Show simple item record

Girls with Asperger syndrome and their relationships
dc.contributor.advisorKolečková, Tereza
dc.creatorKrásná, Kateřina
dc.date.accessioned2022-08-24T09:56:57Z
dc.date.available2022-08-24T09:56:57Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/175023
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to focus on girls with Asperger syndrome in connection with their partner relationships and to find out how they manage to establish and maintain them or what problems they struggle with in their relationships. The literature review section includes an introduction to Asperger syndrome, its classification according to ICD-10, and then chapters on diagnosis, manifestations of Asperger syndrome, and differences between girls and boys. Other chapters focus specifically on girls with Asperger syndrome, presenting research from recent years that has in some way explored different aspects of their partner lives. The final chapters are devoted to a more detailed description of Asperger syndrome in girls and the forms their partner relationships take. The thesis will propose qualitative research that would be conducted through semi-structured interviews. The respondents will be girls diagnosed with Asperger syndrome, aged 18 years or older. Staying in a current partner relationship is not a requirement. The sample size should be at least 10 respondents. The expected contribution of the research findings to psychological theory and practice is to further explore the lived experiences of girls with Asperger syndrome and their unique personal experiences in partner relationships.en_US
dc.description.abstractCílem práce je zaměřit pozornost na dívky s Aspergerovým syndromem ve spojitosti s jejich partnerskými vztahy a zjistit, jak si vedou v jejich navazování a udržování, případně s jakými problémy ve vztahu bojují. Obsahem literárně přehledové části je seznámení s Aspergerovým syndromem, jeho zařazením dle MKN-10 a poté kapitoly věnující se diagnostice, projevům Aspergerova syndromu a rozdílům mezi dívkami a chlapci. Další kapitoly jsou zaměřeny konkrétně na dívky s Aspergerovým syndromem, ve kterých jsou předloženy výzkumy z posledních let, které nějakým způsobem zkoumaly různé aspekty jejich partnerského života. Poslední kapitoly se věnují detailnějšímu popisu Aspergerova syndromu u dívek a podob jejich partnerských vztahů. V bakalářské práci bude navržen kvalitativní výzkum, který by proběhl pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Respondentkami budou dívky starší 18 let, s diagnózou Aspergerova syndromu. Aktuální setrvání v partnerském vztahu není podmínkou. Velikost výběrového souboru by měla být nejméně 10 respondentek. Očekávaný přínos výsledků výzkumu do psychologické teorie a praxe spočívá v hlubším prozkoumání prožívání partnerských vztahů dívek s Aspergerovým syndromem a jejich jedinečné osobní zkušenosti.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectporuchy autistického spektra|Aspergerův syndrom|partnerské vztahycs_CZ
dc.subjectautism spectrum disorders|Asperger syndrome|relationshipsen_US
dc.titleDívky s Aspergerovým syndromem a jejich partnerské vztahycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-17
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId238357
dc.title.translatedGirls with Asperger syndrome and their relationshipsen_US
dc.contributor.refereeMaulisová, Alice
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem práce je zaměřit pozornost na dívky s Aspergerovým syndromem ve spojitosti s jejich partnerskými vztahy a zjistit, jak si vedou v jejich navazování a udržování, případně s jakými problémy ve vztahu bojují. Obsahem literárně přehledové části je seznámení s Aspergerovým syndromem, jeho zařazením dle MKN-10 a poté kapitoly věnující se diagnostice, projevům Aspergerova syndromu a rozdílům mezi dívkami a chlapci. Další kapitoly jsou zaměřeny konkrétně na dívky s Aspergerovým syndromem, ve kterých jsou předloženy výzkumy z posledních let, které nějakým způsobem zkoumaly různé aspekty jejich partnerského života. Poslední kapitoly se věnují detailnějšímu popisu Aspergerova syndromu u dívek a podob jejich partnerských vztahů. V bakalářské práci bude navržen kvalitativní výzkum, který by proběhl pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Respondentkami budou dívky starší 18 let, s diagnózou Aspergerova syndromu. Aktuální setrvání v partnerském vztahu není podmínkou. Velikost výběrového souboru by měla být nejméně 10 respondentek. Očekávaný přínos výsledků výzkumu do psychologické teorie a praxe spočívá v hlubším prozkoumání prožívání partnerských vztahů dívek s Aspergerovým syndromem a jejich jedinečné osobní zkušenosti.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis is to focus on girls with Asperger syndrome in connection with their partner relationships and to find out how they manage to establish and maintain them or what problems they struggle with in their relationships. The literature review section includes an introduction to Asperger syndrome, its classification according to ICD-10, and then chapters on diagnosis, manifestations of Asperger syndrome, and differences between girls and boys. Other chapters focus specifically on girls with Asperger syndrome, presenting research from recent years that has in some way explored different aspects of their partner lives. The final chapters are devoted to a more detailed description of Asperger syndrome in girls and the forms their partner relationships take. The thesis will propose qualitative research that would be conducted through semi-structured interviews. The respondents will be girls diagnosed with Asperger syndrome, aged 18 years or older. Staying in a current partner relationship is not a requirement. The sample size should be at least 10 respondents. The expected contribution of the research findings to psychological theory and practice is to further explore the lived experiences of girls with Asperger syndrome and their unique personal experiences in partner relationships.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV