Show simple item record

Players View on Alternate Reality Games
dc.contributor.advisorŠvelch, Jaroslav
dc.creatorVáňová, Anežka
dc.date.accessioned2022-07-25T13:15:26Z
dc.date.available2022-07-25T13:15:26Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/174602
dc.description.abstractThe thesis examines alternate reality games and their players. These games are distinguished by a specific form of narration called transmedia storytelling. This type of storytelling divides the game plot into many smaller pieces. Those reach players in the form of different media formats and through various media platforms. There are various puzzles and ciphers hidden within the snippets of the story. Players must solve them in hopes of getting along with the storyline. These tasks require a certain degree of cooperation between the participants, which commonly results in the formation of gaming communities. Players usually need only a smart device and an internet connection to be able to join the experience. The thesis aims to examine whether and how these games affect players in their daily lives, introduce the communities that arise during the games, and reveal the communication practices of its members. Finally, the thesis presents the roles that players take on themselves during the games and it shows the importance they see in the use of transmedia storytelling within alternate reality games. These games can have both positive and negative impacts on players' daily lives, although the represented positives outweigh the negatives. The gaming communities have two main functions, which are...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá alternate reality games a jejími hráči. Tyto hry se vyznačují specifickou formou vyprávění tzv. transmediálním vyprávěním. S jeho pomocí je děj hry rozdělen do mnoha menších částí a k hráčům se tak dostává v podobě různých mediálních forem prostřednictvím rozmanitých platforem. Ve střípcích příběhu se ukrývají různé hádanky či šifry, které musí hráči vyřešit. Podobné úkoly vyžadují určitou míru spolupráce mezi účastníky, a tak se k nim běžně utváří hráčské komunity. V současnosti k zapojení do hry hráči většinou potřebují jen libovolné chytré zařízení a připojení k internetu. Cílem diplomové práce je prozkoumat, zda a jak mohou tyto hry hráče ovlivnit v jejich každodenních životech, blíže představit komunity, které v průběhu her vznikají, a odhalit komunikační praxe jejích členů. V neposlední řadě je záměrem také přiblížení rolí, jež hráči v průběhu her zaujímají, a představení významu, který spatřují ve využití transmediálního vyprávění pro účely alternate reality games. Hráči odhalují, že tyto hry mohou mít na jejich životy jak pozitivní, tak negativní dopad, ačkoli pozitiva, která představují, výrazně převažují negativa. Hráčské komunity mají dvě hlavní funkce, jimiž je socializace a týmová práce. Tyto komunity mohou mít různé podoby a hráči v nich zaujímají různé...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectARGcs_CZ
dc.subjectalternate reality gamescs_CZ
dc.subjecthra na alternativní realitucs_CZ
dc.subjecttransmediální vyprávěnícs_CZ
dc.subjectparticipativní kulturacs_CZ
dc.subjectkolektivní inteligencecs_CZ
dc.subjectonline komunitacs_CZ
dc.subjectARGen_US
dc.subjectalternate reality gamesen_US
dc.subjecttransmedia storytellingen_US
dc.subjectparticipatory cultureen_US
dc.subjectcollective intelligenceen_US
dc.subjectonline communityen_US
dc.titleAlternate reality games z pohledu hráčůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-23
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId237965
dc.title.translatedPlayers View on Alternate Reality Gamesen_US
dc.contributor.refereeFousek Krobová, Tereza
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá alternate reality games a jejími hráči. Tyto hry se vyznačují specifickou formou vyprávění tzv. transmediálním vyprávěním. S jeho pomocí je děj hry rozdělen do mnoha menších částí a k hráčům se tak dostává v podobě různých mediálních forem prostřednictvím rozmanitých platforem. Ve střípcích příběhu se ukrývají různé hádanky či šifry, které musí hráči vyřešit. Podobné úkoly vyžadují určitou míru spolupráce mezi účastníky, a tak se k nim běžně utváří hráčské komunity. V současnosti k zapojení do hry hráči většinou potřebují jen libovolné chytré zařízení a připojení k internetu. Cílem diplomové práce je prozkoumat, zda a jak mohou tyto hry hráče ovlivnit v jejich každodenních životech, blíže představit komunity, které v průběhu her vznikají, a odhalit komunikační praxe jejích členů. V neposlední řadě je záměrem také přiblížení rolí, jež hráči v průběhu her zaujímají, a představení významu, který spatřují ve využití transmediálního vyprávění pro účely alternate reality games. Hráči odhalují, že tyto hry mohou mít na jejich životy jak pozitivní, tak negativní dopad, ačkoli pozitiva, která představují, výrazně převažují negativa. Hráčské komunity mají dvě hlavní funkce, jimiž je socializace a týmová práce. Tyto komunity mohou mít různé podoby a hráči v nich zaujímají různé...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis examines alternate reality games and their players. These games are distinguished by a specific form of narration called transmedia storytelling. This type of storytelling divides the game plot into many smaller pieces. Those reach players in the form of different media formats and through various media platforms. There are various puzzles and ciphers hidden within the snippets of the story. Players must solve them in hopes of getting along with the storyline. These tasks require a certain degree of cooperation between the participants, which commonly results in the formation of gaming communities. Players usually need only a smart device and an internet connection to be able to join the experience. The thesis aims to examine whether and how these games affect players in their daily lives, introduce the communities that arise during the games, and reveal the communication practices of its members. Finally, the thesis presents the roles that players take on themselves during the games and it shows the importance they see in the use of transmedia storytelling within alternate reality games. These games can have both positive and negative impacts on players' daily lives, although the represented positives outweigh the negatives. The gaming communities have two main functions, which are...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV