dc.contributor.advisor | Strouhal, Martin | |
dc.creator | Hnědkovská, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2022-08-24T09:22:17Z | |
dc.date.available | 2022-08-24T09:22:17Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/174948 | |
dc.description.abstract | The Bachelor Thesis deals with distance education of socio-culturally disadvantaged learners in elementary schools. It considers the advantages and disadvantages of this form of education. It includes an overall view of the students' evaluation by the teachers and describes ways how to increase the motivation of the educated pupils. It surveys the existing research on the subject. The aim is to draw attention to the problem and to possible consequences that the current coronavirus situation may bring. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá distanční výukou sociokulturně znevýhodněných žáků. Zvažuje výhody a nevýhody této formy vzdělávání. Zahrnuje pohled na hodnocení žáků ze strany učitelů a také představuje možnosti vhodné ke zvýšení motivace vzdělávaných. Mapuje dosavadní výzkumy dané problematiky. Cílem je upozornit na problém a možné důsledky, které současná koronavirová situace může pro tyto žáky přinést. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Distanční výuka|online výuka|sociokulturní znevýhodnění|pandemie | cs_CZ |
dc.subject | Distance education|online teaching|socioculturally disadvantaged|pandemics | en_US |
dc.title | Problémy distančního vzdělávání sociokulturně znevýhodněných žáků základních škol | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2022 | |
dcterms.dateAccepted | 2022-06-20 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 232138 | |
dc.title.translated | Problems of Distance Education of Socio-culturally Disadvantaged Learners in Elementary schools | en_US |
dc.contributor.referee | Sedláčková, Daniela | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se zabývá distanční výukou sociokulturně znevýhodněných žáků. Zvažuje výhody a nevýhody této formy vzdělávání. Zahrnuje pohled na hodnocení žáků ze strany učitelů a také představuje možnosti vhodné ke zvýšení motivace vzdělávaných. Mapuje dosavadní výzkumy dané problematiky. Cílem je upozornit na problém a možné důsledky, které současná koronavirová situace může pro tyto žáky přinést. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | The Bachelor Thesis deals with distance education of socio-culturally disadvantaged learners in elementary schools. It considers the advantages and disadvantages of this form of education. It includes an overall view of the students' evaluation by the teachers and describes ways how to increase the motivation of the educated pupils. It surveys the existing research on the subject. The aim is to draw attention to the problem and to possible consequences that the current coronavirus situation may bring. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |