Zobrazit minimální záznam

Attitude-behaviour gap in sustainable fashion consumption
dc.contributor.advisorRichter, Eva
dc.creatorVrabcová, Johanna
dc.date.accessioned2022-08-24T10:17:59Z
dc.date.available2022-08-24T10:17:59Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/175038
dc.description.abstractIn today's fast-paced world, it is no surprise that fast fashion has come to the forefront of consumer behaviour in the fashion industry. Fast fashion, with its huge overproduction makes the fashion industry the second largest polluter of the environment. Sustainable consumption, which is environmentally friendly and therefore offers several solutions to today's distressing situation, contrasts with today's fashion consumption. In connection with this fact, the aim of my bachelor thesis was to describe and explain the causes that lead to the discrepancy between pro-environmental attitudes and inconsistent behaviour, in other words, the existence of attitude-behaviour gap in the fashion industry. Through the method of synthesis of the scientific literature and a number of research studies, are described theoretically substantiated the barriers that are described by the respondents in the research studies as the main causes of their unsustainable consumption behaviour. Apart from the barriers, several possible solutions are explained in response to these causes. One of the main findings of this work is to emphasize the fact that examining the relationship between attitude, intention, and behavior in addressing the attitude-behaviour gap can be problematic, because social factors such as social...en_US
dc.description.abstract1 Abstrakt: V dnešní zrychlené době není náhodou, že se do popředí spotřebního chování v módním průmyslu dostala rychlá móda, která svou obrovskou nadprodukcí způsobuje, že se módní průmysl stal druhým největším znečišťovatelem životního prostředí. K dnešní spotřebě módy se do kontrastu staví spotřeba udržitelná, která je k životnímu prostředí šetrná a nabízí proto řadu řešení dnešní trýznivé situace. Přestože obavy spotřebitelů módního průmyslu z dopadů spotřebního chování na životní prostředí rostou společně se zájmem o udržitelnou spotřebu a módu, nákupní chování udržitelné módy se tímto směrem nijak zásadně nemění. V souvislosti s touto skutečností je cílem mé bakalářské práce popsat a vysvětlit příčiny, které vedou k rozkolu mezi pro-environmentálními postoji a nekonzistentním spotřebním chováním, tedy k existenci attitude-behaviour gap na poli módního průmyslu. Jinými slovy, cílem je popsat příčiny, které brání udržitelně smýšlejícímu jedinci tak i konat. Metodou syntézy odborné literatury a řady výzkumných studií jsou popsány a teoreticky podloženy bariéry, které jsou respondenty výzkumných studií popisovány jako hlavní příčiny jejich neudržitelného spotřebního chování. Kromě příčin jsou nastíněny možnosti jejich řešení, které jsou ve studiích v reakci na zmiňované příčiny navrhovány. Kromě popisu...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectudržitelnost|móda|postoje|environmentálně signifikantní chování|proenvironmentální chování|spotřebacs_CZ
dc.subjectsustainability|fashion|attitudes|environmentally significant behaviour|consumption|attitude-behaviour gapen_US
dc.titleProblematika "attitude-behaviour gap" na cestě k udržitelnému nakupování v módním průmyslucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-17
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId244089
dc.title.translatedAttitude-behaviour gap in sustainable fashion consumptionen_US
dc.contributor.refereeSkovajsa, Marek
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologicko-ekonomická studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology with Economicsen_US
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologicko-ekonomická studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology with Economicsen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs1 Abstrakt: V dnešní zrychlené době není náhodou, že se do popředí spotřebního chování v módním průmyslu dostala rychlá móda, která svou obrovskou nadprodukcí způsobuje, že se módní průmysl stal druhým největším znečišťovatelem životního prostředí. K dnešní spotřebě módy se do kontrastu staví spotřeba udržitelná, která je k životnímu prostředí šetrná a nabízí proto řadu řešení dnešní trýznivé situace. Přestože obavy spotřebitelů módního průmyslu z dopadů spotřebního chování na životní prostředí rostou společně se zájmem o udržitelnou spotřebu a módu, nákupní chování udržitelné módy se tímto směrem nijak zásadně nemění. V souvislosti s touto skutečností je cílem mé bakalářské práce popsat a vysvětlit příčiny, které vedou k rozkolu mezi pro-environmentálními postoji a nekonzistentním spotřebním chováním, tedy k existenci attitude-behaviour gap na poli módního průmyslu. Jinými slovy, cílem je popsat příčiny, které brání udržitelně smýšlejícímu jedinci tak i konat. Metodou syntézy odborné literatury a řady výzkumných studií jsou popsány a teoreticky podloženy bariéry, které jsou respondenty výzkumných studií popisovány jako hlavní příčiny jejich neudržitelného spotřebního chování. Kromě příčin jsou nastíněny možnosti jejich řešení, které jsou ve studiích v reakci na zmiňované příčiny navrhovány. Kromě popisu...cs_CZ
uk.abstract.enIn today's fast-paced world, it is no surprise that fast fashion has come to the forefront of consumer behaviour in the fashion industry. Fast fashion, with its huge overproduction makes the fashion industry the second largest polluter of the environment. Sustainable consumption, which is environmentally friendly and therefore offers several solutions to today's distressing situation, contrasts with today's fashion consumption. In connection with this fact, the aim of my bachelor thesis was to describe and explain the causes that lead to the discrepancy between pro-environmental attitudes and inconsistent behaviour, in other words, the existence of attitude-behaviour gap in the fashion industry. Through the method of synthesis of the scientific literature and a number of research studies, are described theoretically substantiated the barriers that are described by the respondents in the research studies as the main causes of their unsustainable consumption behaviour. Apart from the barriers, several possible solutions are explained in response to these causes. One of the main findings of this work is to emphasize the fact that examining the relationship between attitude, intention, and behavior in addressing the attitude-behaviour gap can be problematic, because social factors such as social...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV