Zobrazit minimální záznam

History and working of records managements between years 1945-2021.
dc.contributor.advisorBrádlerová, Daniela
dc.creatorBošek, Ondřej
dc.date.accessioned2022-07-25T13:25:06Z
dc.date.available2022-07-25T13:25:06Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/174350
dc.description.abstractThe submitted diploma thesis deals with the development of the file service performed on the territory of the Czechoslovak, later independent Czech Republic. The theoretical part of the work is devoted to the history and development of the file service since 1945, when it takes into account the subsequent internal political and geopolitical changes that had an impact on this area. The main attention is focused on the transformation of the file service management from paper form, the file service management in electronic form, where due to the modernization of office and the growing volume of documents in electronic form the use of electronic file service systems and information systems managing documents. In this context, the thesis presents a comprehensive overview of legislative changes. The practical part of the work is devoted to the management of the file service and its differences in selected private law authors - lawyer, notary and bailiff. Keywords: history, file service, e-Government, legislative, lawer office, notary office, bailiff officeen_US
dc.description.abstractPředložená diplomová práce se zabývá problematikou vývoje spisové služby vykonávané na území Československé, později samostatné České republiky. Teoretická část práce je věnována historii a vývoji spisové služby od roku 1945, kdy zohledňuje následné vnitropolitické a geopolitické změny, které měly dopad na tuto oblast. Hlavní pozornost je v práci zaměřena na transformaci vedení spisové služby z listinné podoby, na vedení spisové služby v elektronické podobě, kdy se v důsledku modernizace úřadování a stále většího objemu dokumentů v elektronické podobě prosazuje používání elektronických systémů spisové služby a informačních systémů spravujících dokumenty. V této souvislosti práce předkládá ucelený přehled legislativních změn. Praktická část práce je věnována vymezení činnosti advokáta, notáře, soudního exekutora ve výkonu spisové služby s odkazem na odlišnosti dané předmětem jejich činnosti a povinnostmi stanovenými jejich profesními komorami. Klíčová slova: historie, spisová služba, e-Government, legislativa, právní kancelář, exekutorský úřad, notářský úřadcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectHistorie|spisová služba|archivnictvícs_CZ
dc.subjectHistory|Records management|Archival scienceen_US
dc.titleHistorie a činnost spisové služby v letech 1945-2021cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-22
dc.description.departmentDepartment of Auxiliary Historical Sciences and Archive Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra PVH a archivního studiacs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId244818
dc.title.translatedHistory and working of records managements between years 1945-2021.en_US
dc.contributor.refereeSekyrková, Milada
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineVeřejná správa a spisová službacs_CZ
thesis.degree.disciplinePublic Administration and Record Managementen_US
thesis.degree.programPublic Administration and Record Managementen_US
thesis.degree.programVeřejná správa a spisová službacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra PVH a archivního studiacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Auxiliary Historical Sciences and Archive Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVeřejná správa a spisová službacs_CZ
uk.degree-discipline.enPublic Administration and Record Managementen_US
uk.degree-program.csVeřejná správa a spisová službacs_CZ
uk.degree-program.enPublic Administration and Record Managementen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPředložená diplomová práce se zabývá problematikou vývoje spisové služby vykonávané na území Československé, později samostatné České republiky. Teoretická část práce je věnována historii a vývoji spisové služby od roku 1945, kdy zohledňuje následné vnitropolitické a geopolitické změny, které měly dopad na tuto oblast. Hlavní pozornost je v práci zaměřena na transformaci vedení spisové služby z listinné podoby, na vedení spisové služby v elektronické podobě, kdy se v důsledku modernizace úřadování a stále většího objemu dokumentů v elektronické podobě prosazuje používání elektronických systémů spisové služby a informačních systémů spravujících dokumenty. V této souvislosti práce předkládá ucelený přehled legislativních změn. Praktická část práce je věnována vymezení činnosti advokáta, notáře, soudního exekutora ve výkonu spisové služby s odkazem na odlišnosti dané předmětem jejich činnosti a povinnostmi stanovenými jejich profesními komorami. Klíčová slova: historie, spisová služba, e-Government, legislativa, právní kancelář, exekutorský úřad, notářský úřadcs_CZ
uk.abstract.enThe submitted diploma thesis deals with the development of the file service performed on the territory of the Czechoslovak, later independent Czech Republic. The theoretical part of the work is devoted to the history and development of the file service since 1945, when it takes into account the subsequent internal political and geopolitical changes that had an impact on this area. The main attention is focused on the transformation of the file service management from paper form, the file service management in electronic form, where due to the modernization of office and the growing volume of documents in electronic form the use of electronic file service systems and information systems managing documents. In this context, the thesis presents a comprehensive overview of legislative changes. The practical part of the work is devoted to the management of the file service and its differences in selected private law authors - lawyer, notary and bailiff. Keywords: history, file service, e-Government, legislative, lawer office, notary office, bailiff officeen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra PVH a archivního studiacs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV