dc.contributor.advisor | Žilavý, Peter | |
dc.creator | Fiala, David | |
dc.date.accessioned | 2022-07-25T13:39:59Z | |
dc.date.available | 2022-07-25T13:39:59Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/174338 | |
dc.description.abstract | The presented work deals with DC electric motors in physics teaching. Its first part contains a theoretical basis, followed by an overview of study materials, physics textbooks and selection from professional literature in which this topic is included. The practical part consists of four sections. The first deals with simple electric motors that are easy to apply in physics classes at both primary and secondary schools. The second part compares two commutator electric motor kits. The third part presents an applet that illustrates the principle of operation of a DC electric motor with an armature consisting of three coils. At the end of the practical part, the school measurement on an electric motor assembled from one of the compared kits is described and processed. 1 | en_US |
dc.description.abstract | Předkládaná práce se zabývá stejnosměrnými elektromotory ve výuce fyziky. Její první část obsahuje teoretický základ, následuje přehled studijních materiálů, učebnic fyziky a výběr z odborné literatury, ve kterých je toto téma obsaženo. Praktická část se skládá ze čtyř sekcí. V první se věnuje jednoduchým elektromotorům, které jsou snadno uplatnitelné v hodinách fyziky jak na základních tak na středních školách. Druhá část porovnává dvě stavebnice komutátorového elektromotoru. Ve třetí části je představen vytvořený applet, který ilustruje princip činnosti stejnosměrného elektromotoru s kotvou tvořenou třemi cívkami. V závěru praktické části je popsáno a zpracováno školní měření na elektromotoru sestaveném z jedné z porovnávaných stavebnic. 1 | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | stejnosměrný elektromotor|komutátor | cs_CZ |
dc.subject | DC electric motor|commutator | en_US |
dc.title | Stejnosměrné elektromotory ve výuce fyziky | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2022 | |
dcterms.dateAccepted | 2022-06-21 | |
dc.description.department | Department of Physics Education | en_US |
dc.description.department | Katedra didaktiky fyziky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.identifier.repId | 247374 | |
dc.title.translated | DC electric motors in physics education | en_US |
dc.contributor.referee | Lustig, František | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Fyzika se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Matematika se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Physics for Teacher Education with double curriculum study Mathematics for Teacher Education | en_US |
thesis.degree.program | Physics for Teacher Education | en_US |
thesis.degree.program | Fyzika se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky fyziky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Physics Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Fyzika se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Matematika se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Physics for Teacher Education with double curriculum study Mathematics for Teacher Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Fyzika se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Physics for Teacher Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Předkládaná práce se zabývá stejnosměrnými elektromotory ve výuce fyziky. Její první část obsahuje teoretický základ, následuje přehled studijních materiálů, učebnic fyziky a výběr z odborné literatury, ve kterých je toto téma obsaženo. Praktická část se skládá ze čtyř sekcí. V první se věnuje jednoduchým elektromotorům, které jsou snadno uplatnitelné v hodinách fyziky jak na základních tak na středních školách. Druhá část porovnává dvě stavebnice komutátorového elektromotoru. Ve třetí části je představen vytvořený applet, který ilustruje princip činnosti stejnosměrného elektromotoru s kotvou tvořenou třemi cívkami. V závěru praktické části je popsáno a zpracováno školní měření na elektromotoru sestaveném z jedné z porovnávaných stavebnic. 1 | cs_CZ |
uk.abstract.en | The presented work deals with DC electric motors in physics teaching. Its first part contains a theoretical basis, followed by an overview of study materials, physics textbooks and selection from professional literature in which this topic is included. The practical part consists of four sections. The first deals with simple electric motors that are easy to apply in physics classes at both primary and secondary schools. The second part compares two commutator electric motor kits. The third part presents an applet that illustrates the principle of operation of a DC electric motor with an armature consisting of three coils. At the end of the practical part, the school measurement on an electric motor assembled from one of the compared kits is described and processed. 1 | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky fyziky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |