Zobrazit minimální záznam

Analysis of a social adaptation of handicapped students at specialised high school
dc.contributor.advisorJanošová, Pavlína
dc.creatorPokorná, Jitka
dc.date.accessioned2022-07-25T12:12:23Z
dc.date.available2022-07-25T12:12:23Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/174809
dc.description.abstractIn the theoretical part of this diploma thesis I dealt with the analysis of social adaptation of students with disabilities in high school with a special focus. I was interested in factors related to this issue. I tried to point out the possible pros and cons of involving these students in a special high school environment. I also pointed out the risk factors in the educational needs and limits of students with specific types of disabilities. The thesis also contains some recommendations for a suitable educational approach. The practical part contains research that was conducted qualitatively. For this purpose I chose the method of semi-structured interviews with nine respondents (students of one class from high school with a special focus), the age range of students was 18-28 years. I believe that thanks to the chosen procedure I had the opportunity to find out in more detail how students with disabilities subjectively perceive the environment in which they study, how they perceive ties in the class team, what support they see in their teachers and how they perceive the educational process at this particular school. Also where do students see possible obstacles or shortcomings and how they perceive evaluation (classic form of marking). The results of the interviews showed that students with...en_US
dc.description.abstractV teoretické části této diplomové práce jsem se zabývala analýzou sociální adaptace studentů se zdravotním handicapem na střední škole se speciálním zaměřením. Zajímalymne faktory, které s touto problematikou souvisí. Snažila jsem se poukázat na případné klady a rovněž zápory zapojení těchto studentů do prostředí speciální střední školy. Rovněž jsem poukázala na rizikové faktory, v edukačním procesu s ohledem na speciální vzdělávací potřeby a limitované možnostistudentů s konkrétními typy postižení. V práci jsou také uvedena některá doporučení vhodného edukačního přístupu. Praktická část obsahuje výzkum, který byl proveden kvalitativně. Pro tento účel jsem zvolila metodu polostrukturovaných rozhovorů, které byly provedeny s devíti respondenty (studenty jedné školní třídy ze střední školy se speciálním zaměřením), věkové rozpětí studentů bylo18 - 28 let. Domnívám se, že díky zvolenému postupu jsem měla možnost detailněji zjistit, jak studenti se zdravotním handicapem subjektivně vnímají prostředí, ve kterém studují, jak vnímají vazby v třídním kolektivu, jakou oporu spatřují ve svých pedagogických pracovnících, jak vnímají edukační proces na této škole,v čem s ohledem na svůj handicap spatřují případné překážky či nedostatky a jak vnímají hodnocení (klasickou formu známkování). Z výsledků zjištěných...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjectŠkolacs_CZ
dc.subjectškolní třídacs_CZ
dc.subjectemoční zázemí,přátelstvícs_CZ
dc.subjectšikana,pedagogcs_CZ
dc.subjecthodnocenícs_CZ
dc.subjectSchoolen_US
dc.subjectclassroomen_US
dc.subjectemotional backgrounden_US
dc.subjectfriendshipen_US
dc.subjectbullyingen_US
dc.subjectpedagogueen_US
dc.subjectevaluationen_US
dc.titleAnalýza sociální adaptace studentů se zdravotním handicapem na střední škoe se speciálním zaměřenímcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-22
dc.description.departmentHTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId236483
dc.title.translatedAnalysis of a social adaptation of handicapped students at specialised high schoolen_US
dc.contributor.refereeSyslová, Hana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csV teoretické části této diplomové práce jsem se zabývala analýzou sociální adaptace studentů se zdravotním handicapem na střední škole se speciálním zaměřením. Zajímalymne faktory, které s touto problematikou souvisí. Snažila jsem se poukázat na případné klady a rovněž zápory zapojení těchto studentů do prostředí speciální střední školy. Rovněž jsem poukázala na rizikové faktory, v edukačním procesu s ohledem na speciální vzdělávací potřeby a limitované možnostistudentů s konkrétními typy postižení. V práci jsou také uvedena některá doporučení vhodného edukačního přístupu. Praktická část obsahuje výzkum, který byl proveden kvalitativně. Pro tento účel jsem zvolila metodu polostrukturovaných rozhovorů, které byly provedeny s devíti respondenty (studenty jedné školní třídy ze střední školy se speciálním zaměřením), věkové rozpětí studentů bylo18 - 28 let. Domnívám se, že díky zvolenému postupu jsem měla možnost detailněji zjistit, jak studenti se zdravotním handicapem subjektivně vnímají prostředí, ve kterém studují, jak vnímají vazby v třídním kolektivu, jakou oporu spatřují ve svých pedagogických pracovnících, jak vnímají edukační proces na této škole,v čem s ohledem na svůj handicap spatřují případné překážky či nedostatky a jak vnímají hodnocení (klasickou formu známkování). Z výsledků zjištěných...cs_CZ
uk.abstract.enIn the theoretical part of this diploma thesis I dealt with the analysis of social adaptation of students with disabilities in high school with a special focus. I was interested in factors related to this issue. I tried to point out the possible pros and cons of involving these students in a special high school environment. I also pointed out the risk factors in the educational needs and limits of students with specific types of disabilities. The thesis also contains some recommendations for a suitable educational approach. The practical part contains research that was conducted qualitatively. For this purpose I chose the method of semi-structured interviews with nine respondents (students of one class from high school with a special focus), the age range of students was 18-28 years. I believe that thanks to the chosen procedure I had the opportunity to find out in more detail how students with disabilities subjectively perceive the environment in which they study, how they perceive ties in the class team, what support they see in their teachers and how they perceive the educational process at this particular school. Also where do students see possible obstacles or shortcomings and how they perceive evaluation (classic form of marking). The results of the interviews showed that students with...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV