Show simple item record

Inclusive education from the perspective of parents and teachers
dc.contributor.advisorKomárková, Tereza
dc.creatorMálková, Dana
dc.date.accessioned2022-08-24T10:35:20Z
dc.date.available2022-08-24T10:35:20Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/175070
dc.description.abstractThe bachelor thesis contains a summary of available information on inclusion in education, in order to gain a more detailed insight into inclusion from its beginnings to the present, to try to compare the results of several researches in recent years with current views of individuals today. Therefore, part of this work is a small research probe, publishing the opinions, attitudes, experiences and knowledge of respondents in the field of inclusive education, whether in their eyes inclusion is a natural part of current education, considered generally beneficial and meaningful, or perceived only as a necessary evil with whom they absolutely do not agree or to which they have fundamental reservations. The work is processed at the theoretical level and is divided into two parts. The first part briefly introduces the basic concepts related to inclusive education and the definition of pupils with special educational needs, including a number of published opinions and research conducted by authors dealing with this issue. The second part of the work is a small research probe, carried out in the form of semi-structured interviews, in order to obtain the most specific information about the real views of teachers and parents on inclusive education, compare them with existing research and try to conclude...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce obsahuje souhrnný přehled dostupných informací o inkluzi ve vzdělávání, s cílem získat detailnější náhled na inkluzi od doby jejích počátků až po současnost, pokusit se porovnat výsledky několika výzkumů z posledních let s aktuálními názory jednotlivců v dnešní době. Proto je součástí této práce i drobná výzkumná sonda, zveřejňující názory, postoje, zkušenosti a poznatky dotazovaných v oblasti inkluzivního vzdělávání, zda je v jejich očích inkluze přirozenou součástí současného vzdělávání, považují ji za obecně přínosnou a smysluplnou, anebo ji vnímají pouze jako nutné zlo, s nímž se absolutně neztotožňují, či k němuž mají zásadní výhrady. Práce je zpracována na úrovni teoretické a je rozdělena na dvě části. V první části jsou stručně představeny základní pojmy, týkající se inkluzivního vzdělávání a vymezení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, včetně uvedení několika publikovaných názorů a provedených výzkumů autorů, zabývajících se touto problematikou. Druhá část práce představuje drobnou výzkumnou sondu, realizovanou formou polostrukturovaných rozhovorů, s cílem získat co nejkonkrétnější informace o skutečných názorech učitelů a rodičů na inkluzivní vzdělávání v současné době, porovnat je s již uskutečněnými výzkumy a pokusit se vyvodit závěr, zda lze v této oblasti...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectexkluze|inkluze|inkluzivní vzdělávání|integrace|předsudky|rodiče|třídní kolektiv|učitelé|žáci se speciálními vzdělávacími potřebamics_CZ
dc.subjectexclusion|inclusion|inclusive education|integration|prejudices|parents|class team|teachers|pupils with special educational needsen_US
dc.titleInkluzivní vzdělávání z pohledu rodičů a učitelůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-20
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId233694
dc.title.translatedInclusive education from the perspective of parents and teachersen_US
dc.contributor.refereeKaščák, Ondrej
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce obsahuje souhrnný přehled dostupných informací o inkluzi ve vzdělávání, s cílem získat detailnější náhled na inkluzi od doby jejích počátků až po současnost, pokusit se porovnat výsledky několika výzkumů z posledních let s aktuálními názory jednotlivců v dnešní době. Proto je součástí této práce i drobná výzkumná sonda, zveřejňující názory, postoje, zkušenosti a poznatky dotazovaných v oblasti inkluzivního vzdělávání, zda je v jejich očích inkluze přirozenou součástí současného vzdělávání, považují ji za obecně přínosnou a smysluplnou, anebo ji vnímají pouze jako nutné zlo, s nímž se absolutně neztotožňují, či k němuž mají zásadní výhrady. Práce je zpracována na úrovni teoretické a je rozdělena na dvě části. V první části jsou stručně představeny základní pojmy, týkající se inkluzivního vzdělávání a vymezení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, včetně uvedení několika publikovaných názorů a provedených výzkumů autorů, zabývajících se touto problematikou. Druhá část práce představuje drobnou výzkumnou sondu, realizovanou formou polostrukturovaných rozhovorů, s cílem získat co nejkonkrétnější informace o skutečných názorech učitelů a rodičů na inkluzivní vzdělávání v současné době, porovnat je s již uskutečněnými výzkumy a pokusit se vyvodit závěr, zda lze v této oblasti...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis contains a summary of available information on inclusion in education, in order to gain a more detailed insight into inclusion from its beginnings to the present, to try to compare the results of several researches in recent years with current views of individuals today. Therefore, part of this work is a small research probe, publishing the opinions, attitudes, experiences and knowledge of respondents in the field of inclusive education, whether in their eyes inclusion is a natural part of current education, considered generally beneficial and meaningful, or perceived only as a necessary evil with whom they absolutely do not agree or to which they have fundamental reservations. The work is processed at the theoretical level and is divided into two parts. The first part briefly introduces the basic concepts related to inclusive education and the definition of pupils with special educational needs, including a number of published opinions and research conducted by authors dealing with this issue. The second part of the work is a small research probe, carried out in the form of semi-structured interviews, in order to obtain the most specific information about the real views of teachers and parents on inclusive education, compare them with existing research and try to conclude...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV