Zobrazit minimální záznam

Approaches, methods and forms of museum education during coronavirus pande mic
dc.contributor.advisorKasíková, Hana
dc.creatorNimrichtrová, Kateřina
dc.date.accessioned2022-07-25T12:05:10Z
dc.date.available2022-07-25T12:05:10Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/174551
dc.description.abstractThis diploma thesis tackles the formats of museum education in the times of global Coronavirus pandemic. The period of complete shutdown of museums and galleries is given special attention, as most of the institutions' educational activities moved to online environment. Theoretical part of this thesis provides basic insight into museum education as not just a science discipline but also as a form of education and training in memory institutions. Specific models of museum education are discussed as well as its transfer to digital environment. One chapter is dedicated to effects and evaluation of museum education, another considers the usage of modern technologies in the field. The research is conducted as a case study of an institution. In order to provide a complex image of the situation in an average-sized museum in South Bohemia during a global pandemic of COVID-19, interviews with museum employees were conducted, documents were analysed and participant observation was involved. Empirical part describes the approaches, methods and forms of museum education which emersed during the crisis along with the processes and means used for their development. The diploma thesis also considers the functionality of those individual formats and their possible usability when the extraordinary times have...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá podobou muzejní pedagogiky v době koronavirové krize. Zvláštní pozornost je věnována období úplného uzavření muzeí a galerií, kdy se většina jejich vzdělávacích aktivit přesunula do on-line prostředí. Teoretická část poskytuje základní vhled do oblasti muzejní pedagogiky jako vědního oboru, přičemž ji nahlíží především jako specifickou formu výchovy a vzdělávání v paměťových institucích. Postupně se zaměřuje na její konkrétní podoby a také na vstup do digitálního prostředí. Jedna z kapitol se věnuje efektům a hodnocení muzejní edukace, další pak využívání nových technologií v této oblasti. K výzkumu bylo přistoupeno formou případové studie instituce. Rozhovory s muzejními pracovníky podílejícími se na podobě muzejní pedagogiky v době koronavirové krize, dále analýza dokumentů a zúčastněné pozorování sloužily k vytvoření komplexního obrazu situace ve středně velkém muzeu na jihu Čech v období pandemie covidu-19. V empirické části byly popsány nejen přístupy, metody a formy muzejní pedagogiky, ale také cesty a procesy, kterými v době krize vznikaly. Diplomová práce rovněž odpovídá na otázku funkčnosti jednotlivých formátů a případného dalšího uplatnění po odeznění mimořádné situace. Klíčová slova: muzejní pedagogika, muzejní edukace, muzeum, koronavirová krize, covid-19,...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectmuzejní pedagogika|muzejní edukace|muzeum|koronavirová krize|covid-19|formy|metody|přístupy|distanční vzdělávání|formální a neformální vzdělávání|případová studiecs_CZ
dc.subjectmuseum education|museum|forms|methods|approaches|distance education|covid-19|coronavirus pandemic|formal education|non-formal education|case studyen_US
dc.titlePřístupy , metody a formy muzejní pedagogiky v období koronavirové krizecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-15
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId233032
dc.title.translatedApproaches, methods and forms of museum education during coronavirus pande micen_US
dc.contributor.refereeKasper, Tomáš
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá podobou muzejní pedagogiky v době koronavirové krize. Zvláštní pozornost je věnována období úplného uzavření muzeí a galerií, kdy se většina jejich vzdělávacích aktivit přesunula do on-line prostředí. Teoretická část poskytuje základní vhled do oblasti muzejní pedagogiky jako vědního oboru, přičemž ji nahlíží především jako specifickou formu výchovy a vzdělávání v paměťových institucích. Postupně se zaměřuje na její konkrétní podoby a také na vstup do digitálního prostředí. Jedna z kapitol se věnuje efektům a hodnocení muzejní edukace, další pak využívání nových technologií v této oblasti. K výzkumu bylo přistoupeno formou případové studie instituce. Rozhovory s muzejními pracovníky podílejícími se na podobě muzejní pedagogiky v době koronavirové krize, dále analýza dokumentů a zúčastněné pozorování sloužily k vytvoření komplexního obrazu situace ve středně velkém muzeu na jihu Čech v období pandemie covidu-19. V empirické části byly popsány nejen přístupy, metody a formy muzejní pedagogiky, ale také cesty a procesy, kterými v době krize vznikaly. Diplomová práce rovněž odpovídá na otázku funkčnosti jednotlivých formátů a případného dalšího uplatnění po odeznění mimořádné situace. Klíčová slova: muzejní pedagogika, muzejní edukace, muzeum, koronavirová krize, covid-19,...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis tackles the formats of museum education in the times of global Coronavirus pandemic. The period of complete shutdown of museums and galleries is given special attention, as most of the institutions' educational activities moved to online environment. Theoretical part of this thesis provides basic insight into museum education as not just a science discipline but also as a form of education and training in memory institutions. Specific models of museum education are discussed as well as its transfer to digital environment. One chapter is dedicated to effects and evaluation of museum education, another considers the usage of modern technologies in the field. The research is conducted as a case study of an institution. In order to provide a complex image of the situation in an average-sized museum in South Bohemia during a global pandemic of COVID-19, interviews with museum employees were conducted, documents were analysed and participant observation was involved. Empirical part describes the approaches, methods and forms of museum education which emersed during the crisis along with the processes and means used for their development. The diploma thesis also considers the functionality of those individual formats and their possible usability when the extraordinary times have...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV