Zobrazit minimální záznam

Melodické členění u pokročilých českých studentů angličtiny
dc.contributor.advisorSkarnitzl, Radek
dc.creatorHertlová, Adéla
dc.date.accessioned2022-08-24T09:51:51Z
dc.date.available2022-08-24T09:51:51Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/174956
dc.description.abstractThis thesis is aiming to observe the process of acquisition of intonation in native Czech students of English on an advanced level, who were regularly and intensely exposed to English. The students were recorded reading a simple text at the beginning of their studies, and for the purpose of this thesis, they were re-recorded two years later, and compared to two native speakers of English. The theoretical part of this thesis first explains the key terminology of intonation together with its functions. The following part of the theoretical background focuses on the acquisition of intonation, the differences between Czech and English in regards to intonation, and is concluded with research questions. The following chapter consists of the methodology employed in this thesis: the particularities regarding the students, the text, and the recording process, together with how the analysis was performed and the data extracted. This is followed by the results and their interpretation, which is further elaborated in the following chapter as well. The data generally indicated a decrease in the melodic range of the students recorded two years later. Yet, some improvements were observed in the distribution of tones, where the later recordings indicated an increase in complex tones. A slight positive development...en_US
dc.description.abstractTato práce se zaměřuje na osvojování melodických kontur angličtiny u českých pokročilých studentů angličtiny v intervalu dvou let, při kterých byli s tímto jazykem v intenzivním kontaktu. Studenti byly nahráni při čtení jednoduchého textu na začátku svého studia, a poté znovu po přibližně dvou letech. Pro srovnání byly ještě nahrány dvě rodilé mluvčí angličtiny. Teoretická část této práce se zaměřuje na klíčové pojmy v rámci studia intonace společně s její funkcí. Následující část teorie popisuje osvojování intonace na obecné rovině, dále pak konkrétní melodické rozdíly mezi češtinou a angličtinou a je zakončena výzkumnými otázkami. Další kapitola popisuje užitou metodologii především ohledně povahy mluvčích, textu, procesu nahrávání, analýzy a extrakce dat. Následují výsledky a jejich interpretace, která je pak dále rozvedena v další kapitole. Data této práce vykazují celkový pokles v intonačním rozpětí u mluvčích nahrávaných po dvou letech, ovšem zároveň došlo ke zlepšení v poměru použitých tónů, kde došlo k nárůstu komplexních kontur. Další prozodický aspekt, který byl analyzován, byla délka prosodických frází, kde studenti nahraní o dva roky později tvořili kratší fráze. Mělo by ale zároveň být zdůrazněno, že nahrávky studentů už z prvního roku jejich studia měly velmi podobná data v porovnání...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectintonace|osvojování intonace|L2 angličtina|prozodie|studenti angličtiny|čeští mluvčícs_CZ
dc.subjectintonation|acquisition of intonation|L2 English|prosody|students of English|Czech speakersen_US
dc.titleMelodic patterning in advanced Czech students of Englishen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-16
dc.description.departmentDepartment of the English Language and ELT Methodologyen_US
dc.description.departmentÚstav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId238003
dc.title.translatedMelodické členění u pokročilých českých studentů angličtinycs_CZ
dc.contributor.refereeLewis, Suzanne
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce se zaměřuje na osvojování melodických kontur angličtiny u českých pokročilých studentů angličtiny v intervalu dvou let, při kterých byli s tímto jazykem v intenzivním kontaktu. Studenti byly nahráni při čtení jednoduchého textu na začátku svého studia, a poté znovu po přibližně dvou letech. Pro srovnání byly ještě nahrány dvě rodilé mluvčí angličtiny. Teoretická část této práce se zaměřuje na klíčové pojmy v rámci studia intonace společně s její funkcí. Následující část teorie popisuje osvojování intonace na obecné rovině, dále pak konkrétní melodické rozdíly mezi češtinou a angličtinou a je zakončena výzkumnými otázkami. Další kapitola popisuje užitou metodologii především ohledně povahy mluvčích, textu, procesu nahrávání, analýzy a extrakce dat. Následují výsledky a jejich interpretace, která je pak dále rozvedena v další kapitole. Data této práce vykazují celkový pokles v intonačním rozpětí u mluvčích nahrávaných po dvou letech, ovšem zároveň došlo ke zlepšení v poměru použitých tónů, kde došlo k nárůstu komplexních kontur. Další prozodický aspekt, který byl analyzován, byla délka prosodických frází, kde studenti nahraní o dva roky později tvořili kratší fráze. Mělo by ale zároveň být zdůrazněno, že nahrávky studentů už z prvního roku jejich studia měly velmi podobná data v porovnání...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is aiming to observe the process of acquisition of intonation in native Czech students of English on an advanced level, who were regularly and intensely exposed to English. The students were recorded reading a simple text at the beginning of their studies, and for the purpose of this thesis, they were re-recorded two years later, and compared to two native speakers of English. The theoretical part of this thesis first explains the key terminology of intonation together with its functions. The following part of the theoretical background focuses on the acquisition of intonation, the differences between Czech and English in regards to intonation, and is concluded with research questions. The following chapter consists of the methodology employed in this thesis: the particularities regarding the students, the text, and the recording process, together with how the analysis was performed and the data extracted. This is followed by the results and their interpretation, which is further elaborated in the following chapter as well. The data generally indicated a decrease in the melodic range of the students recorded two years later. Yet, some improvements were observed in the distribution of tones, where the later recordings indicated an increase in complex tones. A slight positive development...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV