Informační chování rodičů dětí ve věku 11-13 let: Rodičovská mediace v oblasti informační bezpečnosti
Information behaviour of parents (children 11-13 years) Parental meditation in information security
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/175087Identifikátory
SIS: 202541
Kolekce
- Kvalifikační práce [24015]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jarolímková, Adéla
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
21. 6. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
rodiče|rodičovská mediace|děti 11-13 let|bezpečný internet|digitální rodičovství|restriktivní mediace|aktivní mediaceKlíčová slova (anglicky)
parents|parental mediation|children 11-13 years old|safe internet|digital parenting|restrictive mediation|active mediationv českém jazyce Tato bakalářská práce se zabývá rodičovskou mediací s ohledem na bezpečné chování dětí v oblasti internetu. Teoretická část se věnuje pozitivnímu působení internetu na děti v oblasti vzdělávání, rozvoje osobnosti, komunikace a zábavy, ale také negativnímu vlivu, kterému jsou děti vystaveny. Je zde věnována pozornost digitálnímu rodičovství a informační gramotnosti. Zabývá se rodičovskými strategiemi, které se snaží ovlivnit činnost dětí na internetu. Výzkumná část je realizována formou kvalitativního výzkumu ve formě rozhovoru s rodiči dětí ve věku 11-13 let. Cílem bylo zjistit, zda rodiče u takto velkých dětí nadále v oblasti internetu mediálně působí a jakou formou.
(in English) The thesis is concerned with a parental mediation with respect to the safe behaviour of children on the Internet. The theoretical part deals with the positive effects of the Internet on children in the field of education, personal development, communication and entertainment, the negative effects which children are exposed to are included as well. The thesis is focused on a digital parenting and information literacy. Last but not least, the attention is paid on parental strategies which endeavour to affect the activities of children on the Internet. The practical part is implemented by the qualitative research in form of an interview with the parents of the children 11 - 13 years old. The aim was to find out whether the parents of that children mediatively affect them and in which form they do that.