Zobrazit minimální záznam

JOHANN FRIEDRICH HERBART'S PEDAGOGY
dc.contributor.advisorStrouhal, Martin
dc.creatorČasarová, Petra
dc.date.accessioned2022-07-25T12:46:33Z
dc.date.available2022-07-25T12:46:33Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/174489
dc.description.abstractThe aim of this thesis will be to introduce German philosopher, psychologist, pedagogue and aesthetician Johann Friedrich Herbart. J. H. Herbart was the great thinker of the 19 th century, who influenced pedagogical thinking not only in Germany but particulary in our country. His pedagogical system, which was based on philosophy and psychology, became an honoured model. In my thesis I am going to focused on Johann Friedrich Herbart's life and work. I am going to try to analyse and interpret Herbart's child's conception like a pupil, educational process stages theory and ethical basis of his pedagogy. In conclusion, I will mention his disciples, who after Herbart's death arranged for a promotion and a realization and on the other hand also for a partial misrepresentation of his pedagogical thoughts. Keywords: aesthetics, education, german pedagogy, herbartianism, Johan Friedrich Herbart, pedagogue, pedagogy, philosopher, schoolingen_US
dc.description.abstractTato diplomová práce si klade za cíl představit čtenáři německého filosofa, psychologa, pedagoga a estetika Johanna Friedricha Herbarta. J. F. Herbart byl významným myslitelem 19. století, který ovlivnil pedagogické myšlení nejen v Německu, ale i v celé Evropě a zejména u nás. Jeho pedagogický systém, který založil na filosofii a psychologii, se stal uznávaným modelem. Ve své práci se zaměřím na život a dílo Johanna Friedricha Herbarta, pokusím se analyzovat a interpretovat jeho pojetí dítěte, respektive žáka, teorii stádií vyučovacího procesu a etická východiska jeho pedagogiky. Závěrem práce se zmíním o jeho následovnících, kteří se po smrti Herbarta postarali o propagaci, realizaci a na druhé straně také o částečné zkreslení jeho pedagogických myšlenek. Klíčová slova: estetika, filosof, Herbartismus, Johann Friedrich Herbart, německá pedagogika, pedagog, pedagogika, výchova, vyučovánícs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectJohann Friedrich Herbart|herbartismus|pedagogika|vyučování|výchova|estetika|filosof|pedagog|německá pedagogikacs_CZ
dc.subjectJohan Friedrich Herbart|Herbartianism|pedagogy|schooling|education|aesthetics|philosopher|pedagogue|German pedagogyen_US
dc.titlePEDAGOGIKA JOHANNA FRIEDRICHA HERBARTAcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-16
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId240417
dc.title.translatedJOHANN FRIEDRICH HERBART'S PEDAGOGYen_US
dc.contributor.refereeKasper, Tomáš
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce si klade za cíl představit čtenáři německého filosofa, psychologa, pedagoga a estetika Johanna Friedricha Herbarta. J. F. Herbart byl významným myslitelem 19. století, který ovlivnil pedagogické myšlení nejen v Německu, ale i v celé Evropě a zejména u nás. Jeho pedagogický systém, který založil na filosofii a psychologii, se stal uznávaným modelem. Ve své práci se zaměřím na život a dílo Johanna Friedricha Herbarta, pokusím se analyzovat a interpretovat jeho pojetí dítěte, respektive žáka, teorii stádií vyučovacího procesu a etická východiska jeho pedagogiky. Závěrem práce se zmíním o jeho následovnících, kteří se po smrti Herbarta postarali o propagaci, realizaci a na druhé straně také o částečné zkreslení jeho pedagogických myšlenek. Klíčová slova: estetika, filosof, Herbartismus, Johann Friedrich Herbart, německá pedagogika, pedagog, pedagogika, výchova, vyučovánícs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis will be to introduce German philosopher, psychologist, pedagogue and aesthetician Johann Friedrich Herbart. J. H. Herbart was the great thinker of the 19 th century, who influenced pedagogical thinking not only in Germany but particulary in our country. His pedagogical system, which was based on philosophy and psychology, became an honoured model. In my thesis I am going to focused on Johann Friedrich Herbart's life and work. I am going to try to analyse and interpret Herbart's child's conception like a pupil, educational process stages theory and ethical basis of his pedagogy. In conclusion, I will mention his disciples, who after Herbart's death arranged for a promotion and a realization and on the other hand also for a partial misrepresentation of his pedagogical thoughts. Keywords: aesthetics, education, german pedagogy, herbartianism, Johan Friedrich Herbart, pedagogue, pedagogy, philosopher, schoolingen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV