Zobrazit minimální záznam

Contemporary handicraft of small producers and strategies of interaction with their consumers
dc.contributor.advisorJakoubek, Marek
dc.creatorJarolím, Jakub
dc.date.accessioned2022-07-25T13:56:36Z
dc.date.available2022-07-25T13:56:36Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/174632
dc.description.abstractThis work is focused on craftsmanship performed by individual craftsmen or by small companies. The author is a leatherworker by his profession and therefore he is an insider in this field. The paper is considering relationships between manufacturers of craft goods and consumers of these goods. These relationships are not just determined by price and utility value of products, but also by symbolic value of these artifacts in the first place. Relationships between manufacturers and consumers include a lot of rituals. Artifacts are usually deemed "traditional" by manufactures and also by consumers. The concept of tradition is commodified and used as a marketing tool in order to increase profit. There is a lot of clichés in the studied field, such as the national myth of "golden Czech hands" or about mythical person of Tomáš Baťa. Important princip how to establish relationships between manufactuers and consumers is geographical distance. Manufactuers set boundaries between each other and if there is someone who is not holding line of traditional craftsman procedure firmly, this wrongdoer can became ritually unclean. Another important principle crucial to set up good relationships between consumers and manufacturers is sustainable development principle. There is a lot of cooperation between different...en_US
dc.description.abstractPráce se zabývá problematikou řemeslné tvorby, provozované individuálními výrobci nebo malými firmami. Autor se profesně věnuje brašnářství, tudíž je v rámci sledovaného terénu insiderem a věnuje se vztahům mezi producenty řemeslného zboží a jeho konzumenty. Tyto vztahy nedeterminuje jen užitná hodnota zboží a jeho cena, ale především jejich symbolická hodnota. Vztahy producentů i konzumentů zahrnují celou řadu rituálů. Vyráběné artefakty producenti i konzumenti označují přívlastkem tradiční a koncept tradice je producenty komodifikován a marketingově užíván za účelem zvýšení zisku. Ve sledovaném poli jsou znatelná velká klišé, vztahující se k mýtu o zlatých českých ručičkách nebo Tomáši Baťovi. Důležitým principem pro navazování vztahů mezi producenty i konzumenty je geografická vzdálenost. Výrobci se mezi sebou navzájem vymezují, a pakliže se některý z nich odchyluje od výrobních postupů, které jsou vnímány jako tradiční, může se tento provinilec stát rituálně nečistým. Dalším důležitým principem, který je zásadní pro ustanovení vztahů konzument - producent, je udržitelný rozvoj. Tvůrci mezi sebou často kooperují. Spolupráce se jeví výhodnější než agrese a konzumentům je kooperace tvůrců sympatická. Technologické inovace vytvářejí mezi producenty a konzumenty jisté tenze, které souvisejí s...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectřemeslo|řemeslné zboží|drobný výrobce|vynalezená tradice|tradice|inovace|komodifikace tradice|terénní výzkum|zúčastněné pozorovánícs_CZ
dc.subjectcraft|handicrafts|small manufacturer|invented tradition|tradition|inovation|commodification of tradition|field research|participant observationen_US
dc.titleSoučasná řemeslná tvorba drobných producentů a strategie, kterými vstupují do interakcí s konzumenty jejich zboží.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-23
dc.description.departmentInstitute of Ethnologyen_US
dc.description.departmentÚstav etnologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId245048
dc.title.translatedContemporary handicraft of small producers and strategies of interaction with their consumersen_US
dc.contributor.refereeKreisslová, Sandra
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEtnologie a kulturní antropologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineEthnology and Cultural Anthropologyen_US
thesis.degree.programEthnology and Cultural Anthropologyen_US
thesis.degree.programEtnologie a kulturní antropologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav etnologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Ethnologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEtnologie a kulturní antropologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enEthnology and Cultural Anthropologyen_US
uk.degree-program.csEtnologie a kulturní antropologiecs_CZ
uk.degree-program.enEthnology and Cultural Anthropologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá problematikou řemeslné tvorby, provozované individuálními výrobci nebo malými firmami. Autor se profesně věnuje brašnářství, tudíž je v rámci sledovaného terénu insiderem a věnuje se vztahům mezi producenty řemeslného zboží a jeho konzumenty. Tyto vztahy nedeterminuje jen užitná hodnota zboží a jeho cena, ale především jejich symbolická hodnota. Vztahy producentů i konzumentů zahrnují celou řadu rituálů. Vyráběné artefakty producenti i konzumenti označují přívlastkem tradiční a koncept tradice je producenty komodifikován a marketingově užíván za účelem zvýšení zisku. Ve sledovaném poli jsou znatelná velká klišé, vztahující se k mýtu o zlatých českých ručičkách nebo Tomáši Baťovi. Důležitým principem pro navazování vztahů mezi producenty i konzumenty je geografická vzdálenost. Výrobci se mezi sebou navzájem vymezují, a pakliže se některý z nich odchyluje od výrobních postupů, které jsou vnímány jako tradiční, může se tento provinilec stát rituálně nečistým. Dalším důležitým principem, který je zásadní pro ustanovení vztahů konzument - producent, je udržitelný rozvoj. Tvůrci mezi sebou často kooperují. Spolupráce se jeví výhodnější než agrese a konzumentům je kooperace tvůrců sympatická. Technologické inovace vytvářejí mezi producenty a konzumenty jisté tenze, které souvisejí s...cs_CZ
uk.abstract.enThis work is focused on craftsmanship performed by individual craftsmen or by small companies. The author is a leatherworker by his profession and therefore he is an insider in this field. The paper is considering relationships between manufacturers of craft goods and consumers of these goods. These relationships are not just determined by price and utility value of products, but also by symbolic value of these artifacts in the first place. Relationships between manufacturers and consumers include a lot of rituals. Artifacts are usually deemed "traditional" by manufactures and also by consumers. The concept of tradition is commodified and used as a marketing tool in order to increase profit. There is a lot of clichés in the studied field, such as the national myth of "golden Czech hands" or about mythical person of Tomáš Baťa. Important princip how to establish relationships between manufactuers and consumers is geographical distance. Manufactuers set boundaries between each other and if there is someone who is not holding line of traditional craftsman procedure firmly, this wrongdoer can became ritually unclean. Another important principle crucial to set up good relationships between consumers and manufacturers is sustainable development principle. There is a lot of cooperation between different...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV