dc.contributor.advisor | Langer, Tomáš | |
dc.creator | Odvárko, Daniel | |
dc.date.accessioned | 2022-08-24T10:04:10Z | |
dc.date.available | 2022-08-24T10:04:10Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/175033 | |
dc.description.abstract | This bachelor's thesis focuses on managers' motivation for professional education. The aim is to find out what is their motivation to participate in educational activities in an organization. The thesis is structured into six chapters. The introductory three chapters deal with the theoretical background of management, manager and his/her competencies, the specifics of HR department, adult education, specifically corporate education, motivation and barriers in education in an organization, and the motivation of managers to learn an organization. The final three chapters are devoted to own research investigation, which aims to find out the motivation of HR managers in the Novartis organisation to learn. Keywords: motivation, motivation for education, work motivation, education, professional education, corporate education, manager | en_US |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se věnuje motivaci manažerů k profesnímu vzdělávání. Cílem je zjistit, co je motivací účastnit se vzdělávacích aktivit v organizacích. Práce je strukturovaná do šesti kapitol. První tři kapitoly se zabývají teoretickými východisky managementu, kompetencemi manažera, specificky pak manažera personálního oddělení, dále vzděláváním dospělých, konkrétně podnikovým vzděláváním, motivací a bariérami ve vzdělávání v organizaci a motivací manažerů vzdělávat se v organizaci. Další tři kapitoly jsou věnovány vlastnímu výzkumnému šetření, jehož cílem je zjistit, jaká je motivace manažerů personálního oddělení organizace Novartis vzdělávat se. Klíčová slova: motivace, motivace ke vzdělávání, pracovní motivace, vzdělávání, profesní vzdělávání, podnikové vzdělávání, manažer | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | motivace|motivace ke vzdělávání|pracovní motivace|vzdělávání|další profesní vzdělávání|manažer | cs_CZ |
dc.subject | motivation|motivation for education|work motivation|education|further vocational education|manager | en_US |
dc.title | Motivace manažerů k profesnímu vzdělávání | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2022 | |
dcterms.dateAccepted | 2022-06-15 | |
dc.description.department | Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
dc.description.department | Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 240272 | |
dc.title.translated | Motivation of Managers for Vocational Education | en_US |
dc.contributor.referee | Fonville, Alexandra | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult Education and Personnel Management | en_US |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se věnuje motivaci manažerů k profesnímu vzdělávání. Cílem je zjistit, co je motivací účastnit se vzdělávacích aktivit v organizacích. Práce je strukturovaná do šesti kapitol. První tři kapitoly se zabývají teoretickými východisky managementu, kompetencemi manažera, specificky pak manažera personálního oddělení, dále vzděláváním dospělých, konkrétně podnikovým vzděláváním, motivací a bariérami ve vzdělávání v organizaci a motivací manažerů vzdělávat se v organizaci. Další tři kapitoly jsou věnovány vlastnímu výzkumnému šetření, jehož cílem je zjistit, jaká je motivace manažerů personálního oddělení organizace Novartis vzdělávat se. Klíčová slova: motivace, motivace ke vzdělávání, pracovní motivace, vzdělávání, profesní vzdělávání, podnikové vzdělávání, manažer | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor's thesis focuses on managers' motivation for professional education. The aim is to find out what is their motivation to participate in educational activities in an organization. The thesis is structured into six chapters. The introductory three chapters deal with the theoretical background of management, manager and his/her competencies, the specifics of HR department, adult education, specifically corporate education, motivation and barriers in education in an organization, and the motivation of managers to learn an organization. The final three chapters are devoted to own research investigation, which aims to find out the motivation of HR managers in the Novartis organisation to learn. Keywords: motivation, motivation for education, work motivation, education, professional education, corporate education, manager | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |