dc.contributor.advisor | Strouhal, Martin | |
dc.creator | Časarová, Petra | |
dc.date.accessioned | 2022-07-25T12:46:33Z | |
dc.date.available | 2022-07-25T12:46:33Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/174489 | |
dc.description.abstract | The aim of this thesis will be to introduce German philosopher, psychologist, pedagogue and aesthetician Johann Friedrich Herbart. J. H. Herbart was the great thinker of the 19 th century, who influenced pedagogical thinking not only in Germany but particulary in our country. His pedagogical system, which was based on philosophy and psychology, became an honoured model. In my thesis I am going to focused on Johann Friedrich Herbart's life and work. I am going to try to analyse and interpret Herbart's child's conception like a pupil, educational process stages theory and ethical basis of his pedagogy. In conclusion, I will mention his disciples, who after Herbart's death arranged for a promotion and a realization and on the other hand also for a partial misrepresentation of his pedagogical thoughts. Keywords: aesthetics, education, german pedagogy, herbartianism, Johan Friedrich Herbart, pedagogue, pedagogy, philosopher, schooling | en_US |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce si klade za cíl představit čtenáři německého filosofa, psychologa, pedagoga a estetika Johanna Friedricha Herbarta. J. F. Herbart byl významným myslitelem 19. století, který ovlivnil pedagogické myšlení nejen v Německu, ale i v celé Evropě a zejména u nás. Jeho pedagogický systém, který založil na filosofii a psychologii, se stal uznávaným modelem. Ve své práci se zaměřím na život a dílo Johanna Friedricha Herbarta, pokusím se analyzovat a interpretovat jeho pojetí dítěte, respektive žáka, teorii stádií vyučovacího procesu a etická východiska jeho pedagogiky. Závěrem práce se zmíním o jeho následovnících, kteří se po smrti Herbarta postarali o propagaci, realizaci a na druhé straně také o částečné zkreslení jeho pedagogických myšlenek. Klíčová slova: estetika, filosof, Herbartismus, Johann Friedrich Herbart, německá pedagogika, pedagog, pedagogika, výchova, vyučování | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Johann Friedrich Herbart|herbartismus|pedagogika|vyučování|výchova|estetika|filosof|pedagog|německá pedagogika | cs_CZ |
dc.subject | Johan Friedrich Herbart|Herbartianism|pedagogy|schooling|education|aesthetics|philosopher|pedagogue|German pedagogy | en_US |
dc.title | PEDAGOGIKA JOHANNA FRIEDRICHA HERBARTA | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2022 | |
dcterms.dateAccepted | 2022-06-16 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 240417 | |
dc.title.translated | JOHANN FRIEDRICH HERBART'S PEDAGOGY | en_US |
dc.contributor.referee | Kasper, Tomáš | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce si klade za cíl představit čtenáři německého filosofa, psychologa, pedagoga a estetika Johanna Friedricha Herbarta. J. F. Herbart byl významným myslitelem 19. století, který ovlivnil pedagogické myšlení nejen v Německu, ale i v celé Evropě a zejména u nás. Jeho pedagogický systém, který založil na filosofii a psychologii, se stal uznávaným modelem. Ve své práci se zaměřím na život a dílo Johanna Friedricha Herbarta, pokusím se analyzovat a interpretovat jeho pojetí dítěte, respektive žáka, teorii stádií vyučovacího procesu a etická východiska jeho pedagogiky. Závěrem práce se zmíním o jeho následovnících, kteří se po smrti Herbarta postarali o propagaci, realizaci a na druhé straně také o částečné zkreslení jeho pedagogických myšlenek. Klíčová slova: estetika, filosof, Herbartismus, Johann Friedrich Herbart, německá pedagogika, pedagog, pedagogika, výchova, vyučování | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of this thesis will be to introduce German philosopher, psychologist, pedagogue and aesthetician Johann Friedrich Herbart. J. H. Herbart was the great thinker of the 19 th century, who influenced pedagogical thinking not only in Germany but particulary in our country. His pedagogical system, which was based on philosophy and psychology, became an honoured model. In my thesis I am going to focused on Johann Friedrich Herbart's life and work. I am going to try to analyse and interpret Herbart's child's conception like a pupil, educational process stages theory and ethical basis of his pedagogy. In conclusion, I will mention his disciples, who after Herbart's death arranged for a promotion and a realization and on the other hand also for a partial misrepresentation of his pedagogical thoughts. Keywords: aesthetics, education, german pedagogy, herbartianism, Johan Friedrich Herbart, pedagogue, pedagogy, philosopher, schooling | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |