Zobrazit minimální záznam

Teacher's authority from secondary school students' point of view
dc.contributor.advisorKoťa, Jaroslav
dc.creatorLehotaiová, Daniela
dc.date.accessioned2022-08-24T09:13:41Z
dc.date.available2022-08-24T09:13:41Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/174984
dc.description.abstractThe aim of the bachelor thesis "Teacher's Authority from Secondary School Students' Point of View" is to find out how secondary school pupils understand the authority of the teacher, what characteristics of the teacher, according to the pupils, strengthen the authority of the teacher and what weaken it. The bachelor thesis is divided into theoretical and practical parts. The aim of the theoretical part is to summarize the existing knowledge about the authority of the teacher. The theoretical part is based on the study of scholarly literature. In the introduction, it discusses the definition of the concept and the typology of authority. It also contains the typology of the teacher in terms of his personality, deals with the educational and teaching styles of the teacher. The subject of the last chapter of the theoretical part is the relationship between teacher and student, preferential attitudes of teachers to students. The aim of the practical part is to find out, through a research investigation, secondary school students' point of view on the authority of teachers at secondary schools. Keywords Authority, teacher, student, education, teacher's personalityen_US
dc.description.abstractCílem bakalářské práce "Autorita učitele z pohledu žáků středních škol" je zjistit, jak chápou žáci středních škol autoritu učitele, jaké vlastnosti učitele podle žáků autoritu učitele posilují a jaké ji naopak oslabují, zda má na autoritu učitele vliv jeho věk. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části je souhrn dosavadních poznatků o autoritě učitele. Teoretická část vychází ze studia odborné literatury. V úvodu se zabývá vymezením pojmu a typologií autority. Dále obsahuje typologii učitele z hlediska jeho osobnosti, zabývá se výchovnými a vyučovacími styly učitele. Předmětem poslední kapitoly teoretické části je vztah učitele a žáka, preferenční postoje učitelů k žákům. Cílem praktické části je pomocí výzkumného šetření zjistit, jaký pohled mají na autoritu učitelů žáci středních odborných škol. Klíčová slova Autorita, učitel, žák, výchova, osobnost učitelecs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectautorita|učitel|žák|výchova|osobnost učitelecs_CZ
dc.subjectauthority|teacher|student|teacher's personality|educationen_US
dc.titleAutorita učitele z pohledu žáků středních školcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-20
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId234074
dc.title.translatedTeacher's authority from secondary school students' point of viewen_US
dc.contributor.refereeSkutil, Martin
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem bakalářské práce "Autorita učitele z pohledu žáků středních škol" je zjistit, jak chápou žáci středních škol autoritu učitele, jaké vlastnosti učitele podle žáků autoritu učitele posilují a jaké ji naopak oslabují, zda má na autoritu učitele vliv jeho věk. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části je souhrn dosavadních poznatků o autoritě učitele. Teoretická část vychází ze studia odborné literatury. V úvodu se zabývá vymezením pojmu a typologií autority. Dále obsahuje typologii učitele z hlediska jeho osobnosti, zabývá se výchovnými a vyučovacími styly učitele. Předmětem poslední kapitoly teoretické části je vztah učitele a žáka, preferenční postoje učitelů k žákům. Cílem praktické části je pomocí výzkumného šetření zjistit, jaký pohled mají na autoritu učitelů žáci středních odborných škol. Klíčová slova Autorita, učitel, žák, výchova, osobnost učitelecs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the bachelor thesis "Teacher's Authority from Secondary School Students' Point of View" is to find out how secondary school pupils understand the authority of the teacher, what characteristics of the teacher, according to the pupils, strengthen the authority of the teacher and what weaken it. The bachelor thesis is divided into theoretical and practical parts. The aim of the theoretical part is to summarize the existing knowledge about the authority of the teacher. The theoretical part is based on the study of scholarly literature. In the introduction, it discusses the definition of the concept and the typology of authority. It also contains the typology of the teacher in terms of his personality, deals with the educational and teaching styles of the teacher. The subject of the last chapter of the theoretical part is the relationship between teacher and student, preferential attitudes of teachers to students. The aim of the practical part is to find out, through a research investigation, secondary school students' point of view on the authority of teachers at secondary schools. Keywords Authority, teacher, student, education, teacher's personalityen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV