Zobrazit minimální záznam

Children with concurrent intellectual and hearing disabilities: Their education and communication
dc.contributor.advisorHudáková, Andrea
dc.creatorHomolková, Alexandra
dc.date.accessioned2022-08-24T09:14:57Z
dc.date.available2022-08-24T09:14:57Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/174945
dc.description.abstract(in English) The bachelor's thesis deals with the development of communication skills and with the process, that takes place in education of children with mental and concurrent hearing disabilities, as described in foreign and domestic literature. The aim of this study is to describe how selected facilities approach children, what forms of communication are used, what advantages and limitations they have and how this affects the children's education. For this reason, the work also deals with the education system and the options it offers. The issue is viewed in a broad context, including surrounding influences. This work describes case studies of concrete children in concrete facilities. Information about the situation in selected establishments in the Czech Republic was obtained through qualitative interviews with special educators and Special centre education centres staff. Keywords (in English) Augmentative and alternative communication, communication, intellectual disability, deaf person, early intervention, hearing impairment, special pedagogical centre, educationen_US
dc.description.abstract(česky) Bakalářská práce se zabývá vývojem komunikačních schopností a procesem, který probíhá při vzdělávání dětí s mentálním a souběžným sluchovým postižením, jak je popsáno v zahraniční i tuzemské literatuře. Cílem práce je pokusit se popsat, jak je k takovýmto dětem přistupováno ve vybraných zařízeních, jaké jsou používány formy komunikace, jejich benefity a limity, které se při výběru objevují i to, jak ovlivňují jejich vzdělávání. Z toho důvodu se práce zabývá také vzdělávacím systémem a variantami, které nabízí. Problematika je nahlížena v širších souvislostech, včetně okolních vlivů. Jedná se o práci přinášející případové studie, které popisují situaci konkrétních dětí v konkrétních zařízeních. Informace o situaci ve vybraných zařízeních České republiky byly získány prostřednictvím kvalitativních rozhovorů se speciálními pedagogy a pracovníky speciálně pedagogických center. Klíčová slova (česky) Alternativní a augmentativní komunikace, komunikace, mentální postižení, neslyšící člověk, raná péče, sluchové postižení, speciálně pedagogické centrum, vzdělávánícs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectalternativní a augmentativní komunikace|komunikace|mentální postižení|neslyšící člověk|raná péče|sluchové postižení|speciálně pedagogické centrum|vzdělávánícs_CZ
dc.subjectaugmentative and alternative communication|communication|intellectual disability|deaf person|early intervention|hearing impairment|special pedagogical centre|educationen_US
dc.titleDěti s mentálním a souběžným sluchovým postižením: Jejich vzdělávání a komunikacecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-15
dc.description.departmentInstitut of Deaf Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav jazyků a komunikace neslyšícíchcs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId222761
dc.title.translatedChildren with concurrent intellectual and hearing disabilities: Their education and communicationen_US
dc.contributor.refereeOkrouhlíková, Lenka
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeština v komunikaci neslyšícíchcs_CZ
thesis.degree.disciplineDeaf Studiesen_US
thesis.degree.programDeaf Studiesen_US
thesis.degree.programČeština v komunikaci neslyšícíchcs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav jazyků a komunikace neslyšícíchcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institut of Deaf Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeština v komunikaci neslyšícíchcs_CZ
uk.degree-discipline.enDeaf Studiesen_US
uk.degree-program.csČeština v komunikaci neslyšícíchcs_CZ
uk.degree-program.enDeaf Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky) Bakalářská práce se zabývá vývojem komunikačních schopností a procesem, který probíhá při vzdělávání dětí s mentálním a souběžným sluchovým postižením, jak je popsáno v zahraniční i tuzemské literatuře. Cílem práce je pokusit se popsat, jak je k takovýmto dětem přistupováno ve vybraných zařízeních, jaké jsou používány formy komunikace, jejich benefity a limity, které se při výběru objevují i to, jak ovlivňují jejich vzdělávání. Z toho důvodu se práce zabývá také vzdělávacím systémem a variantami, které nabízí. Problematika je nahlížena v širších souvislostech, včetně okolních vlivů. Jedná se o práci přinášející případové studie, které popisují situaci konkrétních dětí v konkrétních zařízeních. Informace o situaci ve vybraných zařízeních České republiky byly získány prostřednictvím kvalitativních rozhovorů se speciálními pedagogy a pracovníky speciálně pedagogických center. Klíčová slova (česky) Alternativní a augmentativní komunikace, komunikace, mentální postižení, neslyšící člověk, raná péče, sluchové postižení, speciálně pedagogické centrum, vzdělávánícs_CZ
uk.abstract.en(in English) The bachelor's thesis deals with the development of communication skills and with the process, that takes place in education of children with mental and concurrent hearing disabilities, as described in foreign and domestic literature. The aim of this study is to describe how selected facilities approach children, what forms of communication are used, what advantages and limitations they have and how this affects the children's education. For this reason, the work also deals with the education system and the options it offers. The issue is viewed in a broad context, including surrounding influences. This work describes case studies of concrete children in concrete facilities. Information about the situation in selected establishments in the Czech Republic was obtained through qualitative interviews with special educators and Special centre education centres staff. Keywords (in English) Augmentative and alternative communication, communication, intellectual disability, deaf person, early intervention, hearing impairment, special pedagogical centre, educationen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav jazyků a komunikace neslyšícíchcs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV