Zobrazit minimální záznam

Consumption habits of young adults in relation to new types of alcoholic beverages.
dc.contributor.advisorBarták, Miroslav
dc.creatorRadchenko, Daria
dc.date.accessioned2022-07-25T13:51:31Z
dc.date.available2022-07-25T13:51:31Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/174374
dc.description.abstractBACKGROUND: A new type of hard seltzer beverage containing alcohol has been introduced to the Czech market, focusing on young people as the target group. Alcohol consumption among the present population group is considered to be a widespread phenomenon. Therefore, it is important to study and define consumption habits in relation to new types of alcoholic beverages. OBJECTIVES: The main aim of the research is to analyze the consumption of hard seltzer on the Czech market as well as the effect provided by the advertising of this product on the young population. An integral part of the research is the analysis of a new alcoholic beverage introduction in terms of risky and binge drinking. METHODS: This is a quantitative research that was conducted in March 2022. The data were obtained through an online questionnaire survey. The questionnaire was developed on the basis of Google Forms. Subsequently, the data were transferred to MS Excel and analyzed by means of methods of descriptive and analytical statistics. RESULTS: The online research covered 509 respondents aged from 18 to 26. Out of the total group, only 101 respondents noticed the introduction of a new type of hard seltzer beverage containing alcohol. The largest part of the respondents found out about the new beverage from the Internet (28 %),...en_US
dc.description.abstractVÝCHODISKA: Na český trh byl uveden nový typ alkoholického nápoje , jehož cílovou skupinou jsou především mladí lidé. Užívání alkoholu mezi danou skupinou populace je velice rozšířeným jevem, proto je důležité zkoumat a zjišťovat její spotřební zvyklosti k novým typům alkoholických nápojů. CÍLE: Hlavním cílem výzkumu je analýza užívání na český trh a působení reklamy na tento výrobek na mladou populaci. Nedílnou součástí práce je analýza uvedení nového alkoholického nápoje z pohledu rizikového a nárazového pití. : Jedná se o kvantitativní výzkum, j ž byl proveden v březnu 2022. Data byla získána prostřednictvím dotazníkového on line šetření. Dotazník byl vytvořen pomocí Google Forms. Následně byla data převedena do MS Excel a analyzována pomocí metod deskriptivní a analytické VÝSLEDKY ne výzkumu se zúčastnilo 509 respondentů ve věku 18 Z celkového ů uvedení nového nápoje . Největší část respondentů se o novince dozvědělo z internetu (28 %), od kamarádů či známých (2 televize (22 %). Nápoj zaujal respondenty především svým nízkým obsahem kalorií, ovocnou chutí, dostupností a množstvím alkoholu. ZÁVĚR A DOPORUČENÍ: Uvedení nového nápoje na trh zaznamenalo 20 % respondentů. Podle výzkumu 72 % respondentů, kteří reklamě na následně ochutnali. Proto je důležité zavádět přesnější opatření a omezovat reklamu na...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjecthard seltzercs_CZ
dc.subjectalcopopscs_CZ
dc.subjectmladé dospělécs_CZ
dc.subjectalkoholcs_CZ
dc.subjectkonzumace alkoholucs_CZ
dc.subjecthard seltzeren_US
dc.subjectalcopopsen_US
dc.subjectyoung adultsen_US
dc.subjectalcoholen_US
dc.subjectalcohol consumptionen_US
dc.titleSpotřební zvyklosti mladých dospělých ve vztahu k novým typům alkoholických nápojůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-22
dc.description.departmentDepartment of Addictology First Faculty of Medicine Charles University and General University Hospital in Pragueen_US
dc.description.departmentKlinika adiktologie 1. LF UK a VFNcs_CZ
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId241491
dc.title.translatedConsumption habits of young adults in relation to new types of alcoholic beverages.en_US
dc.contributor.refereeMičíková, Lucia
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdiktologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineAddictologyen_US
thesis.degree.programAddictologyen_US
thesis.degree.programAdiktologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs1. lékařská fakulta::Klinika adiktologie 1. LF UK a VFNcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFirst Faculty of Medicine::Department of Addictology First Faculty of Medicine Charles University and General University Hospital in Pragueen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAdiktologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enAddictologyen_US
uk.degree-program.csAdiktologiecs_CZ
uk.degree-program.enAddictologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVÝCHODISKA: Na český trh byl uveden nový typ alkoholického nápoje , jehož cílovou skupinou jsou především mladí lidé. Užívání alkoholu mezi danou skupinou populace je velice rozšířeným jevem, proto je důležité zkoumat a zjišťovat její spotřební zvyklosti k novým typům alkoholických nápojů. CÍLE: Hlavním cílem výzkumu je analýza užívání na český trh a působení reklamy na tento výrobek na mladou populaci. Nedílnou součástí práce je analýza uvedení nového alkoholického nápoje z pohledu rizikového a nárazového pití. : Jedná se o kvantitativní výzkum, j ž byl proveden v březnu 2022. Data byla získána prostřednictvím dotazníkového on line šetření. Dotazník byl vytvořen pomocí Google Forms. Následně byla data převedena do MS Excel a analyzována pomocí metod deskriptivní a analytické VÝSLEDKY ne výzkumu se zúčastnilo 509 respondentů ve věku 18 Z celkového ů uvedení nového nápoje . Největší část respondentů se o novince dozvědělo z internetu (28 %), od kamarádů či známých (2 televize (22 %). Nápoj zaujal respondenty především svým nízkým obsahem kalorií, ovocnou chutí, dostupností a množstvím alkoholu. ZÁVĚR A DOPORUČENÍ: Uvedení nového nápoje na trh zaznamenalo 20 % respondentů. Podle výzkumu 72 % respondentů, kteří reklamě na následně ochutnali. Proto je důležité zavádět přesnější opatření a omezovat reklamu na...cs_CZ
uk.abstract.enBACKGROUND: A new type of hard seltzer beverage containing alcohol has been introduced to the Czech market, focusing on young people as the target group. Alcohol consumption among the present population group is considered to be a widespread phenomenon. Therefore, it is important to study and define consumption habits in relation to new types of alcoholic beverages. OBJECTIVES: The main aim of the research is to analyze the consumption of hard seltzer on the Czech market as well as the effect provided by the advertising of this product on the young population. An integral part of the research is the analysis of a new alcoholic beverage introduction in terms of risky and binge drinking. METHODS: This is a quantitative research that was conducted in March 2022. The data were obtained through an online questionnaire survey. The questionnaire was developed on the basis of Google Forms. Subsequently, the data were transferred to MS Excel and analyzed by means of methods of descriptive and analytical statistics. RESULTS: The online research covered 509 respondents aged from 18 to 26. Out of the total group, only 101 respondents noticed the introduction of a new type of hard seltzer beverage containing alcohol. The largest part of the respondents found out about the new beverage from the Internet (28 %),...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Klinika adiktologie 1. LF UK a VFNcs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV