Zobrazit minimální záznam

Preparing adolescents in institutional care for independent living
dc.contributor.advisorPazlarová, Hana
dc.creatorMartincová, Ema
dc.date.accessioned2022-08-24T10:39:08Z
dc.date.available2022-08-24T10:39:08Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/175075
dc.description.abstract(in English): The aim of this bachelor's thesis was to find out how young people who have already left institutional care evaluate the preparation of the facility for independent living after leaving. The theoretical part analyzes the system of alternative care in the Czech Republic and there are also listed individual facilities for institutional and protective education with their specifics. The next chapter also mentions the possibilities after leaving the facility and the importance of preparation for leaving the facility. At the end of the theoretical part, the output of current research findings on this issue is presented. The research part describes the research methodology in more detail and in the second part the results of my survey are already analyzed. In my research, I based on grounded theory, chose a qualitative approach using semi-structured interviews with young people who had already left the institution and had the opportunity to retrospectively assess the quality of preparation for independent living. In the research part, I examined various areas of preparation, namely: housing, employment, establishing relationships and the overall evaluation of the quality of preparation for leaving the facility. Among the key results of my research, I consider the independence of the...en_US
dc.description.abstract(česky): Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jak mladí lidé, kteří již opustili ústavní zařízení, hodnotí přípravu zařízení na samostatný život po odchodu. V teoretické části je rozebrán systém náhradní péče v ČR a jsou zde vypsána i jednotlivá zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy s jejich specifiky. V další kapitole jsou zmíněny i možnosti po odchodu ze zařízení a důležitost přípravy na odchod ze zařízení. V závěru teoretické části je představen výstup z dosavadních výzkumných poznatků týkající se této problematiky. Ve výzkumné části je blíže popsána metodika výzkumu a v její druhé části jsou již analyzovány výsledky mého šetření. Ve svém výzkumném šetření jsem vycházela ze zakotvené teorie, zvolila kvalitativní přístup s využitím polostrukturovaných rozhovorů s mladými lidmi, kteří již ústavní zařízení opustili a měli možnost zpětně zhodnotit kvalitu přípravy na samostatný život. Ve výzkumné části jsem zkoumala různé oblasti přípravy, konkrétně oblasti: bydlení, zaměstnání, navazování vztahů a celkového hodnocení kvality přípravy na odchod ze zařízení. Mezi stěžejní výsledky mého výzkumu považuji samostatnost respondentů a jak významně ovlivňuje stádium přípravy na opuštění zařízení, stejně tak jako aktivní zapojení respondentů do procesu přípravy v rámci zařízení, nebo jejich...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectústavní péče|příprava na odchod|osamostatnění|mladiství|dětský domovcs_CZ
dc.subjectinstitutional care|preparation for departure|independence|adolescentes|children's homeen_US
dc.titlePříprava dospívajících v ústavní péči na samostatný životcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-14
dc.description.departmentDepartment of Social Worken_US
dc.description.departmentKatedra sociální prácecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId243202
dc.title.translatedPreparing adolescents in institutional care for independent livingen_US
dc.contributor.refereeHanuš, Daniel
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální prácecs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Worken_US
thesis.degree.programSocial Worken_US
thesis.degree.programSociální prácecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociální prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Social Worken_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Worken_US
uk.degree-program.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Worken_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs(česky): Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jak mladí lidé, kteří již opustili ústavní zařízení, hodnotí přípravu zařízení na samostatný život po odchodu. V teoretické části je rozebrán systém náhradní péče v ČR a jsou zde vypsána i jednotlivá zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy s jejich specifiky. V další kapitole jsou zmíněny i možnosti po odchodu ze zařízení a důležitost přípravy na odchod ze zařízení. V závěru teoretické části je představen výstup z dosavadních výzkumných poznatků týkající se této problematiky. Ve výzkumné části je blíže popsána metodika výzkumu a v její druhé části jsou již analyzovány výsledky mého šetření. Ve svém výzkumném šetření jsem vycházela ze zakotvené teorie, zvolila kvalitativní přístup s využitím polostrukturovaných rozhovorů s mladými lidmi, kteří již ústavní zařízení opustili a měli možnost zpětně zhodnotit kvalitu přípravy na samostatný život. Ve výzkumné části jsem zkoumala různé oblasti přípravy, konkrétně oblasti: bydlení, zaměstnání, navazování vztahů a celkového hodnocení kvality přípravy na odchod ze zařízení. Mezi stěžejní výsledky mého výzkumu považuji samostatnost respondentů a jak významně ovlivňuje stádium přípravy na opuštění zařízení, stejně tak jako aktivní zapojení respondentů do procesu přípravy v rámci zařízení, nebo jejich...cs_CZ
uk.abstract.en(in English): The aim of this bachelor's thesis was to find out how young people who have already left institutional care evaluate the preparation of the facility for independent living after leaving. The theoretical part analyzes the system of alternative care in the Czech Republic and there are also listed individual facilities for institutional and protective education with their specifics. The next chapter also mentions the possibilities after leaving the facility and the importance of preparation for leaving the facility. At the end of the theoretical part, the output of current research findings on this issue is presented. The research part describes the research methodology in more detail and in the second part the results of my survey are already analyzed. In my research, I based on grounded theory, chose a qualitative approach using semi-structured interviews with young people who had already left the institution and had the opportunity to retrospectively assess the quality of preparation for independent living. In the research part, I examined various areas of preparation, namely: housing, employment, establishing relationships and the overall evaluation of the quality of preparation for leaving the facility. Among the key results of my research, I consider the independence of the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociální prácecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV