| dc.contributor.advisor | Nečas, Vlastimil | |
| dc.creator | Rohlíková, Pavla | |
| dc.date.accessioned | 2022-07-25T12:33:14Z | |
| dc.date.available | 2022-07-25T12:33:14Z | |
| dc.date.issued | 2022 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/174579 | |
| dc.description.abstract | This diploma thesis Digital gender gap deals with the issue of the digital divide in connection with one of the aspect that can affect it. The thesis outlines the concept of the digital divide as a problem of modern globalized society and presents the basic theories for understanding the issue. The digital divide is related to several social factors that are outlined in this work, but the main focus is on the gender aspect. Even in the modern world, it is not possible to completely close the gap in this context just yet. Thus, the characteristics of the problem in connection with the gender factor are outlined. Today, rather than the problem of the primary digital divide, it is the problem of unequal skills and the way in which information and communication technologies are used in our society is being talked about. After defining the basic concepts and this phenomenon, the work presents several foreign studies to create a comprehensive overview of the issue and also data from the Český statistický úřad are presented. The second part of this work is a methodological part, which was inspired by foreign study from 2014, which monitors the digital literacy of respondents. For my purposes, I chose a quantitative methodological strategy. The work includes a Factor analysis of the questionnaire survey,... | en_US |
| dc.description.abstract | Tato diplomová práce Digitální propasti z hlediska pohlaví zpracovává problematiku digitální propasti v souvislosti s jedním z aspektů, který ji může ovlivňovat. Práce nastiňuje koncept digitální propasti jako problém moderní globalizované společnosti a představuje základní pojmy k porozumění problematiky. Digitální propasti souvisí s několika společenskými faktory, které jsou v práci představeny, hlavní pozornost je ale věnována aspektu pohlaví. Ani v moderním světě se prozatím nedaří propast v této souvislosti zcela uzavřít. Jsou tak nastíněny charakteristiky problému v souvislosti s tímto faktorem. Dnes už spíše než problém s primární digitální propastí přetrvává ve společnosti problém spojený s nerovnými dovednostmi a způsobem využívání informačních a komunikačních technologií. Po definici základních pojmů a kontextu tohoto fenoménu je v práci představeno několik zahraničních studií pro utvoření celkového pohledu na problematiku a také data z Českého statistického úřadu. Druhou částí práce je metodologická část, která byla inspirována zahraniční studií z roku 2014, která sleduje digitální gramotnost respondentů. Pro své účely jsem zvolila kvantitativní metodologickou strategii. Práce zahrnuje faktorovou analýzu dotazníkového šetření, které proběhlo v obci s rozšířenou působností (zkráceně ORP)... | cs_CZ |
| dc.language | Čeština | cs_CZ |
| dc.language.iso | cs_CZ | |
| dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
| dc.subject | Digitální propast | cs_CZ |
| dc.subject | pohlaví | cs_CZ |
| dc.subject | gender | cs_CZ |
| dc.subject | informační a komunikační technologie | cs_CZ |
| dc.subject | digitální technologie | cs_CZ |
| dc.subject | sociální nerovnost | cs_CZ |
| dc.subject | digitální zařízení | cs_CZ |
| dc.subject | přístup k internetu | cs_CZ |
| dc.subject | digitální gramotnost | cs_CZ |
| dc.subject | digitální dovednost | cs_CZ |
| dc.subject | Digital divide | en_US |
| dc.subject | sex | en_US |
| dc.subject | gender | en_US |
| dc.subject | information and communication technologies | en_US |
| dc.subject | digital technologies | en_US |
| dc.subject | social inequality | en_US |
| dc.subject | digital facilities | en_US |
| dc.subject | internet access | en_US |
| dc.subject | digital literacy | en_US |
| dc.subject | digitl skills | en_US |
| dc.title | Digitální propasti z hlediska pohlaví | cs_CZ |
| dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
| dcterms.created | 2022 | |
| dcterms.dateAccepted | 2022-06-23 | |
| dc.description.department | Department of Media Studies | en_US |
| dc.description.department | Katedra mediálních studií | cs_CZ |
| dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
| dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
| dc.identifier.repId | 237904 | |
| dc.title.translated | Digital divides in aspect of gender | en_US |
| dc.contributor.referee | Soukup, Martin | |
| thesis.degree.name | Mgr. | |
| thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
| thesis.degree.discipline | Mediální studia | cs_CZ |
| thesis.degree.discipline | Media Studies | en_US |
| thesis.degree.program | Media and Communications Studies | en_US |
| thesis.degree.program | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
| uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
| uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra mediálních studií | cs_CZ |
| uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Media Studies | en_US |
| uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
| uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
| uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
| uk.degree-discipline.cs | Mediální studia | cs_CZ |
| uk.degree-discipline.en | Media Studies | en_US |
| uk.degree-program.cs | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
| uk.degree-program.en | Media and Communications Studies | en_US |
| thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
| thesis.grade.en | Excellent | en_US |
| uk.abstract.cs | Tato diplomová práce Digitální propasti z hlediska pohlaví zpracovává problematiku digitální propasti v souvislosti s jedním z aspektů, který ji může ovlivňovat. Práce nastiňuje koncept digitální propasti jako problém moderní globalizované společnosti a představuje základní pojmy k porozumění problematiky. Digitální propasti souvisí s několika společenskými faktory, které jsou v práci představeny, hlavní pozornost je ale věnována aspektu pohlaví. Ani v moderním světě se prozatím nedaří propast v této souvislosti zcela uzavřít. Jsou tak nastíněny charakteristiky problému v souvislosti s tímto faktorem. Dnes už spíše než problém s primární digitální propastí přetrvává ve společnosti problém spojený s nerovnými dovednostmi a způsobem využívání informačních a komunikačních technologií. Po definici základních pojmů a kontextu tohoto fenoménu je v práci představeno několik zahraničních studií pro utvoření celkového pohledu na problematiku a také data z Českého statistického úřadu. Druhou částí práce je metodologická část, která byla inspirována zahraniční studií z roku 2014, která sleduje digitální gramotnost respondentů. Pro své účely jsem zvolila kvantitativní metodologickou strategii. Práce zahrnuje faktorovou analýzu dotazníkového šetření, které proběhlo v obci s rozšířenou působností (zkráceně ORP)... | cs_CZ |
| uk.abstract.en | This diploma thesis Digital gender gap deals with the issue of the digital divide in connection with one of the aspect that can affect it. The thesis outlines the concept of the digital divide as a problem of modern globalized society and presents the basic theories for understanding the issue. The digital divide is related to several social factors that are outlined in this work, but the main focus is on the gender aspect. Even in the modern world, it is not possible to completely close the gap in this context just yet. Thus, the characteristics of the problem in connection with the gender factor are outlined. Today, rather than the problem of the primary digital divide, it is the problem of unequal skills and the way in which information and communication technologies are used in our society is being talked about. After defining the basic concepts and this phenomenon, the work presents several foreign studies to create a comprehensive overview of the issue and also data from the Český statistický úřad are presented. The second part of this work is a methodological part, which was inspired by foreign study from 2014, which monitors the digital literacy of respondents. For my purposes, I chose a quantitative methodological strategy. The work includes a Factor analysis of the questionnaire survey,... | en_US |
| uk.file-availability | V | |
| uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studií | cs_CZ |
| thesis.grade.code | B | |
| uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
| uk.thesis.defenceStatus | O | |