is focuses on the concept of digital literacy and related concepts such as the digital divide or digital competence. Studies of the Czech Statistical Office (CZSO) and the PIAAC study of the Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD) are used to determine the state of digital literacy of the Czech adult population. The second chapter is focuses on the analysis of strategic and political documents connected with digital issues. These documents include publications issued by the European Commission and strategies approved by the Government of the Czech Republic. The next chapter is focuses on public libraries, which are cultural institutions and therefore play an important role in the field of further education and thus also in the implementation of digital literacy support for adults. The subsequent empirical survey builds on the previous chapters and aims to analyze in what way public libraries are involved in the development of digital literacy in the Czech Republic. For the purposes of the empirical survey was used a quantitative survey method, through its own questionnaire, which was...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV