Zobrazit minimální záznam

Patriotic Education in Chinese Secondary School History Textbooks
dc.contributor.advisorHudeček, Jiří
dc.creatorJech, Martin
dc.date.accessioned2022-08-24T09:13:18Z
dc.date.available2022-08-24T09:13:18Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/174944
dc.description.abstractThe main goal of my bachelor thesis is to describe the content of teaching of modern Chinese history at Chinese high schools and its connection to patriotic education. In the introductory part I will focus on the need for patriotic education and its origin, on the changes of the conceptions of Chinese history teaching during the PRC, organization of history teaching, curriculum content, examinations and the process of publishing textbooks. A key part will be the analysis of the contemporary textbook of modern Chinese history - Compulsory education textbook - Chinese history - 8th year (Yìwù jiàoyù jiàokēshū - Zhōngguó lìshǐ - bā niánjí, 义务教育 教科书 - 中国历史 - 八 年级) (Qi Shirong, 2017) for the eighth grade of Chinese compulsory education. Here I will compare the content of the textbook from the Opium Wars to present, direct evaluative narrative and quotations from authoritative sources, emphasis and omission of historical events, rhetorical turns and use of evaluative language, visual accompaniment of interpretation, etc. and I will deal with how these means serve patriotic education. Keywords China, modern history, teaching, Opium Wars, Taiping rebellion, Yihetuan, Xinhai Revolution, Guomindang, Communist Party of China, Long March, Yan'an, Sino-Japanese War, People's Republic of China, Mao Zedong, The...en_US
dc.description.abstractCílem bakalářské práce je popsat obsah výuky moderních dějin Číny na čínských středních školách a její návaznost na vlasteneckou výchovu. V úvodní části se budu věnovat potřebě po vlastenecké výchově a jejímu vzniku, změně pohledu na dějiny Číny v období ČLR, organizaci výuky dějin, obsahu učiva, zkoušení a procesu vydávání učebnic. Klíčovou částí bude analýza soudobé učebnice moderních čínských dějin - Učebnice povinného vzdělávání - Čínská historie - 8. ročník (Yìwù jiàoyù jiàokēshū - zhōngguó lìshǐ - bā niánjí, 义务教育教科书 - 中国历史 - 八年级) (Qi Shirong, 2017) pro osmý ročník nižší střední školy v Číně. Zde budu analyzovat obsah učebnice od Opiových válek po současnost, sledovat přímý hodnotící narativ a citáty autorit, zdůraznění a vypuštění historických událostí, rétorické obraty a použití hodnotících jazykových prostředků, vizuální doprovod výkladu apod. a budu se zabývat tím, jak tyto prostředky slouží vlastenecké výchově. Klíčová slova Čína, moderní historie, výuka, Opiové války, Taipingské povstání, Yihetuan, Xinhaiská revoluce, Guomindang, Komunistická strana Číny, Dlouhý pochod, Yan'an, čínsko-japonská válka, Čínská lidová republika, Mao Zedong, Velký skok vpřed, Kulturní revoluce, ekonomické doktríny, socialismus, socialismus s čínskými rysy, nacionalismus, vlastenectví, vlastenecká výukacs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectčínský nacionalismus|učebnice dějepisu|čínské dějiny 20. století|vlastenecká výchovacs_CZ
dc.subjectChinese nationalism|history textbooks|20th century Chinese history|patriotic educationen_US
dc.titleVlastenecká výchova v čínských učebnicích dějepisu pro střední školycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-14
dc.description.departmentDepartment of Sinologyen_US
dc.description.departmentKatedra sinologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId219456
dc.title.translatedPatriotic Education in Chinese Secondary School History Textbooksen_US
dc.contributor.refereeMaršálek, Jakub
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSinologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineChinese Studiesen_US
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sinologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Sinologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSinologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enChinese Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csCílem bakalářské práce je popsat obsah výuky moderních dějin Číny na čínských středních školách a její návaznost na vlasteneckou výchovu. V úvodní části se budu věnovat potřebě po vlastenecké výchově a jejímu vzniku, změně pohledu na dějiny Číny v období ČLR, organizaci výuky dějin, obsahu učiva, zkoušení a procesu vydávání učebnic. Klíčovou částí bude analýza soudobé učebnice moderních čínských dějin - Učebnice povinného vzdělávání - Čínská historie - 8. ročník (Yìwù jiàoyù jiàokēshū - zhōngguó lìshǐ - bā niánjí, 义务教育教科书 - 中国历史 - 八年级) (Qi Shirong, 2017) pro osmý ročník nižší střední školy v Číně. Zde budu analyzovat obsah učebnice od Opiových válek po současnost, sledovat přímý hodnotící narativ a citáty autorit, zdůraznění a vypuštění historických událostí, rétorické obraty a použití hodnotících jazykových prostředků, vizuální doprovod výkladu apod. a budu se zabývat tím, jak tyto prostředky slouží vlastenecké výchově. Klíčová slova Čína, moderní historie, výuka, Opiové války, Taipingské povstání, Yihetuan, Xinhaiská revoluce, Guomindang, Komunistická strana Číny, Dlouhý pochod, Yan'an, čínsko-japonská válka, Čínská lidová republika, Mao Zedong, Velký skok vpřed, Kulturní revoluce, ekonomické doktríny, socialismus, socialismus s čínskými rysy, nacionalismus, vlastenectví, vlastenecká výukacs_CZ
uk.abstract.enThe main goal of my bachelor thesis is to describe the content of teaching of modern Chinese history at Chinese high schools and its connection to patriotic education. In the introductory part I will focus on the need for patriotic education and its origin, on the changes of the conceptions of Chinese history teaching during the PRC, organization of history teaching, curriculum content, examinations and the process of publishing textbooks. A key part will be the analysis of the contemporary textbook of modern Chinese history - Compulsory education textbook - Chinese history - 8th year (Yìwù jiàoyù jiàokēshū - Zhōngguó lìshǐ - bā niánjí, 义务教育 教科书 - 中国历史 - 八 年级) (Qi Shirong, 2017) for the eighth grade of Chinese compulsory education. Here I will compare the content of the textbook from the Opium Wars to present, direct evaluative narrative and quotations from authoritative sources, emphasis and omission of historical events, rhetorical turns and use of evaluative language, visual accompaniment of interpretation, etc. and I will deal with how these means serve patriotic education. Keywords China, modern history, teaching, Opium Wars, Taiping rebellion, Yihetuan, Xinhai Revolution, Guomindang, Communist Party of China, Long March, Yan'an, Sino-Japanese War, People's Republic of China, Mao Zedong, The...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sinologiecs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV