Zobrazit minimální záznam

Nonverbal communication in school enviroment
dc.contributor.advisorKoťa, Jaroslav
dc.creatorSedláčková, Alžběta
dc.date.accessioned2022-08-24T09:16:56Z
dc.date.available2022-08-24T09:16:56Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/174989
dc.description.abstractIn the first chapter, Introduction to Nonverbal Communication, is described the meaning and use of nonverbal communication. The basic concepts discussed are associated with nonverbal communication. The importance of correctly understanding other people's signals is outlined. It is explained what influences our actions. In the second chapter, Body Language Distribution, is discussed the taxonomy of body movements and signing, with illustrative examples is described the meanings of gestures used in the pedagogical process. The insight into the meaning of our body language is deepened. The most common mistakes and outdated dogmas are pointed out. In the third chapter, Defining Roles, is discussed the behaviour of both teacher and pupils, as well as the influences that contribute to the formation of their relationship. It is elaborated on what are the different actors in communicating in the school environment influenced by and described the role of the teacher in the lives of the pupils. In the practical part, are retrospectively recorded classroom observations of adolescent students responding to teachers, acting in stressful situations. How pupils perceive changes in mood and behaviour of a teacher during the start of the lesson and how they are affected by this is mainly explored. The results of...en_US
dc.description.abstractV první kapitole Uvedení do problematiky neverbální komunikace je popsán význam a užívání mimoslovního jednání. Práce se věnuje základním pojmům spojeným s neverbální komunikací. Je nastíněna důležitost správného porozumění signálům druhých lidí a vysvětleno, co ovlivňuje naše jednání. Ve druhé kapitole Rozdělení řeči těla jsou uspořádány tělesné pohyby a posunky prohlubující vhled do významu řeči našeho těla, s názornými příklady popsány významy užívaných gest v pedagogickém procesu. Nejčastější omyly a zastaralá dogmata v jednání stojí naproti vysvětlení, co naším postojem sdělujeme okolí. Třetí kapitola Vymezení jednotlivých rolí se zabývá chováním učitele i žáků, podmiňujícími vlivy, které se podílí na utváření jejich vztahu. Je rozvedeno, co působí na jednotlivé aktéry při komunikaci ve školním prostředí a popsána role učitele v životech žáků. V praktické části je retrospektivně zaznamenáno pozorování vyučovací hodiny, kde žáci v pubescentním věku reagují na učitele, jednají v zátěžových situacích. Snahou je zjistit, jak žáci vnímají změny nálad a chování u učitele během zahájení hodiny a jak je to nadále ovlivní. Výsledky výzkumu, zaměřeného také na zjištění, jak jsou žáci pozorní a jaký podají výkon během hodiny, jsou znázorněné v tabulkách a grafech pro lepší orientaci. V závěru, kde...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectneverbální|dorozumívání|škola|žáci|učitelé|tělo|posturika|náladycs_CZ
dc.subjectnonverbal|communication|school|pupils|teachers|body|posture|moodsen_US
dc.titleNeverbální komunikace ve školním prostředícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-22
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId236526
dc.title.translatedNonverbal communication in school enviromenten_US
dc.contributor.refereeSkutil, Martin
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csV první kapitole Uvedení do problematiky neverbální komunikace je popsán význam a užívání mimoslovního jednání. Práce se věnuje základním pojmům spojeným s neverbální komunikací. Je nastíněna důležitost správného porozumění signálům druhých lidí a vysvětleno, co ovlivňuje naše jednání. Ve druhé kapitole Rozdělení řeči těla jsou uspořádány tělesné pohyby a posunky prohlubující vhled do významu řeči našeho těla, s názornými příklady popsány významy užívaných gest v pedagogickém procesu. Nejčastější omyly a zastaralá dogmata v jednání stojí naproti vysvětlení, co naším postojem sdělujeme okolí. Třetí kapitola Vymezení jednotlivých rolí se zabývá chováním učitele i žáků, podmiňujícími vlivy, které se podílí na utváření jejich vztahu. Je rozvedeno, co působí na jednotlivé aktéry při komunikaci ve školním prostředí a popsána role učitele v životech žáků. V praktické části je retrospektivně zaznamenáno pozorování vyučovací hodiny, kde žáci v pubescentním věku reagují na učitele, jednají v zátěžových situacích. Snahou je zjistit, jak žáci vnímají změny nálad a chování u učitele během zahájení hodiny a jak je to nadále ovlivní. Výsledky výzkumu, zaměřeného také na zjištění, jak jsou žáci pozorní a jaký podají výkon během hodiny, jsou znázorněné v tabulkách a grafech pro lepší orientaci. V závěru, kde...cs_CZ
uk.abstract.enIn the first chapter, Introduction to Nonverbal Communication, is described the meaning and use of nonverbal communication. The basic concepts discussed are associated with nonverbal communication. The importance of correctly understanding other people's signals is outlined. It is explained what influences our actions. In the second chapter, Body Language Distribution, is discussed the taxonomy of body movements and signing, with illustrative examples is described the meanings of gestures used in the pedagogical process. The insight into the meaning of our body language is deepened. The most common mistakes and outdated dogmas are pointed out. In the third chapter, Defining Roles, is discussed the behaviour of both teacher and pupils, as well as the influences that contribute to the formation of their relationship. It is elaborated on what are the different actors in communicating in the school environment influenced by and described the role of the teacher in the lives of the pupils. In the practical part, are retrospectively recorded classroom observations of adolescent students responding to teachers, acting in stressful situations. How pupils perceive changes in mood and behaviour of a teacher during the start of the lesson and how they are affected by this is mainly explored. The results of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV