Show simple item record

Cognitive approach to education
dc.contributor.advisorMorávková Krejčová, Lenka
dc.creatorŠtrejlová, Michaela
dc.date.accessioned2022-08-24T09:14:02Z
dc.date.available2022-08-24T09:14:02Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/174985
dc.description.abstractThe bachelor thesis presents a broad range of cognitive approaches to education. It introduces their theoretical background and also specific concepts related to the topic and created by various authors. The thesis does not only deal with contemporary authors, but also refers to earlier authors. In their performance, the text encounters pitfalls of the traditional approach to education and compares it with the cognitive approach. Finally, the thesis presents advantages that the cognitive approach to education offers and mentions disadvantages of the traditional approach. Last chapter involves a research project proposal, which builds on the theory mentioned in the first part of the work. It focuses on the effectiveness of the cognitive education.en_US
dc.description.abstractBakalářská práce představuje možnosti kognitivního přístupu ke vzdělávání. Uvádí jeho teoretická východiska a také prezentuje konkrétní koncepce různých autorů vztahující se k danému tématu. Zabývá se autory nejen současnými, ale odkazuje i na autory dřívější. V rámci jejich představení naráží na úskalí tradičního přístupu ke vzdělávání a porovnává ho s kognitivním přístupem. Předkládá výhody, které kognitivní přístup ke vzdělávání nabízí, a zmiňuje nevýhody, které s sebou nese přístup tradiční. Na závěr je uveden návrh výzkumného projektu, který navazuje na teorii zmíněnou v první části práce. Ten se zaměřuje na efektivitu kognitivního vzdělávání.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectkognitivní přístup ke vzdělávání|tradiční přístup ke vzdělávání|vzdělávání|kognitivní schopnostics_CZ
dc.subjectcognitive approach to education|traditional approach to education|education|cognitive abilitiesen_US
dc.titleKognitivní přístup ke vzdělávánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-17
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId224879
dc.title.translatedCognitive approach to educationen_US
dc.contributor.refereeTomášková, Hana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce představuje možnosti kognitivního přístupu ke vzdělávání. Uvádí jeho teoretická východiska a také prezentuje konkrétní koncepce různých autorů vztahující se k danému tématu. Zabývá se autory nejen současnými, ale odkazuje i na autory dřívější. V rámci jejich představení naráží na úskalí tradičního přístupu ke vzdělávání a porovnává ho s kognitivním přístupem. Předkládá výhody, které kognitivní přístup ke vzdělávání nabízí, a zmiňuje nevýhody, které s sebou nese přístup tradiční. Na závěr je uveden návrh výzkumného projektu, který navazuje na teorii zmíněnou v první části práce. Ten se zaměřuje na efektivitu kognitivního vzdělávání.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis presents a broad range of cognitive approaches to education. It introduces their theoretical background and also specific concepts related to the topic and created by various authors. The thesis does not only deal with contemporary authors, but also refers to earlier authors. In their performance, the text encounters pitfalls of the traditional approach to education and compares it with the cognitive approach. Finally, the thesis presents advantages that the cognitive approach to education offers and mentions disadvantages of the traditional approach. Last chapter involves a research project proposal, which builds on the theory mentioned in the first part of the work. It focuses on the effectiveness of the cognitive education.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV